Problemen met sneeuwmachine reuk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frits
    • Nov 2000
    • 9

Problemen met sneeuwmachine reuk

Hoi allemaal,

Zojuist heb ik een sneeuwmachine (zoeentje van Showtech van ongeveer 900 piek) aangekocht. Natuurlijk wilde ik dit ding meteen uit gaan proberen, dus meng ik de vloeistof aan in de juiste verhouding, doe deze in de machine en zet deze aan.

Er komt inderdaad veel sneeuw (lichte vorm van schuim uit), maar ook een ondraaglijke reuk die neerslaat op je strot. Net of je keelpijn hebt.

Is deze vorm van stank normaal bij zo'n machine?

Zijn er oplossingen voor?

Laat jullie reacties maar komen....., ik weet zelf niet wat ik ermee aan moet!!!

Groetjes Frits

p.s. Ik heb ook al sneeuwvloeistof gemengd met gedestilleerd water, maar dat hielp ook niets.

Groetjes Frits
  • Rob
    • Dec 2000
    • 470

ja dat heb ik inderdaad ook met mijn schuimachine en dit is best wel irritant maar ik weet ook niet hoe ik dit weg.

Rob v.d. Molen

Comment

• Arie de W
      • Oct 2001
      • 176

Ik zou zeggen neem effe contact op met je leverancier want dit lijk nou niet echt gezond

Arie
      Arie

Comment

• -Bart-
        • May 2001
        • 827

Volgens mij ontkom je er niet aan.
        Als je van water schuim wil maken moet je drastisch de oppervlakte spanning verlagen, als je die rommel inademt gebeurt volgens mij het zelfde met je slijmvliezen. Dat prikt.

B.Sliggers
        <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• steijn
          • Nov 2001
          • 68

Dat is balen zeg. Net een ding van 900 piek gekocht en dan stinkt dat ding als de pest!!!

Succes er mee. Zou er geen oplossing voor weten? Andere vloeistof misschien?

mossels steijn

Met vriendelijke groet,
          Steijn Pelle

Comment

• Remco vd Werff
            • Apr 2001
            • 753

Heb je dat ding niet gezien/geroken tijdens bv de demo. Of heb je hem zonder te bekijken gekocht??

Groeten, Remco
            Groeten, Remco

Comment

• Dré
              • Nov 2001
              • 409

citaat:
              Hoi allemaal,

Zojuist heb ik een sneeuwmachine (zoeentje van Showtech van ongeveer 900 piek) aangekocht. Natuurlijk wilde ik dit ding meteen uit gaan proberen, dus meng ik de vloeistof aan in de juiste verhouding, doe deze in de machine en zet deze aan.

Er komt inderdaad veel sneeuw (lichte vorm van schuim uit), maar ook een ondraaglijke reuk die neerslaat op je strot. Net of je keelpijn hebt.

Is deze vorm van stank normaal bij zo'n machine?
              Hetzelfde probleem had ik ook met de Highlite vloeistof. Probleem was VOLLEDIG verdwenen toen ik vloeistof van een ander merk ging gebruiken.

Toen dit probleem zich zo'n 5 jaar geleden (!) voordeed heb ik het gelijk aan Highlite gemeld. Zo te zien hebben echter niet veel met deze melding gedaan. Het lijkt wel alsof je stikt (bij ons dan; het gebruik was een schuimmachine, dus waarschijnlijk aanzienlijk hogere schuimvolumes dan bij een sneeuwmachine).

Die "andere" vloeistof (die dus niet stonk e.d.) haalde ik bij RSL.

citaat.s. Ik heb ook al sneeuwvloeistof gemengd met gedestilleerd water, maar dat hielp ook niets.
              Nope, het probleem zit gewoon in de vloeistof zelf.

Nog een voordeel van die "andere" vloeistof: Het liet zich prima mengen op een 1:25 verhouding.

-- Pardon my French, I'm Dutch --
              -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Frits
                • Nov 2000
                • 9

He Dre,

Bedankt voor je reactie (andere natuurlijk ook). Ik heb de machine inmiddels teruggestuurd naar Highlite en ik ben benieuwd wat eruit voort komt.

