Lichtsturing ALDI touchscreen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauer
    • Jan 2010
    • 8

Lichtsturing ALDI touchscreen

Goeieavond mensen,

Ik zag deze aanbieding in het aldi krantje deze week:
    Full Touch Monitor 55 cm/21.5''

Het is een ontzettend mooi scherm om te gebruiken voor mijn lichtpc. Wat is jullie mening hierover? Is een touchscreen handig om te gebruiken voor de lichtsturing?
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

over welke lichttafel gaat het dan?
    Ziet er NIET bepaald:
    -bierbestendig
    -schokbestendig
    of maw road proof uit. Zou eerder iets zoeken zoals ze in horica zaken gebruiken = degelijk en vrij robuust maar ziet er wel niet zo "mooi" uit.
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• mauer
      • Jan 2010
      • 8

Pc'tje met DMXControl. Je ziet dit formaat schermen met touchscreen functie niet zo vaak in een robuuste industriële behuizing. Althans, niet voor een redelijke prijs.
      Ik ben van plan om hem in te bouwen in een stevige case. Dan gaat de huidige behuizing er toch af.

Comment

• nielsb
        • Jun 2006
        • 98

heb je ook windows 7 dan? Voor zover k t nu snel lees en begrijp werkt hij alleen samen met windows 7

Comment

• mauer
          • Jan 2010
          • 8

Originally posted by nielsb
          heb je ook windows 7 dan? Voor zover k t nu snel lees en begrijp werkt hij alleen samen met windows 7
          Nee, ik gebruik een compleet kale xp versie. Normaal draai ik mac, maar voor het licht wil ik gewoon xp gebruiken. Multitouch werkt niet, maar het gewone touch gedeelte werkt gewoon. Er zijn overigens wel programma's waarmee je op xp ook multitouch kan gebruiken.

Comment

• Svartrose
            • Apr 2008
            • 229

Hmm, op zich interssant om eens naar te kijken. Maar aan de andere kant, een touchscreen van Elo, 17", waar je mee kan gooien, kosten 2e hands minder dan dit scherm.

Of het fijn werkt? het hangt natuurlijk van de software af, maar met GrandMA OnPC is het... hemels!!

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Ik heb in het verleden een PC gekocht bij de Aldi en die was echt zijn geld waard. nooit problemen mee gehad maar je moet wel in je achterhoofd houden dat ALS je er problemen mee hebt er weinig of geen service en garantie is bij de Aldi.

Voor onder de 200 euro heb je een gebruikte ELO 15" en deze staat bekend om een goede stevige en vochtbestendig scherm te hebben.

Heb er zelf ook 2 aangeschaft voor 375,00 en ben er reuze blij mee.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Shark
                • Aug 2007
                • 208

is een mooi toestel, al gezien dat men dit gebruikte om lasers aan te sturen en vooral voor visualisaties.
                De knoppen zijn enorm interessant op dit scherm, maar de virtuele schuiven zijn niet altijd even gebruiksvriendelijk op een touchscreen.

ik heb een elo scherm, 2dehands gekocht, veel lager dan 249 euro
                is 17 inch en moet zeker niet groter

Comment

• ligth011
                  • Jan 2010
                  • 33

Originally posted by Rolandino
                  Ik heb in het verleden een PC gekocht bij de Aldi en die was echt zijn geld waard. nooit problemen mee gehad maar je moet wel in je achterhoofd houden dat ALS je er problemen mee hebt er weinig of geen service en garantie is bij de Aldi.

Voor onder de 200 euro heb je een gebruikte ELO 15" en deze staat bekend om een goede stevige en vochtbestendig scherm te hebben.

