Wholehog 3 cmy/dim chase/list

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marco89
    • Oct 2008
    • 27

Wholehog 3 cmy/dim chase/list

Hallo!

Tijdje terug had ik een festivalshowtje op een Hog 3. Dus binnenlopen, uitleg krijgen over de programmering, en gaan. Nu ben ik wel redelijk bekend met Hog over het algemeen, maar van 1 cuelist begreep ik de programmering niet. De list liep over alle spots/washes, in groepjes van 3, bracht ze (vanaf colourlist cmy) naar wit, én fade out. Volgende cue bracht intensiteit terug naar wat er op intensiteitfader staat, + naar de (cmy)kleur die op de colourlist staat. List ging als volgd.

De list om van whatever naar wit te gaan lukt me wel, maar hierin de intensiteit meekrijgen lukt me niet, ook niet als ik mn intensiteitfader LTP zet. Heb de effect list van tracking afgehaald, op LTP gezet enzo, vanalles geprobeerd.

K wil dit effect kunnen draaien naast mn intensiteitsfaders, scenelists en alles, dus vanaf elke basis.

Ik weet niet hoe duidelijk de uileg is voor jullie, maar weet iemand hoe ik dit fix?

Alvast bedankt!

Gr Marco
  • Jugfire
    • Oct 2004
    • 91

lijkt mij een lijstje dat gebruik maakt van tracking/non-tracking
    waarin spotjes naar wit gaan en daarna intensiteit naar 0

Althans das de basis de rest kun je nu wel zelf invullen denk ik.
    Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• Marco89
      • Oct 2008
      • 27

Bedankt voor je reactie.

Zover was ik wel, vanaf whatever naar wit gaat prima, maar de dimmer krijg ik maar niet mee, maakt niet uit of de intensitymaster in tracking of nontracking staat.. Als ik priority verlaag gaat de shutter wel dicht, maar gaat bij de volgende cue niet meer open. Als ik priority verhoog gebeurt dr qua dimmer nix. Ik denk dat ik een bepaalde instelling vergeet, maar weet niet welke..

K zou graag willen weten hoe ik dit fix, aangezien dit soort effecten, door hun diversiteit heel bruikbaar zijn, kan dit met zowat al je parameters gebruiken.

Comment

• Jugfire
        • Oct 2004
        • 91

Ik weet dat als je dit bij de grandma doet dat je dan ook even moet zorgen dat andere lijsten de optie "Off on overwritten" uit hebben staan.
        Dan blijft het lijstje aan staan wanneer er parameters overschreven worden.

Miscchien dat je zoiets ook hebt op de hog??
        Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• Steve89
          • Dec 2005
          • 120

Originally posted by Jugfire
          Ik weet dat als je dit bij de grandma doet dat je dan ook even moet zorgen dat andere lijsten de optie "Off on overwritten" uit hebben staan.

Op de HOG heet die optie Persist on Overwrite.

Comment

• Tom van Kameren
            • Oct 2006
            • 57

Originally posted by Jugfire

Het heeft niets met on/off overwritten te maken.

Het grote geheim (kerstcadeautje):

Je programmeert 2 cues:

Cue 1: even movingheads: shutter dicht / kleur wit
            Cue 2: oneven movingheads: shutter dicht / kleur wit

Tracking zet je uit.

De andere executors zullen niet worden uitgezet omdat je enkel informatie van de helft van je spots veranderd. En in cue 2 de andere helft. Op deze manier kun je het met alle kleuren toepassen.

Waarom shutter en geen dimmer? Omdat je op deze manier voorkomt dat het niet werkt bij spots met een trage dimmer (mac600 oid) Shutter is altijd snel met open/dicht.

Het kan ook met 3 / 4 / 35 / etc. cues.

Je kunt natuurlijk ook met gobowielen, iris, prisma's toepassen.

Veel plezier... en graag gedaan
            Tom Spaan
            StoreQ operating

Comment

• Marco89
              • Oct 2008
              • 27

Het effect gebruikt een fade out van circa 1 seconde, ipv een snap, waar tom het over heeft. Dit moet dus met een dimmer gebeuren. De koppen waren vl2500 spots/washes en vl3500Q's, waarbij dimmer/shutter ook 2 apart van elkaar werkende mechanisme's zijn, hun shutters worden deze alleen gebruikt voor snap-in/outs en strobe.

Persist on overide ga ik nu even uitproberen, k weet niet zeker of ik dat geprobeert heb. Computer is Hog3pc nu aant downen. Ben bij mn ouders, geen visualiser hier,, moet maar even goed op mn output letten of het werkt..

In iedergeval iedereen bedankt voor de reacties!

Comment

• Steve89
                • Dec 2005
                • 120

Originally posted by Marco89
                Hallo!

Tijdje terug had ik een festivalshowtje op een Hog 3. Dus binnenlopen, uitleg krijgen over de programmering, en gaan.
                Weet je toevallig wie de operator was op locatie?
                Of wie de leverancier was.
                Waarschijnlijk weet hij exact wat het antwoord op jouw vraag.

Comment

• Tom van Kameren
                  • Oct 2006
                  • 57

Originally posted by Marco89
                  Het effect gebruikt een fade out van circa 1 seconde, ipv een snap, waar tom het over heeft. Dit moet dus met een dimmer gebeuren. De koppen waren vl2500 spots/washes en vl3500Q's, waarbij dimmer/shutter ook 2 apart van elkaar werkende mechanisme's zijn, hun shutters worden deze alleen gebruikt voor snap-in/outs en strobe.

Persist on overide ga ik nu even uitproberen, k weet niet zeker of ik dat geprobeert heb. Computer is Hog3pc nu aant downen. Ben bij mn ouders, geen visualiser hier,, moet maar even goed op mn output letten of het werkt..

In iedergeval iedereen bedankt voor de reacties!
                  Nou, dan programmeer je het met een dimmer en een fade-out tijd van 1 sec.. Zelfde principe...
                  Tom Spaan
                  StoreQ operating

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Hier op hog2 voor elkaar met de omschreven manier. Enige is dat je die wit-naar-blackout-cuelist wel opnieuw priority moet geven zodra je de andere cuelist die de kleur instelt een GO hebt gegeven naar bijvoorbeeld een andere kleur. Op zich op te lossen door die wit-naar-blackout-cuelist een HIGH PRIORITY te geven maar ik weet even niet zeker of dat geen andere problemen oplevert.
                    Last edited by JeroenVDV; 28-12-09, 13:37.
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...