Licht & video zonder rook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

Licht & video zonder rook

Hey,

In maart 2010 zorg ik weer voor licht en beeld (en klank) voor een concert in een zaal waar geen rookmachine mag gebruikt worden (om allerlei redenen).

Wat zouden jullie dan aanraden wat betreft licht (led) en bewegend licht.

foto van de zaal (podium)

Wat ik het liefst zelf gebruik zijn Ledpar's, Ledbalken aangevult met wat scans of MH.
    Ledtubes heb ik nog niet mee gewerkt.

vb foto (met rook)

Alle tips zijn welkom
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Veel boven de mensen + wat op het podium zelf.
    En hier tussen dan grote switches maken zodat het wat drukker word.

Mischien hier en daar een blinder?

Persoonlijk vind ik geen rook niet zo'n groot probleem, jarenlang zonder gewerkt in een jongerencentrum.
    Last edited by mhsounds; 09-11-09, 21:09.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

meel en stof geven ook een leuk effect

gewoon veel (LED)parretjes, matrix ofzo,
      octostrips of ledtubes, mhtjes en scans heb je denk
      k minder aan, t coole aan die fixtures zijn toch de bundels
      met verschillende kleurtjes en gobo's, dat maakt je show...
      maar dan moet je wel rook hebbe! en dat mag hier dus niet, dus
      dan heeft een mh of scan niet meer veel nut (denkt nu showgun).

Speel met diepte en tegenlicht, dus wat parretjes boven/naast het publiek, twee bruggen op het podium (een vooraan een achteraan), misschien een care (maar daar is het plafond denk ik weer wat laag voor om die op het podium te zetten...parretjes op grond/in de lucht, op plaatsen waar je ze niet verwacht

Just my thoughts!Gebruik uw Vantastische Vantasie!
      Last edited by DMiXed; 09-11-09, 20:46.
      Jeroen van Geffen

Comment

• Dannym
        • Oct 2009
        • 7

Ideetje om mischien een aantal witte banen te maken met een wit (stretch) doek en deze aan te lichten met pixelbars. verder zou ik een aantal ledspots gebruiken en hier een daar een sunstripje voor een warm effect.

wanneer je mh gaat gebruiken zou ik ze persoonlijk op de grond zetten omdat het dak vrij laag is

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Wanneer wordt licht interessant? Zodra het ergens op reflecteert...

Waarom is rook leuk? Omdat het lichtreflecteert (en diffuseert)

Wat als je geen rook mag gebruiken? Gebruik iets anders waarop licht reflecteert.

Wat kan ik in deze zaal daarvoor gebruiken? Dat ontzettend lelijke systeemplafond!

Hoe kan ik dat resultaat makkelijk bereiken? Door niet al je licht direct onder het plafond te plaatsen maar afstand te nemen en het er van bijvoorbeeld de vloer op te projecteren. Neem dus een berg vloerstatieven mee voor je ledparren!

Veel plezier!

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• marciano
            • Feb 2006
            • 164

Ik zou beginnen met een mooi frontje wat fresneltjes of pc'tjes en dan ledtubes als tegenlicht mischien meerdere achter elkaar om diepte te maken. zou ook inderdaad ledparren of bewegend licht op de grond zetten heb je meer ruimte om te projecteren. misschien wit doek op achtergrond en met horizon armaturen ook effect maken?

maar wat voor concert is het een klassiek concert dan wil je niet te veel gekkigheid is het een rock concert dan kan je meer uit de kast halen.

Comment

• PeterZwart
              • Jan 2008
              • 402

Wellicht is een cracker een oplossing?
              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

En nog maar eens...
                met mooi focussen richting publiek en dan enkele intensity en colourchases kom je al een heel eind ZONDER rook!
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Q-av
                  • Nov 2008
                  • 86

Originally posted by axs
                  En nog maar eens...
                  met mooi focussen richting publiek en dan enkele intensity en colourchases kom je al een heel eind ZONDER rook!
                  Maar dan kan je naar mijn smaak net zo goed parren ophangen met filters. want de beweging valt toch niet meer op.
                  En zelf ben ik niet zo'n fan van constant je publiek te blinden.

alleen mijn mening

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Ik spreek niet over het publiek te verblinden...
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Q-av
                      • Nov 2008
                      • 86

Nee oke. maar wanneer je lampen vanuit tegenlicht richting publiek richt werkt dit toch echt verblindend.
                      Daarbij vind ik (en daar ging het mij meer om) dat bewegend licht zonder rook naar mijn inszien als effect weinig nut heeft. voor theatrale dingen vind ik het dan nog wel kunnen om bijvoorbeeld met een lamp meerdere punten aan te lichten.

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

allei, alvast veel tips...merci

Concert is opgebouwd (normaal gezien) uit 4 bands (Pop, funk-rock, Hip-hop en singer-songwriter). Ieder optreden moet dus iets anders zijn...bij hip hop mag er wat meer gewapper zijn dan bij vb een singer song writer.

Persoonlijk vind ik de tijd van de Parlampjes op een rijtje voorbij, ikzelf vind het nooit mooi en zal het ook niet snel gebruiken.

Witte stroken heb ik al zitten aan denken of een ronde cirkel met wit (of grijs) doek erop zou ook leuk kunnen zijn al breekt het snel je decor af (of op).

Tegen licht afkomstig van Ledbalken (zelf de goedkope HQ power) vind ik persoonlijk wel fel. Hebben gemerkt op een laatste productie dat er minder van omhoog hangen en meer verdelen veel rustiger over kwam. Leuke aal ledbalkjes is dat ze in 8 kleine blokjes zijn opgedeeld waar je leuke dingen mee kan doen.

Voor mensen die zich afvragen waarom ik vnl led wil gebruiken. Vooral omdat het gewoon weinig stroom verbruikt, je veel kleur variatie kan brengen zonder te veel spots te moeten ophangen en vooral het niet warm wordt en je de muzikanten (en de zaal) niet te veel opwarmt. Ik heb zelf jaren op het podium gestaan...niets zo leuk als 4 spots achter u onder een mega hete tent :s brrr

Er komt voor het podium wel een truss te staan..al bestaat de kans dat we gewoon 2 statiefjes plaatsen links rechts ook

Alles moet betaalbaar blijven é
                        publiek 100-150 man, FOH komt dan ook maar halverwege de zaal

Comment

Working...