Heb er zelf ook 2 aangeschaft voor 375,00 en ben er reuze blij mee.
                  ik weet niet hoe je er bij kom dat de aldi geen service geeft op de pc, maar meerdere pc gehad van de aldi maar service is top, gaat via medion.
                  zelf keer gehad dat ze thuis een videokaart kwamen vervangen

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Die PC's van ALDI zijn fijn voor huis tuin en keuken gebruik maar voor pro gebruik denk ik niet. Niet voor niets dat wij ze veranderd hebben van naam 'merdion'.....Service goed? Je moet alles opsturen naar hun service center in Gent. En je bent hem dan op zijn minst 3 weken kwijt als alles meezit.
                    Ik heb er geen, ook nooit gekocht. Vrienden van mij wel en dan hoor je wel eens wat. Ik zou dat niet doen maar ja wie ben ik.
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by ligth011
                      ik weet niet hoe je er bij kom dat de aldi geen service geeft op de pc, maar meerdere pc gehad van de aldi maar service is top, gaat via medion.
                      zelf keer gehad dat ze thuis een videokaart kwamen vervangen
                      Dat is ook mijn ervaring (althans, van vrienden en familie), het personeel heeft er daar dermate weinig verstand van dat je bij een defect meestal gelijk een nieuwe mee krijgt. Of het wordt netjes gerepareerd.

Ach, hoe zal ik het zeggen, computers en laptops heb ik alleen van a-merken en dan is de service regelmatig VELE malen belabberder.

Ik heb het Medion-apparaat wel zien liggen toen ik laatst bij de Aldi was. Qua prijs ivm de specs ziet het er prima uit. Esthetisch gezien is het niet al te best. Veel, goedkoop plastic. Maar daar is Medion niet de enige mee.

Verder kun je vraagtekens zetten bij de 'on-the-road' degelijkheid van zo'n apparaat. De oplossing: een goede flightcase met schokabsorberend materiaal of zoiets dergelijks. En dan lijkt het me een prima apparaat!

Mvg,

Teun

Ps. Let er wel op dat alle (bekendere) concurrenten vergelijkbare producten op de markt hebben voor ongeveer dezelfde prijs! Gebruik een prijsvergelijker zou ik zeggen. (bijvoorbeeld: Tweakers.net - 321.209 geregistreerde gebruikers! pricewatch, Hardware.Info Frontpage | Hardware.Info Nederland prijsvergelijk, KIESKEURIG: Vergelijk producten & prijzen, lees reviews en kies enzovoorts)

Originally posted by chippie
                      Die PC's van ALDI zijn fijn voor huis tuin en keuken gebruik maar voor pro gebruik denk ik niet. Niet voor niets dat wij ze veranderd hebben van naam 'merdion'.....Service goed? Je moet alles opsturen naar hun service center in Gent. En je bent hem dan op zijn minst 3 weken kwijt als alles meezit.
                      Ik heb er geen, ook nooit gekocht. Vrienden van mij wel en dan hoor je wel eens wat. Ik zou dat niet doen maar ja wie ben ik.
                      Ik was bij Fujitsu Siemens (a-merk, zeer gerespecteerd in de pro-markt, veel gebruikt voor commerciële doeleinden) tussen de twee en vier weken kwijt voor reparaties.
                      Bij Asus (maar eenmaal ervaring mee) was dit drie weken.
                      Bij Acer (ervaring van een goede vriend van me) is het helemaal mooi; bij de Mediamarkt geven ze je gelijk een nieuwe mee.

Mvg,

Teun
                      Last edited by 4AC; 06-03-10, 19:01.
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Ik snap zowieso niet dat er mensen zijn die dingen bij de Aldi kopen van wegen de garantie. Ik noem dit eerlijk gezegd geen garantie, maar gemakzucht. Het wisselen van een pc is vele makkelijker, en veelal goedkoper, dan het repareren van een budget notebook/desktop.

Ik hoor dus regelmatig verhalen over het 3/4 keer langskomen en vervangen van dergelijke pc's. Zeer triest vind ik.

