DasLightVC2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

Originally posted by mhsounds
    Ja in het 1e scherm waar je ook patched komen je lampen te staan.
    Maak de mapjes open en achter de fixture staam dan vakjes die je aan kan kruisen.
    Daar kun je invert pan en invert tilt doen
    ik vindt deze mapjes niet die jij bedoeld is dat in het fx scherm of in he main scherm

thanks for the help

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Setup scherm waar je ook patcht
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

thanks hebt nu gevonden

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

ik hoorde juist van ne vrienddat chamsys ook geen secht progr. is en dat het een veel begeerde prog. is maar wat zijn jullie mening van dezze softw.

grtz

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

Dat is zeker geen slecht programma maar ik dacht niet dat dit kan werken met het doosje van daslight.

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

de bedieningswijze is ook heel anders, en chamsys is veel ingewikkelder

Comment

• Turboke
                • Oct 2006
                • 463

Eenmaal men dat onder de knie heeft zijn er ook wel veel meer mogelijkheden, maar is ook weer ander prijskaartje.

Comment

• jop
                  • Jun 2002
                  • 92

Weten jullie hoe ik in kan stellen dat wanneer ik daslight opstart:
                  -Hij automatisch in live-mode gaat
                  -Hij de 3d omgeving NIET mee opstart
                  Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

3d start hij niet op bij mij, je komt altijd in het 1e scherm dus neit je live scherm.

Even kijken bij je instellingen voor dat 3D scherm...

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Een hoop informatie maar nog geen antwoord op mijn vraag. Ik had eerst MyDMX maar daar kan je nergens de profiles in maken of aanpassen vandaar dat ik daslight heb genomen. En omdat je daar virtuele kanaal faders hebt zodat je ook gewoon met een zooitje parren kan toneel verlichten en dat zag ik niet zo duidelijk bij andere pakketten, ik vind dat nou eenmaal makkelijk eruit zien en werkt als de gewone lichttafel. Ik heb een hoop led effects gekocht en dat is nu het probleem, op mijn 2x24/48kanaals licht tafel schiet dat niet op dus vandaar dat ik moet overstappen op een software tafel. Nu is het geen probleem om alle lampen en led FX er in te plaatsen maar zelfs bij het aanpassen van sommige FX omdat de voorgeprogrammeerde totaal niet goed werkten lukt het me niet om een show te maken. Ook in de 3Dmode voorbeeldscherm doen ze niet alles zoals het zou moeten, licht dat aan de demo mode of aan de profiles van de FX's. Ik kan inderdaad handmatig de led's iets laten doen maar omdit te koppelen en er iets van te maken wat met 1 klikt zijn werk doet lukt me niet. Ik wil het 2 zijdig gaan gebruiken, 1 voor een disco of live band en 2 voor toneel e.d. nu dat laatste is dus niet het probleem maar het 1ste dus een groot probleem en daar zoek ik bij jullie profs hulp. Zoals gezegd ik ben maar een geluids technicus die met een simpele lichttafel wat licht op een live podium zette en dat moet nu anders.
                      Klopt het ook dat je met een open dmx dongel als b.v. die van enttec alle pakketten kan gebruiken of is een dmx dongel echt voorgeprogrammeerd om alleen met het eigen software pakket te werken?
                      De disco opzet moet worden; 8 par56(2x 4showbar) - 4 white ledpar(3dmx) - z1000 smoke - 2 revo scan - 2 revo sweep - 1 dubble moonflower scan (2x 3dmx) - 1 laser (5dmx).
                      Graag jullie hulp, en vertel me nu niet weer welk pakket beter of makkelijker is dan een ander merk want daar heb ik niets aan, zou het zelfde zijn waarom ik jullie eaw zou afraden als sub kast omdat alleen de dure controller de goedkope ellende speakers van eminence zou mooi laten klinken voor veel te veel geld.
                      Last edited by Boi; 17-12-09, 12:39.
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

TERING! (wie piept hem weg?)

Ga daar eerst maar eens overzichtelijk tekst van maken.

Maar wat je wilt is wel mogelijk, en als de fixture nog niet in daslight staat maak je hem makkelijk zelf aan

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Originally posted by mhsounds
                          TERING! (wie piept hem weg?)

Ga daar eerst maar eens overzichtelijk tekst van maken.

Maar wat je wilt is wel mogelijk, en als de fixture nog niet in daslight staat maak je hem makkelijk zelf aan
                          Dank je.
                          Hoe maak je een zinnige show in daslight? Ik zie in het 3d voorbeeld scherm niet hetzelfde als een led-effect in het echt doet, klopt dat of klopt het profile dan niet van dat effect?
                          groetjes

___

Comment

• mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

Originally posted by Boi
                            Dank je.
                            Hoe maak je een zinnige show in daslight? Ik zie in het 3d voorbeeld scherm niet hetzelfde als een led-effect in het echt doet, klopt dat of klopt het profile dan niet van dat effect?
                            In welk opzicht?

De bundel?, of de ledjes die je ziet zitten?

En hoe maak je een zinnige show?
                            Dat is niet 1,2,3 uit te leggen, heel veel andere shows kijken zou ik zeggen.
                            Je ziet dan zelf hoe anderen het doen en dan je eigen manier ontwikkelen.
                            Iedereen kan wat laten knipperen maar er ook echt iets van maken is iets voor de profs...

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Ik bedoel als ik b.v. de ADJ Revo Sweep in het 3d scherm opstart doet dit effect daar heel wat anders dan in het echt. Klopt het dat in het pakket dit vereenvoudigd wordt weer gegeven of werkt het gewoon niet goed?
                              Wat laten knipperen lukt nog net en daarom vraag ik aan de profs hier hoe een show te maken.
                              groetjes

___

Comment

• mhsounds
                                • Sep 2009
                                • 933

Klopt hij kan deze stralen niet weergeven.

Comment

Working...