martin lightjockey, speciale dingen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xblaauw
    • Oct 2008
    • 5

martin lightjockey, speciale dingen.

hallo.

een paar vrienden en ik gaan komende donderdag een schoolfeest draaien.
    hierbij hebben wij een leuk trusje bedacht en wat movingheads gehuurd.

wij krijgen van het verhuur bedrijf (goede relatie) martin lightjockey gratis erbij.

wij hebben hier op vorige feesten al wel wat mee kunnen spelen maar het ging nooit echt zoals de bedoeling was.

en dit keer hebben we een beamer die maar net genoeg licht geeft achter de dj staan dus we willen absoluut niet dat de movingheads over het beamerdoek gaan of dicht in de buurt.

nu hebben we maar 1 uur om alles in te programmeren en mee comfortabel te raken, dit is niet genoeg om alle (of iig alle leuke) standaard programma's helemaal aan te passen aan de zaal.

wat we nodig hebben is een manier om de lampen te vertellen dat ze tussen ..graden en .. graden de lamp uit moeten doen.

het zou heel fijn zijn als iemand een goede en duidelijke martin lightjockey tutorial heeft waar onder andere dit in staat (of een andere snelle manier om te voorkomen dat de MH over het beamerscherm gaat natuurlijk)

en mischien de basics over programma's programmeren en gebruiken.

alvast heel erg bedankt voor de moeite ik ben zelf ook hard op zoek naar tutorials die me het geheugen verfrissen en deze functie helpen vinden.

Thomas Bakker, David mientjes, Jaron Heising, Xander Blaauw.

(dit is ongeveer wat ik bedoelde)

(als je naar het martin scherm kijkt met de cyclus die de movinghead af aan het leggen is, de grijze vlek is de plek waar hij de lamp uit moet doen of gewoon helemaal niet mag komen)
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Ik kan eigenlijk maar een ding hier over zeggen. success..

Download lightjockey, en ga er mee stoeien.. je hebt nog 2 dagen

Er zit een handleiding bij LJ, maar ik ben bang dat wat jij wil , dat dat absoluut niet gaat lukken.. beweging en dimmer zijn namelijk niet aan elkaar gekoppeld..

Dat betekend dat je dit voor elke scene en cue weer apart moet gaan regelen..
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• flurk
      • May 2003
      • 409

Ik vrees ook dat dit niet zal lukken. Je kan enkel proberen in een macro de zone te bepalen waar de lamp mag voorbijkomen. Maar dimmen, dat wordt een probleem.

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by xblaauw
        wat movingheads gehuurd.

wat we nodig hebben is een manier om de lampen te vertellen dat ze tussen ..graden en .. graden de lamp uit moeten doen.
        Het enige wat ik kan verzinnen is om de DMX waarden van de PAN binnen 2 grenzen te houden en vervolgens de movingheads handmatig te draaien zodat het past. Zit geloof ik ergens in het patch menu of zo...

Maar als je dit allemaal in 1 uur moet doen??
        Je hebt de spullen zeker niet eerder, want dan zou ik het thuis uitproberen als ik jou was.
        Nu kun je enkel met de OV kijken of het werkt. Hoeveel uur heb je nog voordat je aan die ene uur toe bent? Word weinig slapen de komende dagen, denk ik zo.

Je begint/begon op school zeker ook altijd 5 voor 12 aan je huiswerk...
        Ik hou maar op, waarschijnlijk had deze ouwe lul je vader kunnen zijn.

Comment

• xblaauw
          • Oct 2008
          • 5

ugh, nou heel erg bedankt voor de hulp. en nee ik begin niet om 5 voor 12 aan m'n huiswerk we krijgen de spullen van het verhuur bedrijf 4 uur voor het feest en moeten het met z'n 6en opbouwen.

de reden waarom dit zo geregeld is is omdat de school niet nadenkt bij het plannen en de zaal nog verhuurd is aan de gemeente tot 4 uur s'middags.

maar daar ging het topic niet over.

"Het enige wat ik kan verzinnen is om de DMX waarden van de PAN binnen 2 grenzen te houden en vervolgens de movingheads handmatig te draaien zodat het past. Zit geloof ik ergens in het patch menu of zo..."

dit klinkt goed, dank je. (of u...)
          ik ga het vanmiddag downloaden en bidden dat het draait op me windows 7 64 bit pc...

edit: weet iemand waar je een handleiding of het hele programma van martin lightjockey !!1!! kan vinden?
          want sinds 2 uit is is 1 nergens meer te vinden terwijl we 1 gehuurd hebben (geen keus)
          Last edited by xblaauw; 10-11-09, 10:20.

