Sunstrips

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Sunstrips

Goeie dag,

Ik heb een aantal sunstrips liggen waarvan 2 momenteel een vreemde storing hebben..

Wanneer ik de sunstrips op de dmx heb geprikt, blijft op elke sunstrip een lampje branden.. Heeft iemand enig idee wat dit voor probleem is of heeft iemand het eerder gehad?

Ter detail:

Meerdere sturingen geprobeerd (Ma 24/6 & Avolites Pearl).
    Meerdere kabels geprobeerd.
    Meerdere instellingen geprobeerd van de interne dimmer.
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

Is het lampje uit als er geen dmx op staat?

Ik heb wel eens een kapotte triac gehad waardoor een lampje van zo'n strip continu aan bleef staan....

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Check even de modes. Als er 1 op intern programma staat verkl**t hij je hele kring, dan gaat alles daarop mee. Als je hard klapt of herrie maakt gaat er waarschijnlijk een andere branden?

Indien dat het ECHT niet is (en geloof me.. het is een drama die modes te selecteren/uit te vinden, eerst mode instellen dan uit en weer aan helpt soms) - wellicht triac defect van die kanalen.
      Last edited by JeroenVDV; 31-08-09, 14:22.
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• mkoemans
        • Aug 2009
        • 14

Beste Peter,

Ik heb dit inderdaad ook een keer gehad met 1 suntrip (active showtec)
        Dat er 1 lampje bleef branden.
        Oplossing was toen in een aparte DMX kring met een eindstop (omdat ik al meerdere storingen heb gehad met die dingen)

Verder voor jeroen.
        Als je de mode moeilijk vind bijv M10 = 10ch M5=5ch enz... lees dan het onderstaande linkje vanaf pagina 8 ff door....

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

Bedankt voor de reacties, weer wat dingetjes waar ik even naar kan kijken..

Echter weet ik wel dat de mode niet het probleem is.. het menu van de sunstrips is zeer makkelijk..

Nogmaals bedankt.
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• LJ Bert
            • Apr 2003
            • 270

9 kansen op 10 is het gewoon een kapotte triac vna het dimmertje... blijft chinees he...
            hehe wat een gedoe

Comment

Working...