Showtec Phantom & Explorer Wash 250

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diamond

Showtec Phantom & Explorer Wash 250

Goedenavond mensen,

Aan jullie de vraag wat het verschil is tussen de Showtec Explorer en de Phantom Wash 250.

Het prijs verschil is namelijk erg groot, maar is het dat ook waard?

En wellicht heeft iemand ervaring met de spots die mij daarover wil informeren.

Alvast bedankt.

Groet Roy.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Als je een beetje kan lezen zie je zo de verschillen!
    De explorer heeft een CMY kleuren meng systeem + kleurenwiel
    De phantom heeft enkel een kleurenwiel

De phantom is daar en tegen een spot en de explorer wash is (DUH) een wash

De mogelijkheden met de explorer zijn gewoon stukken groter

Daarnaast snap ik niet dat je het over showtec hebt en in je "ondertiteling" hebt over Lichtoperator in een aantal zaken en die ondertiteling doet ook vermoeden dat je met een Avolites Diamond Elite4 kunt of mag werken en dan vragen naar showtec vind ik vreemd overkomen.... maar dat kan ook aan mij liggen!
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Diamond

Originally posted by Funmaker
      Als je een beetje kan lezen zie je zo de verschillen!
      De explorer heeft een CMY kleuren meng systeem + kleurenwiel
      De phantom heeft enkel een kleurenwiel

De phantom is daar en tegen een spot en de explorer wash is (DUH) een wash

De mogelijkheden met de explorer zijn gewoon stukken groter

Daarnaast snap ik niet dat je het over showtec hebt en in je "ondertiteling" hebt over Lichtoperator in een aantal zaken en die ondertiteling doet ook vermoeden dat je met een Avolites Diamond Elite4 kunt of mag werken en dan vragen naar showtec vind ik vreemd overkomen.... maar dat kan ook aan mij liggen!
      Nou Grappenmaker,

Ik zou het nogmaals noemen "Showtec Phantom/Explorer Wash". Ik bedoel dus ook de Phantom Wash die wel degelijk een CMY systeem kent.
      Op de Highlite site zijn de specificaties van de Phantom erg gering.

De ondertiteling geeft trouwens maar 1 locatie weer ipv. "een aantal zaken".

En waarom zou ik het niet over Showtec mogen hebben als ik een Avolites Diamond bedien?

Iemand wel serieuze informatie over mijn bovengenoemde vraag?

Bedankt.
      Last edited by Guest; 06-09-09, 19:04.

Comment

• PeterZwart
        • Jan 2008
        • 402

Hou het eens even een beetje gezellig heren... Bedankt..

@ Diamond.. er zijn vele verschillende phantoms & explores..

Ook specifieke types?

@ Funmaker...

Niet lullen over zaken waar je blijkbaar niets van weet.. Phantom is inderdaad in de spot & wash versie..
        Last edited by PeterZwart; 06-09-09, 19:31.
        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

ik zocht en vond het hier op de webshop dan zal ik me van type vergist hebben aangezien er blijkbaar veel varianten van zijn...

En @diamond no hard feelings hoor, ik vroeg het me enkel af maar ik zal mijn klep dan maar houden
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

TS heeft het hoogst waarschijnlijk over de nieuwe showtec phantom 250 wash. Deze is er in 2 versies: Met CMY of zonder.

De phantom is een movinghead met een erg mooie prijs, maar maakt wel veel geluid, de explore ken ik niet.
            Event-Light

Comment

• Diamond

Originally posted by Funmaker
              ik zocht en vond het hier op de webshop dan zal ik me van type vergist hebben aangezien er blijkbaar veel varianten van zijn...

En @diamond no hard feelings hoor, ik vroeg het me enkel af maar ik zal mijn klep dan maar houden
              No Problem!

Het betreffen de volgende types mensen

Phantom Wash 250

Explorer Wash 250

Zoals je kunt lezen staat er weinig informatie bij de Phantom Wash versie.

Kortom is Explorer kwalitatief gezien en wat betreft zijn primaire functies vele malen stukken beter dan de Phantom versie? Het prijs verschil is namelijk erg fors (als je beide modellen met elkaar vergelijkt dan).

