DasLightVC2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Moet je dit maar eens lezen.
    http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...manual-nl.html
    Is ook van een paar jaar geleden en deze konden er toen ook niet aan uit, dus wat is nu duidelijk of gemakkelijk.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Als je iet kunt lezen in het engels is er niets aan het programma.

Heb bij Sunlite ook in nhet begin mijn scans niet goed werkend gekregen lag niet aan het programma maar aan de file van het effect !

Die foute files zitten nu nog steeds in de nieuwste libary.

Ligt niet aan de software TS van dat topic gaf al aan dat hij in de engelse handleiding NIET kan lezen. Dit zegt meer van de gebruiker dan van de software.

Feit is dat alles bij ingebruikname niet naar horen gaat werken zeker als de geladen fixture niet goed is voorgeprogrammeerd.

Voorbeeld kijk in de libary en je zult bij JB systems bij de winner scan ( daar zijn nu verschillende files voor waar er maar 1 van goed is )

Dus als je de verkeerde laadt heb je problemen met de funktie's van de scan want niet alles werkt. of de kleuren kloppen niet klik je op blauw dan heb je rood !

Vaal zegt iets niet over de software maar de files die later worden ingevoerd.

Dat is iets anders dan de makkelijkheid van een programma.

Veel mensen in mijn omgeving vinden Sunlite fijneer werken dan de andere pakketten,

Net zoals iemand een meer moeite heeft aan een avolite en liever met SGM werken of andere tafel.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

ik heb nu net een beetje met sunlite bezig geweest in demo mode maar kan maar een scene laten lopen en als ik de volgende scene wil activeren deselecteerd hij degene die aan het lopen was ik had de test gedaan een scene met beweging en een andere scene licht aansteken maar deze lukt niet of doe ik hier iets verkeerd
        grtz

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Met scenes bedoel je toch de gele buttons ?

Die kun je niet samen gebruiken.

Dat kan bij de gewone versie ook niet. Een scene is een bevel die je stuurt om een serie lampen een bewegingte laten maken. Je kunt deze wel bewerken dat ( voorprogrameren ) dat een deel linksom draait en de andere deel rechtsom.

En een Scene kun je niet samen met een scene afspelen je kunt wel switches tegelijk gebruiken ( kleur gobo en andere kanalen )

Bewegings kanalen kunnen niet samen gebruikt worden tenzij je 2 verschillende zones ( groepen ) in die button voor hebt geprogrammeerd.

Volgens mij kun je bij de grote tafels dit ook niet ! Maar heb geen ervaring met deze tafels !
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

Volgens mij kun je bij de grote tafels dit ook niet ! Maar heb geen ervaring met deze tafels !
            Waarom zou je dit bij grote tafels niet kunnen?
            Ik vind dit zelfs een basis functionaliteit... tenzij ik het verkeerd interpreteer.
            Mijn interpretatie: je kan niet meerdere shapes = "bewegingen" = "effecten" = ... tegelijk triggeren? als het dit zou zijn vind ik het een groot gebrek...
            maar dat kan aan mij liggen natuurlijk...
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Deze mogelijkheid is er dan wel weer bij Daslight

En als je te lui bent om ze zelf stap voor stap te programeren kun je je lampen ook in de effect engine gooien ^^

Op youtube staat beschreven in meerdere talen hoe je daslight kunt programeren (heb er zelf 2 in het nederlands gemaakt)

dus ik adviseer www.youtube.com
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Je kunt bij sunlite dat ook wel MITS je het hebt voorgeprogrammeerd . BV als je met verschillende groepen werkt.

Je kan bij Sunlite de PAGINA"S ( elke fixture heeft zijn eigen pagina ) samenvoegen in groepen ( bv groep scans en groep heads )

Maar dan wel als je ze hebt voorgeprgrammeerd.

Standaard laat sunlite alleen de scenes voor betreffende fixture.

je kan bij een losse tafel ook niet een scene afspelen van bv circel beweging en die samenbrengen met bv een elipse ( iig niet een tafel in de prijsklasse van deze software programma's )

Wel als je dit hebt voorgeprogrammerd hebt onder een button of fader.

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

ik weet wel wat maar dit topic gaat over daslight, we weten dat jij sunlite beter vind.
                  Ik daslight maar dat kunnen we in een ander topic uitvechten

Comment

• Dj Gino V
                    • Feb 2009
                    • 237

mijn exuse dat ik over sunlite ben begonnen maar daslight vindt ik deze mogenlijkheid ook niet maar ik ben maar een simpele deejay heb wel eens met dmx creator van jbs gewerkt en daar een extern paneel aangesloten en dat ging wel maar nu moet ik zelf ook een software zoeken voor de aansturing van jb dj4led bar en 2 mh van mijn eigen drive in

thanks en sorry he

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Wat wil je in daslight bereiken?
                      Desnoods kan ik misschien wel een begin voor je maken

Comment

• Dj Gino V
                        • Feb 2009
                        • 237

ik heb nu nog een beetje in das bezig geweest en de softw. spreekt mij wel aan de scenes samen afspelen lukt al alleen is er ook een mogenlijkheid om de mh te spiegelen t.o.v. de andere in de fx mode

thanks

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Ik hoef het niet uit te vechten hoor !

Mijn gebruik van Sunlite bevalt mij veel beter o dat ik mss wel daslight toch moeilijker vindt dan sunlite ! ( SUN is gewoon gebruiksvriendelijker )

Hoewel Nico Laudie beide softwares maakt ( sunlite was er al veel eerder ) en de know how van sunlite echt niet voor minder geld onder daslight verkoopt

er is wel degelijk verschil tussen deze 2 pakketten.

Maar goed we gaan nu gewoon verder met Daslight.

Comment

• Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

dat werd tijd
                            en voor een software pakket vind ik het eigl vrij veel geld wat men er voor vraagt
                            heb je als je een beetje uitkijkt al een leuk tafeltje voor dat de dingen doet die de meeste mensen met die software doen...
                            en dan heb ik het zowel over de dashlight (ja die software is gratis) als over sunlite... maar dat is mijn mening
                            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• mhsounds
                              • Sep 2009
                              • 933

Originally posted by Dj Gino V
                              ik heb nu nog een beetje in das bezig geweest en de softw. spreekt mij wel aan de scenes samen afspelen lukt al alleen is er ook een mogenlijkheid om de mh te spiegelen t.o.v. de andere in de fx mode

thanks
                              Ja in het 1e scherm waar je ook patched komen je lampen te staan.
                              Maak de mapjes open en achter de fixture staam dan vakjes die je aan kan kruisen.
                              Daar kun je invert pan en invert tilt doen

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Alle software is gratis je betaald voor de dongle die bepaalt welk deel je van de software gebruik zal maken.

Hoe duurder de dongle hoe meer je kan en kan gebruik maken van de software.

En IDD de prijs is vrij hoog to een tafel in deze prijsklasse alleen is de software net iets overzichtlijker in mijn ogen.

Comment

Working...