Comment

• jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

Helaas is de Manual van V1 waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar, maar die verschilt niet zo heel erg veel van V2. vreemd dat ze V2 niet mee leveren, want dat is gewoon een kostenloze upgrade.

er is nog iets van documentatie op ftp.martin.com/controllers/lightjockey/LJ_Doc

Op deze ftp site staan ook nog diverse andere LJ dingen..

Ga met V2 offline spelen, en kijken wat je kan maken.. in princiepe kun je de hele show al klaar maken, en dan heb je wat tijd over na het opbouwen.
            Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by xblaauw
              dit klinkt goed, dank je. (of u...)
              ik ga het vanmiddag downloaden en bidden dat het draait op me windows 7 64 bit pc...
              Helaas dat kun je vergeten.
              32 bit lukt als je de universal USB interface hebt, dit is het plastic type met 2 XLR connectors.
              De oudere typen zullen niet werken op windows 7.

Comment

• jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

@Antoon.. de software zal waarschijnlijk wel draaien, daar kan hij in ieder geval mee oefenen..

@Xander Hier vind je nog meer info over LJ Martin Bulletin Board - Martin LightJockey

success
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by jakobjan
                  @Antoon.. de software zal waarschijnlijk wel draaien, daar kan hij in ieder geval mee oefenen..
                  Inderdaad, maar als hij dan de usb interface op dezelfde pc/laptop aan wil sluiten...
                  Meeste die dit verhuren doen dit (sinds de USB interfaces) zonder pc/laptop is mijn ervaring. Als je die er bij wilt hebben dan betaal je (natuurlijk) meer.
                  En ja als hij z'n show backuped dan kan deze op een werkende pc/laptop zo binnen gehaald worden.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. (hopelijk)

Comment

• xblaauw
                    • Oct 2008
                    • 5

"Helaas dat kun je vergeten.
                    32 bit lukt als je de universal USB interface hebt, dit is het plastic type met 2 XLR connectors.
                    De oudere typen zullen niet werken op windows 7. "

je kan hem in compatibility mode draaien (wnidows xp service pack 2)

ze verhuuren de software met computer (een oude...)
                    en dongel.

en de visualisatie software draait niet... ook niet in compatibility mode...
                    maar ik heb wel gezien hoe je het programma kan gebruiken.
                    (echt een awsome programma btw)

heel erg bedankt voor de reply's we gaan er wat moois van maken.

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Waar hebben we het nu in ***snaam over.. Maak gewoon een paar eigen bewegingen waarbij je koppen niet over het scherm wapperen. Als Lightjockey dat niet kan (zou me verbazen) zou je wellicht erover kunnen denken een lichtsturing in plaats van een pretpakket te huren.
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• xblaauw
                        • Oct 2008
                        • 5

Waar hebben we het nu in ***snaam over..
                        we hebben het over het koppelen van de shutter aan pan en tilt.
                        niet iedereen is even ervaren met lightjockey, sommige hebben aardig wat tijd nodig om te zorgen dat het precies doet als hij wil.

geen van de mensen in mijn groep hebben ooit langer dan een half uur (tijdens een feest) met de vingers eraan gezeten dus

maar zoals al duidelijk is geworden is het niet mogelijk om dat te doen.
                        dus gaan we het maar op de langer durende manier doen... zelf wat macro's maken.

zou je wellicht erover kunnen denken een lichtsturing in plaats van een pretpakket te huren.
                        forums zijn er om dingen te weten te komen die je nog niet wist.
                        niet om te showen hoeveel je wel niet weet.
                        als je kritiek hebt kan je dat op ene manier leveren dat mensen er wat van kunnen leren. niet gewoon maar een beetje onaardig gaan zitten zijn om je eigen ego te stimuleren.

Comment

• jakobjan
                          • Jul 2002
                          • 599

Lightjockey kan net als elke ander lichtsturing Heeeuuuuul veeeuuul, maar je moet het net als bij elke andere sturing er wel zelf in zetten..

Tja, en een pearl een hog of een grandma heb je ook niet in 1 dag volledig onder de knie.

Mannen veel success met LJ morgen..
                          Jakob-Jan
                          Lightjockey Beta tester
                          Freelance Licht tekkie

Comment

Working...