LED Pars & Moving Heads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Dat is ook een van de redenen dat ik zeg dat LED echt niet de lamp in deze business zal worden ( in de betaalbare sector )

Voot disco mss wel OK maar voor idd LIVE niet echt een WOW effect !

Hoewel er nu alwel spots uitkomen met Amber er bij waardoor er toch wel kleurcorrectie's gemaakt kunnen worden.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Originally posted by Rolandino
      Dat is ook een van de redenen dat ik zeg dat LED echt niet de lamp in deze business zal worden ( in de betaalbare sector )
      bestaat er wel zoiets als "DE lamp" voorlopig is LED gewoon een leuke toevoeging op het bestaande gamma, waardoor we allemaal een stukje meer mogelijkheden hebben gekregen. Alles heeft zijn voor en nadelen, en voor sommige toepassingen zijn de voordelen van LED nu eenmaal groter als voor halogeen/gasontlading.

Bijvoorbeeld de foto hieronder. Voor het algemene licht heb ik ETC multiparren gebruikt, en voor de trusspaaltjes en wand cheap-ass LED-parren. Kan ook met gewone parren, maar de RGB feature is een serieus voordeel hier. In dat opzicht is LED ook in de low-bdget markt een leuke toevoeging...

Last edited by Big Bang; 29-11-09, 23:53.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Nou we zijn er bijna hoor, deze week een demo gehad van de:
        RevEAL CW LED Wash Fixture

en dat ding is echt verbazingwekkend goed en heeft alle problemen met LED voor 95% opgelost. Met ongeveer vergelijkbare lichtopbrengst als een S4 junior, openingshoek te maken met losse lenzen.

RevEAL - Revolutionary Entertainment and Architectural Lighting
        Last edited by kokkie; 30-11-09, 13:31.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• xvisionbelgium
          • Sep 2008
          • 50

Kostprijs ?

Originally posted by kokkie

en dat ding is echt verbazingwekkend goed en heeft alle problemen met LED voor 95% opgelost. Zou als vervanging van een S4 junior heel goed dienst doen.

Comment

• xvisionbelgium
            • Sep 2008
            • 50

Iemand al volgende "in werking" gezien ?
            beglec.com)

is low cost.

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by xvisionbelgium
              Kostprijs ?
              rond de 2300 dollar geloof ik.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Best duur voor een lampje.........maaaar de specs zien er veelbelovend uit!

Comment

• rick1993
                  • Nov 2007
                  • 209

Een veel goedkoper alternatief. De showtec led par 64 met 18 x 3 watt leds. Deze zouden in tegenstelling tot de led par 64 met 24 x 1 watt leds een veel betere kleurenmening hebben. Nog nooit gebruikerservaringen van gelezen...
                  licht dat licht mij wel

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Originally posted by rick1993
                    Een veel goedkoper alternatief. De showtec led par 64 met 18 x 3 watt leds. Deze zouden in tegenstelling tot de led par 64 met 24 x 1 watt leds een veel betere kleurenmening hebben. Nog nooit gebruikerservaringen van gelezen...
                    Ik zoek liever verder naar iets dat je kan dimmen, niet flikkert op tv en wat meer op het licht uit een normale par lijkt.
                    Dit blijft de goedkope troep waar je alleen een spooklightje mee kan maken.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Zo'n spook licht komt er niet vanaf hoor.

Met die parren heb je meer effect als met een 300W NSP lamp en voldoet het niet tegenover een raylight.

Deze lampen vind ik niet slecht zeker niet voor het geld en dan heb je ook nog meerdere kleuren.

Voor theater en frontlicht is het niets in mijn ogen maar ideaal voor disco !
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• LJ Gerrit
                        • Apr 2002
                        • 479

en dat ding is echt verbazingwekkend goed en heeft alle problemen met LED voor 95% opgelost. Met ongeveer vergelijkbare lichtopbrengst als een S4 junior, openingshoek te maken met losse lenzen.

Helaas was ik verhinderd bij de presentatie afgelopen week bij ons. De reacties waren super positief en veel belovend. Zeer binnenkort exclusief leverbaar bij Lightco Nederland BV.
                        De eerste zending is reeds onderweg..
                        Meer info volgt volgende week op de lightco site.
                        ------------------------------------------------
                        Without colour, there is no perception
                        ------------------------------------------------
                        MvG

Gerrit Schottert
                        Controllux

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

Ik zoek liever verder naar iets dat je kan dimmen, niet flikkert op tv en wat meer op het licht uit een normale par lijkt.
                          Dit blijft de goedkope troep waar je alleen een spooklightje mee kan maken.
                          Toch maar eens wat specs lezen dan......en je iets meer verdiepen in wat er waar gebruikt wordt in de producties en wat voor merken er voorbij komen.........de uitspraak "goedkope troep" vindt ik namelijk een beetje onprofi als je ziet wat er tegenwoordig allemaal met Showtec gedaan wordt.......

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Daar geef ik je gelijk in. Er worden VEEL podia's tegenwoordig uitgelicht door SHOWTEC wat zich in de loop der jaren bewezen heeft dat nu tegenwoordig steeds meer podia hiermee wordt belicht / uitgelicht.

Ben zelf erg tevreden voor de PAR 64 24W LEDS RGB ( kost 125,00 in BTW ) Meer licht als een PAR56 300W en je hebt meer kleuren

Heb hem getest met een par64 Raylight 500W en met de kleur rood zijn ze zo goed als identiek zo ook met blauw en groen.

Met een glas filter heb ik het idee dat de raylight feller is maar dat komt omdat je met glas minder verlies hebt dan een gewone lee filter.

Ondanks dat is het voor het geld een mooie LEDpar met goede licht opbrengst ( geen PARspot met 5mm LEDS ) deze zij n ook wel goedd maar komt veel minder licht af als de 1W LEDS versie's

Mocht je in de buurt van Breda zitten kan ik je een PAr64 laten zien !

Want van een plaatje of van horen zeggen kun je geen idee krijgen wat voor licht eruit komt.

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

Dan heb jij zeker de wonderpar van Showtec... zelf ook al de test gedaan en op een zelfde oppervlakte gemeten geeft de Raylight beduidend meer licht dan de 24 Watt RGB PAR. Je moet natuurlijk wel ongeveer dezelfde kleurtinten gebruiken (met het donkerste blauw van LEE voor de raylight zal natuurlijk de PAR winnen).
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Nee niet van Showtec maar van Eurolite ( zijn wel hetzelfde geloof ik )

Vindt het geen slechte spot komt veel licht uit.

Ben er wel tevreden over zeker in tegenstelling van een PAR56 300W spot.

Kga nu een andere par bestellen de Eurolite PAR56 spot met 24X 3W LEDS is een nieuwe par schijnt ( geen TRIled ) maar gewoon 8x3W rood enz

In verhouding moet deze PAR56 een heel stuk meer licht geven als de PAR64 maar kost ook iets meer.

Comment

Working...