Bedankt.
              Last edited by Guest; 07-09-09, 07:42.

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 327

Waarvoor wil je ze eigelijk gebruiken?

In de Highlite catalogus staat ook de kanaal indeling van de Phantom wash.
                Event-Light

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Ik heb phantoms gehad en heb er geen fijne ervaring mee. Er mankeert vanalles aan, te lang om op te noemen. De Explorer is dan pakken beter, die heb ik ook gehad en geen enkel probleem. We zijn dan toch maar overgeschakeld naar Briteq vanwege de goede service en prijs kwaliteit.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Diamond

Originally posted by chippie
                    Ik heb phantoms gehad en heb er geen fijne ervaring mee. Er mankeert vanalles aan, te lang om op te noemen. De Explorer is dan pakken beter, die heb ik ook gehad en geen enkel probleem. We zijn dan toch maar overgeschakeld naar Briteq vanwege de goede service en prijs kwaliteit.
                    Kun je de meest belangrijke feiten/defecten vermelden omtrent de Phantom versie?

De spot komt namelijk in een vaste opstelling te hangen (6st) +/- 3m hoog plafond icm. Martin Lightjocky 2.

Het gaat 1 tot 2 maal per week 8 uur draaien, een hele spannende en kostbare spot hoeft het niet te zijn naar mijn mening. Maar is dat toch de afweging om voor de Explorer versie te gaan?

Groet
                    Last edited by Guest; 07-09-09, 12:05.

Comment

• chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

Dag Diamond, de phantom heeft het onhebbelijke probleem dat de aandrijfband van de TILT regelmatig eraf loopt. Op 6 stuks waren er 3 stuks waarbij die er regelmatig vanaf liepen en dat is niet fijn in een show. En bij 1 stuk de PAN die in error stond. Ondanks dat ze bij ons met zorg behandeld werden en in flightcase zaten, geen aanrader.

Comment

• Diamond

Originally posted by chippie
                        Dag Diamond, de phantom heeft het onhebbelijke probleem dat de aandrijfband van de TILT regelmatig eraf loopt. Op 6 stuks waren er 3 stuks waarbij die er regelmatig vanaf liepen en dat is niet fijn in een show. En bij 1 stuk de PAN die in error stond. Ondanks dat ze bij ons met zorg behandeld werden en in flightcase zaten, geen aanrader.
                        Beste "Chippie",

Bedankt voor je reactie. Werk jezelf ook met de Explorer 250 versies? Zo ja, wat zijn je ervaringen daar mee.

Thnx!

Comment

• chippie
                          • Jul 2006
                          • 528

We hadden explorer 250 pro en die waren goed. Garantie is een probleem mijn inziens. We hebben nog produkten van showtec, de T4 bar maar bij het kapot gaan van de lamp is ook de triac kapot. Dus even bellen naar de invoerder/herstellingsdienst.....wij hebben er geen oplossing voor,'dat gebeurd nu eenmaal'. Ben dan even gaan horen en de oplossing staat ook op het forum maar komt NIET van hun. (En joepie dat werkt wel)

Als je een goeie movinghead met garantie en service wil hebben zou ik je Briteq aanraden. Heb er 8 en tevreden!
                          Last edited by chippie; 07-09-09, 18:41.

Comment

• Diamond

Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ben 2 maanden terug bij Highlite te Kerkrade geweest en moet wel zeggen dat de bestaande Phantom serie wel erg "plastic" is.

Op deze manier selecteer je dus de Explorer versie, die er naar mijn mening stukken beter uitziet en zoals je hierboven vermeld ook is!

Maar om even af te wijken van de wash spots. Ik ben erg benieuwd hoe goed de nieuwe Phantom 575 pro serie functioneerd. De head ziet erg mooi en stabiel gebouwd uit. Kortom een kopie van de Martin MAC 700 als je het mij vraagt. Heb namelijk nog geen review kunnen vinden.
                            Last edited by Guest; 08-06-10, 12:11.

Comment

Working...