Beperking opleggen voor voorprogramma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Originally posted by ralph
    Het is toch zeker wel gebruikelijk dat in het voorprogramma niet alle registers worden opengetrokken?

Met een set kan je maar tot op zekere hoogte met nieuwe plaatjes komen.
    Wanneer alles in het voorprogramma al de revue heeft gepasseerd dan lijkt het me enorm moeilijk om de hoofdact nog iets unieks te bieden.

De supportact wordt nooit in het donker gezet, maar dik uitpakken gebeurt niet, lijkt me niet een afspraak van personeel maar van het management wat de acts boekt.
    Bij ons is er geen verschil tussen management en personeel

Voor de rest blijft het een lastig punt, maar ik blijf erbij dat de hoofdact zelf voor contrast moet zorgen en niet de zaal (tenzij...bla bla bla)

Wat betreft geluid doen we ook geen concessies. Elke band krijg de kanalen die ze nodig hebben.

Comment

• Marco89
      • Oct 2008
      • 27

In de clubscene vind het normaal dat het voorprogramma niet de hele lichtset gebruikt, of je nou als vrijwilligers onderling een bandavondje draait. Of dat je als meereizende tech een hoofdprogramma verzorgt. Normaal vind ik: Floorcans, speciaal front en specials voor hoofdact gebruikt t voorprogramma niet. Geen intelligent mogen gebruiken gaat me te ver, in veel situaties ontneem je de lichttech dan al zn effectlicht.

In mn rider heb ik het er specifiek bijstaan, de opening act mag geen gebruik maken van alles dat op de vloer staat. Meestal laat ik ze de spots wel gebruiken, maar de washes en floorcans zijn echt essentieel voor mn looks, gewoonweg zonde als t voorprogramma ermee vandoor gaat.

''Van horen spreken''' wordt bij grotere shows het voorprogramma qua geluid in veel situaties ernstig belemmert. Door het geen gebruik mogen maken van effectapperatuur, een soundcheck tijd van 10 minuten hebben, etcetera. Qua licht is het voorprogramma vaak nog extremer belemmert,, ze hebben nog geluk als mensen de moeite nemen een paar mac700's voor het ''voorprogramma achterdoek'' neer te zetten, de rest moeten ze maar doen met t frontlicht, of met de atomiccolors die ze 20m naast de band hebben staan.. Heb het volgens mij nog nooit meegemaakt dat in grote zalen (HMH, Gelredome etc) het voorprogramma dr dik uit zag..

Comment

• Svartrose
        • Apr 2008
        • 229

Heb begrepen dat in de melkweg de band (hoofdact en/of voorprogramma) moet betalen voor extra (meer dan parren) licht (en dus recht heeft op dat licht). In de HMH, gelredome gaat het natuurlijk anders. Daar hangt standaard niet eens een lichtset.

Ben in dat soort zalen ook niet anders gewenst dat het voorprogramma een 'mindere' show heeft. Logisch ook...

Comment

Working...