Dmx Adressing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Albert Klunder L&G
    • Mar 2010
    • 4

Dmx Adressing

Hallo,
    Ik heb een tijdje terug een aantal licht en geluid's onderdelen erbij gekocht en daar zaten ook scanners bij, van het merk pearl river type tornado.
    maar wat is nu het probleem: het dmx start adres!!
    Weet iemand hoe de codering van deze scanners werken? heb al van alles geprobeerd, en opgezocht maar kan ook op google niks vinden... wel van het nieuwe type de "moon"Scanner maar ook die codering werk weer heel anders...Iemand enig idee??

Grtzz Albert
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Welkom op dit forum,
    Aangezien het voor mij ook een zeer onbekend merk is en ik ook geen handleiding vind kan ik je enkel het dipswitch systeem uitleggen en het binair tellen maar aangezien dat hier al zo vaak uitgelegd is ga ik die moeite niet doen. Dus eventjes de zoekfunctie gebruiken, de handleiding lezen of contact opnemen met de fabrikant/leverancier.

(modje mss moven naar newbie)
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Albert Klunder L&G
      • Mar 2010
      • 4

binair

Dat tellen ken ik wel alleen de codes komen niet overeen en zat geen handleiding bij...heb alleen geen idee wie leverancier is van een merk als dit dus dat is een beetje het probleem
      grtzz Albert

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

Dan heb je nog de leverancier die je kan aanspreken...
        En als er al geen fatsoenlijke handleiding bijzit stel ik mij toch zwaar vragen
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Albert Klunder L&G
          • Mar 2010
          • 4

Zal het effe kort uileggen:
          Heb voor een tijdje terug van alles opgekocht uit een café die failliet was gegaan vanwege Crisis/rookverbod etc etc
          daar hing dus truss met 3 scanners parlampen strobo's etc etc. heb alles gewoon van hem overgekocht en zo meegenomen zonder gebruiks aanwijzing. Omdat de gene die het had geinstalleerd alles had uitgelegd en dus geen gebruiksaanwijzing heeft achtergelaten. Het was een vaste installatie dus dmx adressen werden nooit veranderd
          Grtzz

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

mailen naar PR Lighting?
            zij hebben waarschijnlijk nog wel een digitale versie van deze handleiding?
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• CSound
              • Mar 2009
              • 5

Het probleem is dat deze scans zelf 4 dmx kanalen in beslag neemt voor elk adres dat je hem kan geven.

De truc om ze in te stellen:
              Scan 1 zet je op adres 1 (dip 1 aan), dan gebruikt deze dmx kanalen 1,2,3 en 4. De tweede scan zet je op adres 2 (dip 2 aan), deze gebruikt dan dmx kanalen 5,6,7 en 8. Scan 3 op adres 3 (dip 1 & 2 aan), gebruikt dan dmx 9,10,11 en 12.

Comment

• FLS
                • Aug 2008
                • 72

Originally posted by CSound
                Het probleem is dat deze scans zelf 4 dmx kanalen in beslag neemt voor elk adres dat je hem kan geven.

De truc om ze in te stellen:
                Scan 1 zet je op adres 1 (dip 1 aan), dan gebruikt deze dmx kanalen 1,2,3 en 4. De tweede scan zet je op adres 2 (dip 1&2 aan), deze gebruikt dan dmx kanalen 5,6,7 en 8. Scan 3 op adres 3 (dip 1 & 3 aan), gebruikt dan dmx 9,10,11 en 12.
                Heb ze ff aangepast

Comment

• CSound
                  • Mar 2009
                  • 5

Originally posted by FLS
                  Heb ze ff aangepast
                  Juist niet bij deze scans (PR Tornado) dus, dat is nu precies het vervelende aan deze scans. Ze hebben ingebakken zitten dat ze op adres kanaal 1 naar dmx kanaal 1tm4 luisteren, op adres kanaal 2 naar dmx kanaal 5tm8 luisteren enz...
                  Je stelt met de dipswitches niet letterlijk het dmx-adres in, maar je bepaalt het nummer van de scan. Dit nummer bepaalt naar welke dmx kanalen geluisterd wordt.
                  Last edited by CSound; 08-03-10, 01:18.

Comment

• Albert Klunder L&G
                    • Mar 2010
                    • 4

Ben eruit

Oke dan ben er uit! Die laatste die klopte, alleen als ik geen enkele dipswitch aan heb begint hij op kanaal 1tot en met 4 switch 1 aan is kanaal 5/8 switch 2 aan is 9/12 etc etc.
                    bedankt voor de reacties! grtzz Albert

Comment

• FLS
                      • Aug 2008
                      • 72

Originally posted by CSound
                      Juist niet bij deze scans (PR Tornado) dus, dat is nu precies het vervelende aan deze scans. Ze hebben ingebakken zitten dat ze op adres kanaal 1 naar dmx kanaal 1tm4 luisteren, op adres kanaal 2 naar dmx kanaal 5tm8 luisteren enz...
                      Je stelt met de dipswitches niet letterlijk het dmx-adres in, maar je bepaalt het nummer van de scan. Dit nummer bepaalt naar welke dmx kanalen geluisterd wordt.
                      Uhm oke... sorry

Comment

• FlorianF
                        • Nov 2011
                        • 1

Ik heb toevallig de handleiding van de PR Lightning Tornado. Ik wil hem wel voor je scannen als je hem nog nodig hebt?

Comment

• pieturp
                          • Jul 2010
                          • 70

Lekker praktisch systeem van die fabrikant. Lekker rekenen ook, als je ook wat anders in je rig hebt hangen... NOT!
                          ... en etcetera en zo

Comment

Working...