Dringend!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beltzer
    • Mar 2009
    • 20

Dringend!

Collega's, ik heb een dringende vraag. Ik heb 6 sunstrips (HQ-power brol maar dit terzijde) die aangestuurd moeten worden met een ADB Mentor tafel. DMX adres is correct ingesteld (met DIP's) maar reageert totaal niet.

Hoe krijg ik deze in werking met deze tafel?

Thanks!
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

1. Controleer of de sunstrips DMX signaal krijgen
    2. Check en dubbel check de DMX adressering in de sunstrips en licht tafel - hang ter test een dimmer(pack) op diezelfde plek en DMX adres in de chain en kijk wat dat doet.
    3. Staan de sunstrips niet per ongeluk op één of andere stand alone modus?
    4. Modus goed ingesteld? (indien aanwezig)

Beschrijf eens hoe je de dipswitch hebt ingesteld en welk DMX adres dat moet zijn.
    Is het een 10-kanaals sunstrip, of een singlechannel?
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

als ik me niet vergis hebben de hq's een 11e dmx kanaal waarmee de modus ingesteld kan worden. Ff handleiding checken dus.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

Ik denk niet dat een forum de beste, snelste en makkelijkste oplossing is voor dringende problemen...
        Maar het idee van troubleshooting is om alle stappen na te gaan...
        Ik kan niet veel aan je inhoud opmaken waar het probleem zich zou voordoen maar goed. Kijk volgende dingen eens na
        1) Hebben ze stroom
        2) Is er ergens een onderbreking in je dmx lijn
        3) Is het fatsoenlijk gepatcht op de tafel
        4) werken andere lampen wel? zo ja adresseer zo een sunstrip eens op zo een adres en kijk of hij het dan wel doet
        5) bezin voor je begint
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

Check ook even de lijn van je tafel of je niet per ongeluk de dmxlijn op A hebt geprikt en op lijn B probeert te patchen?
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Beltzer
            • Mar 2009
            • 20

Alles werkt perfect met Martin Lightjockey, dus qua DMX etc is alles in orde. Ik moet ze kunnen laten werken met de ADB Mentor, vraag me niet waarom ik LJ dan niet gebruik het is nu eenmaal zo

Dus ik heb 1 sunstrip DMX-adres 50 gegeven, op de Mentor 50 gepatcht en fader op full maar er gebeurt niks (wat ik vermoedde). Echter weet ik niet hoe ik het wel kan doen werken want ik ken de Mentor amper. Op de site van ADB wat zitten zoeken en blijkbaar kan je ook MH's sturen met deze tafel maar ik vraag me af hoe want veel knoppen en parameters instellen zie ik niet echt. Ook de menu's zijn aan de sobere kant..

Iemand die ervaring heeft met deze tafel?

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

ow gewoon een probleempje van !i! RTFM !i!....
              En daarnaast vermoed ik ook dat die sunstrip meer als 1 kanaal heeft dus misschien ook eens 50 en de volgende x aantal kanalen patchen en ze één voor één uitproberen...
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Beltzer
                • Mar 2009
                • 20

Mss had je aan de topicnaam gezien dat ffkes de 182 pagina's tellende manual lezen geen optie is.. Maar toch bedankt!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Misschien dat je dan ( leerpuntje voor de volgende keer?) meer tijd aan je pre productie had moeten besteden.

Onderwerp afgesloten, voor sommige onderwerpen is een forum ongeschikt.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...