Presets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FocusJ
    • Jan 2010
    • 2

Presets

Wat houden presets op een lichttafel precies in?
    Ik ben pas begonnen met lichttechniek en wil graag een hoop leren.
    Ondanks hier veel proffessionals zijn zou ik het fijn vinden als jullie je kennis met me zouden kunnen delen.
    Alvast bedankt
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Ondanks dat hier professionals zijn.... Heuhh?

Misschien gewoon even het woordenboek pakken en kijken wat dhr Van Dale erover te zeggen heeft? In combinatie met wat je lichtcomputer doet met de preset denk ik dat je het zelf ook wel kunt bedenken!

Ik denk dat het daar begint... En natuurlijk ook bij het gebruiken van de prachtige zoekfunktie van dit forum. Niet dat er niet een heleboel hits tussen zitten waar je niets aan hebt, maar dat is nou net het leuke van 'zoeken': soms is het niet makkelijk en daarom geeft het vinden des te meer voldoening!

Groeten, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Een pre set, een instelling die je kunt oproepen, recallen.
      Je gaat merken dat er een heleboel termen worden gebruikt, soms heel algemeen Engels, soms heel specifiek voor een fabrikant.

Uit de omschrijving in een handleiding kan je doorgaans al redelijk sluitend opmaken wat er met een begrip/term wordt bedoeld.

Niet dat er hier niets uitgelegd wordt, maar zelfredzaamheid is in de evenementenindustrie een bijzonder hoog gewaardeerde eigenschap.
      Je kunt dan ook met behulp van een (online?!) woordenboek en bijvoorbeeld Google zelf de grote lijnen opzoeken, voor verdiepingsvragen kan je natuurlijk altijd hier terecht, maar bedenk je wel dat we echt verwachten dat je eerst zelf zoekt, dan pas vraagt.

veel plezier, de ontdekkingstocht van mogelijkheden is mooi!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...