Verder zie ik hier de woorden "goedkope plastic" die hier totaal niks mee te maken hebben. Het gaat degelijk om de hardware die zich meestal bevind onder die "goedkope plastic". Ik hoor hier dan ook nooit iemand roepen over de hardware van de Medion. Wie kan me hier dan ook vertellen dat er onderdelen van Asus en MSI worden gebruik bij Medion? Oké misschien met net een ander naampje voor de zelfde fabriek, maar dat hoor ik bijna niemand zeggen. Misschien simpelweg omdat deze worden vermeden bij het kopen misschien, en al helemaal bij het sleutelen.

Ik kan je vertellen dat een bepaald huismerk in 3 verschillende computerwinkels met de zelfde inhoud word verkocht tegen zeer varieren de prijzen. En meestal nog duurder dan de zelfde Medion computers.

Mensen gaan zich vooral blind staren op wat namen en getallen. Maar een juiste pc tegen een eerlijke prijs krijg je bijna nooit geadviseerd door een winkelmedewerker.

Iemand die een beetje verstand heeft van zaken bouwt zelf een pc in elkaar en zodra daar iets mis mee is, kun je je zelf af vragen welke service je zelf gaat geven. Ga je het oplossen door iets te vervangen, ga je het oplossen door compleet opnieuw te beginnen.

Ik zelf heb dus nog nooit een pc gekocht in een reguliere winkel. simpelweg omdat ik ze niet vertrouw. Advies kunnen ze bijna nooit geven. En de hardware meestal rete duur.

Verder gaat het hier ook over lichtsturing en niet specifiek over medion pc

Zijn normale standaard pc interessant bij het on-the-road gebruik. Die vraag word hier duidelijk gesteld. Misschien is het gebruik van deze dingen dan ook wel mogelijk, mits je er fatsoenlijk mee omgaat. Het gebruik van degelijke flightcases is dan wel noodzakelijk.

Dus de vraag is nu: Iemand duidelijke ervaring met standaard PC's die on-the-road worden gebruikt? En zoja hoe bescherm JIJ hem dan?!

(bereid zich voor op een hevig commentaar)
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Nope. de vraag is en blijft zoals in het eerste bericht helder staat geformuleerd!

aanvllend: Medion laptop, draaiend op xp, aangekocht in 2005 gaat nog steeds als backup klapjap mee!....Met de carnaval 4 dagen als lichtpc in combinatie met sunlite gedraaid....foutloos
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mauer
                            • Jan 2010
                            • 8

@moderator: naar mijn mening mag er best een uitstapje gemaakt worden naar de functie van een touchscreen. Wel moet ik zeggen dat iedereen een eigen ervaring heeft met een bepaald merk en dat dit bij de ene positief is en bij de andere negatief.

Ik heb het scherm ondertussen gehaald en ben er best tevreden over. Het beeld is mooi helder. Wat betreft het touchscreen gedeelte, ben ik wat minder blij mee. Het touchscreen is gemaakt voor windows 7, echter had ik gehoopt dat mac/xp het ook zou ondersteunen. Er zijn wel drivers voor maar die kosten ongeveer 280 euro. We zoeken nog even door voor een werkende driver.

Mag ik jullie vragen een foto of omschrijving te posten over de toepassing van touchscreens bij de lichtsturing?

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Even ook als aanvulling: vorig jaar bij de Lidl de Targa Nettop gekocht ter vervanging van een 8 jaar oude Asus barebone Terminator (die tot SP3 perfect gedraaid heeft, daarna was het echt minder.

Die Targa Nettop komt bij Pegatron uit de fabriek. En Pegatron is (of ondertussen was) van Asus. Dus dan weet je wel dat het met de kwaliteit ook niet tegen zal vallen.

Broerlief zit in de muziek/video-pc's en van hem weet ik ondertussen wel dat geen een computer (duur of goedkoop) het een eeuwigheid in de kroeg dan wel on the road uit houdt. De hardware (vooral hdd) is er gewoon niet voor gemaakt. Hij ziet daarom wel heil in solid state hdd's en de nieuwe, op lap- en netbook gebaseerde, pc's.

Comment

Working...