Showtec sunstrip active dimbaar via DMX ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundlab999
    • Nov 2009
    • 15

Showtec sunstrip active dimbaar via DMX ?

Hallo,

ik heb 4 showtec sunstrips gekocht met een scanmaster 1 als controller. Ik kan alles aansturen via DMX, maar ik krijg het niet klaar om deze te dimmen vanop afstand. Doe ik iets fout, of is dit niet mogelijk via DMX en enkel in chase mode? Of is dit niet mogelijk met de scanmaster 1 maar wel met een nieuwere versie?

Wat ik ook zou willen proberen is om deze sunstrips te laten synchroniseren met de drumkick. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen klaar krijgen?

Alvast bedankt,
    Bart
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Is gewoon te dimmen.

1. Check of je adressen goed staan ingesteld.
    2. Check je bekabeling.
    3. werkt je scanmaster wel op andere dmx aangestuurde apparaten?
    Zo nee, check de switchknop achterop de scanmaster

4. Als bovenstaande door je is uitgevoerd en nog geen resultaat dan graag bericht.
    Als bovenstaande wel de oplossing biedt dan is gebak ook goed
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

Er zit als ik mij niet vergis een chase menutje waardoor je chases via dmx kan aanroepen, je zal deze op volledig dmx moeten zetten waardoor je alles zelf zult moeten programmeren, dan zou deze wel gewoon moeten kunnen dimmen..
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by soundlab999
        Hallo,

ik heb 4 showtec sunstrips gekocht met een scanmaster 1 als controller. Ik kan alles aansturen via DMX, maar ik krijg het niet klaar om deze te dimmen vanop afstand. Doe ik iets fout, of is dit niet mogelijk via DMX en enkel in chase mode? Of is dit niet mogelijk met de scanmaster 1 maar wel met een nieuwere versie?

Wat ik ook zou willen proberen is om deze sunstrips te laten synchroniseren met de drumkick. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen klaar krijgen?

Alvast bedankt,
        Bart
        Je moet die sunstrips in 10 channel DMX mode zetten, pas dan kan je elk lampje naar eigen inzicht dimmen. Ik geloof dat er ook 5 channel (en minder) modes zijn waarmee je dan per 2 lampjes kan dimmen.
        Of je scanmaster dat aan kan sturen, geen idee. Ik denk van wel.
        Je moet je chases in ieder geval in je scanmaster aanmaken dan.

Verder moet je jezelf realiseren dat als er lampen middels DMX aan worden gestuurd, dat die lampen doorgaans zelf niets intelligents meer doen maar dat al het ingewikkelde 'denkwerk' nu door je controller gebeurd.
        Die sunstrips op de maat van de muziek laten chasen moet je dus laten doen door je scanmaster. Heb jij even geluk, daar zit een audio trigger ingebakken.

En (hopelijk overbodig om te vermelden) vergis je niet in het vermogen wat wordt verbruikt als je 4 sunstrips 100% aanzet... Dat is geen kinderspel. Ik meen 750Watt per sunstrip in totaal dus 3000Watt.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...