fat frog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommeke
    • Dec 2009
    • 6

fat frog

ik had eens effe volgend vraagje..
    het gebeurt dat wij fuiven leveren zonder lichttechnieker omdat de org. dit zelf wenst te doen..

ikzelf ben daar geen voorstaander van omwille van : als er zich een stroompanne zou voordoen , de persoon die dan het licht bediend zal volgens mij nooit zijn fixures weer opgestart of aan de praat krijgen of de tafel op kunnen starten..
    omdat bij herstart bv : de F1 functie uitstaat , fixures niet meer geslecteerd staan , brightness op 0% staat.. en in het slechtste geval moet je zelfs manueel vanuit de tafel lampen van de movingheads resseten...

nu is mijn vraag of er een mogelijkheid bestaat [FONT=Arial]om de fat frog in een soort van recovery-mode te zetten, zodat[/FONT][FONT=Arial] alles terug (aan)staat zoals het stond na een eventuele stroompanne?

alvast bedankje..

[/FONT]
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Misschien een UPS aan je tafel hangen? dan blijft ie gewoon onder spanning.. fixtures zullen zich binnen een paar minuten weer terug zetten naar hoe de tafel staat toch?
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by PeterZwart
      Misschien een UPS aan je tafel hangen? dan blijft ie gewoon onder spanning.. fixtures zullen zich binnen een paar minuten weer terug zetten naar hoe de tafel staat toch?
      Da's een goed idee, niet helemaal waterdicht (een UPS heeft tenslotte ook maar een beperkte tijd voordat z'n accu's leeg zijn) maar wel slim.

@TS:
      Zeker bij een fat frog zou ik als "eis" hebben dat er iemand achter komt te staan die een fat frog dan ook daadwerkelijk kan bedienen (en dus meer kan dan slechts wat schuifjes op en neer frommelen).
      Kunnen ze dat niet: dan een andere (lees: simpelere) licht tafel leveren.
      Aan de andere kant mag je van een (wannabe?) LJ verwachten dat hij wél weet wat hij moet doen na een power fail.

Ik betrek het even op mezelf: ik doe het licht bij sommige feestjes hier in de regio. Ik programmeer het zelf en bedien het zelf. Elke keer dat ik het licht deed (en doe) zorg ik ervoor dat ik (vrijwel) alles weet van de lichttafel en fixtures die worden geleverd. (waarvan het tafel gedeelte enige tijd geleden af is gevallen daar ik nu FreeStyler als DMX controller gebruik) Ik zou het licht haast niet eens durven / willen doen als ik dat nivo niet zou halen, simpel weg omdat ik vind dat je bij een storing in het heetst van de strijd snel en adequaat moet kunnen reageren. In mijn ogen zou dit voor elke LJ moeten gelden (ook voor de hobby LJ's zoals ik). Als er iemand achter de console komt te staan die niet de LJ ambitie heeft / technisch inzicht daarvoor, dan zou ik er niet eens een fat frog neerzetten. Maar dat is slechts een mening.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• tommeke
        • Dec 2009
        • 6

daar heb je inderdaad gelijk in remko..
        maar ja,je weet hoe het gaat , ze besparen tegenwoordig op alles eh..
        en als je de organisatie hun zin niet geeft gaan ze tegenwoordig simpelweg op een ander huren..en klant is koning zeggen ze eh..

als het van mij zou afhangen zou zo'n tafel ook niet buiten gaan zonder eigen technieker hoor , maar ik heb daar zelf helaas geen inspraak in.
        en dan zwijgen we nog maar over het feit dat ervaren techniekers zo hun werk aan hun neus voorbij zien gaan... want vandaag doen ze dit zo , een ander org krijgt dit te oor en zij hoeven ook geen technieker meer en voor je het weet doet iedereen op hun eigen fuif licht en hoef je zelf niets anders meer te doen dan te proggen en de tafel uit te leggen..

voor de rest is het op zich geen probleem , de basis bediening heb ik in grote lijnen uitgelegt + alles is reeds op voorhand geprogrameerd..
        maar dan stel ik mij de vraag , wat als er zich in het heetst van de strijd eens een stroompanne voordoet ?..dan kan je aan de telefoon beginnen uitleggen hoe je die F1 functie moet inschakelen en de brightness op 100% zet en heel de nest..dan ben je weer een uur aan het bellen eer ze het spel weer in gang hebben bij wijze van spreken..

de org wordt daar bij ons op voorhand wel voor gewaarschuwt hoor , dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor zo'n zaken indien er geen ervaren technieker van ons bij is..

en zoals voorheen vermeld , zo'n ups is nog niet zo slecht gezien.
        ok , het heeft wel maar een beperkte duur. maar een stroompanne duurt ook maar even eh..en eens de stroom terug is kan je meteen weer aan de slag zonder dat je je tafel moet opladen..

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by tommeke
          voor de rest is het op zich geen probleem , de basis bediening heb ik in grote lijnen uitgelegt + alles is reeds op voorhand geprogrameerd..
          Breng je die voorbereidingsuren ook in rekening?
          Zo nee: gewoon doen, eventueel tegen een hogere prijs dan een technicus.
          Kunnen ze kiezen: technicus mee (kost bijvoorbeeld (voorbeeld!!!) 300,-) of vooraf de boel geprogrammeerd en uitgelegd, kost ze bijvoorbeeld 450,-

Kom je de wensen van de organisatie tegemoet (het kan), maar wijs je ze er tegelijk op dat het duurder is (en krijg je het hopelijk voor elkaar dat ze het op jouw manier doen).
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

waarom maak je niet gewoon een generieke flop aan met alle waarden op nul van alle fixtures die er normaliter in gepatched zijn?

Als je overigens elke fuif apart gaat patchen en vervolgens gene technieker meelevert zou ik die voorbereidingstijd zeker mee gaan rekenen. anders ben e echt dief van e eigen portemonee. de volgende keer levert de concullega een gratis technieker bij, ga e dat dan ook doen?

Comment

• CMY
              • Feb 2008
              • 49

Ik heb even een kleine vraag, is het mogelijk om position/beamshape/colour palettes onder submasters te zetten in de fatfrog?

Met vriendelijke groet,
              CMY
              .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

Een single shot chase onder een submaster die eerst alle fix reset, dan de lampen aanzet, brightness op 100 etc...
                Of Lamp Auto on aanzetten op je heads?

En al iemand bedient zonder een andere fixture te selecteren... tjah geef em dan gewoon een replay unit :P
                Je doet dan toch niet anders als schuifje open, schuifje dicht.

ELC lighting - Control Boards

Maar toegegeven een FatFrog is een leuk doosje voor het geld, maar gebruiksvriendelijkheid ( vooral voor een "wat-minder-technicus") is wat ver te zoeken.

ps heb voor theater werk hier en daar wel een pallet gemaakt met reset en lamp aan/ lamp uit. Frog for dummy's om het zo te zeggen.

@ CMY hoe bedoel je? een pallet is een pallet, en een sub is een sub. je kan pallets in een memory gebruiken en onder een submaster zetten.
                Last edited by moderator; 31-10-10, 09:40. Reason: definitie van een forum?!?
                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...