Weet iemand precies wat er in die vloeistof kan zitten? Het neerslaan op je longen ligt niet aan de schuimvlokjes, maar aan de lucht die vrijkomt. Ik vermoedt zelf dat er alcohol in de vloeistof zit en die prikt op je longen......

Maken al die sneeuwmachines trouwens zoveel lawaai, volgens mij moet dat veel rustiger kunnen, heeft iemand daar een oplossing voor?

Bedankt voor de reacties!!!!

Groetjes Frits
                Groetjes Frits

Comment

• Rob
                  • Dec 2000
                  • 470

nee dat ze zoveel geluid maken is wel normaal daar kun je niet zoveel aan veranderen.

je hebt wel de sound proof blizzard. Deze sneeuwmachine maakt 80% minder geluid maar kost ook 3 keer zoveel

Rob v.d. Molen

Comment

• Dré
                    • Nov 2001
                    • 409

citaat:
                    ...
                    Weet iemand precies wat er in die vloeistof kan zitten? Het neerslaan op je longen ligt niet aan de schuimvlokjes, maar aan de lucht die vrijkomt. Ik vermoedt zelf dat er alcohol in de vloeistof zit en die prikt op je longen......
                    Volgens iemand, waarvan ik denk dat ie wist waar hij het over had, was het inderdaad een zeep op alcohol basis (waarbij ik nog wel even op wil merken dat er VELE alcoholen zijn, niet alleen maar de Ethanol die wij zo graag naar binnen schuiven .
                    citaat:Maken al die sneeuwmachines trouwens zoveel lawaai, volgens mij moet dat veel rustiger kunnen, heeft iemand daar een oplossing voor?
                    De types die ik heel kort gehad heb (met die kousjes in de voorkant) maken gebruik van een soort van stofzuiger motor met bijbehorend geluid. Ook het vloeistofpompje was niet echt een stil ding. De machine die we af en toe wel eens huren (een Strong machine) is nagenoeg stil en produceert ook nog eens zo'n 100 x zoveel schuim. Alleen die prijs he...

-- Pardon my French, I'm Dutch --
                    -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• dadave2
                      • Dec 2001
                      • 3

let op!!!

je kunt wel sneeuw krijgen zonder keelpijn!!!! en traanogen!!!!!!!!!!!!

wat je doet, is eerst als die schuimrommel die erin hoort, zo van 12 hoog naar beneden gooien, dan geniet je er tenminste nog een paar seconden van... misschien met tranen in je ogen van de stomme geldverspilling....................

daarna ga je naar een professionele drankenhandel, en koopt een aantal flessen glansspoelmiddel, voor het spoelen van bierglazen!!!
                      ( die worden namelijk in een cafe meestal ook niet nagespoeld, en dat kun je dus eigenlijk gewoon drinken ( net als rookvloeistof ( he bart!!!!) ( bart S, je weet wel...)

maar maak je je schuimoplossing van glansspoel en water ( 4:1 ongeveer)
                      dan krijg je perfecte sneeuw of schuim!!!!!!!!!!!

zonder de sores...

probeer zelf nog ff wat te vogelen met de verhouding, maar 4 op 1 beviel mij wel...
                      ( is trouwens ook een stuk goedkoper dan de normale vloeistof!!!!)

dadave!

jaja!!
                      jaja!!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                        • Jun 2001
                        • 1429

Iemand dit al geprobeerd?

Ben erg benieuwd.....

Komt ie nou mee....nu net na de kerstdagen......

<h5>Showtechniek</h5>

Comment

• Frits
                          • Nov 2000
                          • 9

Ik heb nieuwe vloeistof gekocht, nu is het probleem opgelost!!!

Het ruikt nog wel een beetje, maar dit is een veel aangenamere geur en je ogen gaan er niet van tranen enzo.

Maar ik ga die truck van jou ook eens uitproberen Dave, is in iedergeval goedkoper als die vloeistof die er officieel in moet.

Groetjes Frits

p.s. Als nog iemand anders een vervangend en goed middel weet, waar de machine natuurlijk niet van beschadigd en de personen die de sneeuw in moeten ademen ook niet, laat het dan even weten.

Groetjes Frits
                          Groetjes Frits

Comment

Working...