Beatstad Festival Den Haag: VanVelzen stond in het donker!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harm wellink
    • Jan 2007
    • 23

Beatstad Festival Den Haag: VanVelzen stond in het donker!

Afgelopen avond was ik bij het Beatstad Festival in Den Haag, en tot mijn grote verbazing viel tijdens het eerste nummer van VanVelzen het licht allemaal uit! Het was gelukkig nog niet helemaal donker buiten maar achter op het podium zag je alle mensen druk heen en weer rennen. Na anderhalf nummer resetten alle lampjes bovenin en ging het weer voorzichtig groepje voor groepje aan...

Ik ben nu heel erg benieuwd wat er misging. Weet iemand van jullie hier iets van?
    [CENTER]And there was light!
    [/CENTER]
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 326

Ook meegemaakt tijdens hilversum alive, krachtstroom kabel lag er toen uit...
    Event-Light

Comment

• harm wellink
      • Jan 2007
      • 23

Op zo'n groot festival loopt alles toch niet door 1 krachtstroomkabel? Ja zou kunnen hoor, ik heb nog nooit op zo'n festival gewerkt..
      maar na een poosje konden ze de volgspots wel aanzetten, dus die stekker zat er in ieder geval nog in
      [/CENTER]

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Misschien waren ze vergeten de diesel van het aggregaat bij te vullen?

Anyway, de stroom viel er in ieder geval uit. Of iemand nu over de stekker struikelde of er misschien een zekering of aardlek 'klik' zei, zullen we dat ooit weten?
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• harm wellink
          • Jan 2007
          • 23

Wie weet... ik was gewoon nieuwsgierig
          [/CENTER]

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 326

Originally posted by harm wellink
            Op zo'n groot festival loopt alles toch niet door 1 krachtstroomkabel? Ja zou kunnen hoor, ik heb nog nooit op zo'n festival gewerkt..
            maar na een poosje konden ze de volgspots wel aanzetten, dus die stekker zat er in ieder geval nog in
            Op Hilversum Alive was op het podium van ''De doelen'' alles uit, net bij de laatste nummers van Crazy pianos (wat zijn die super, die drummer solo..)

Geluid lag er dus ook uit, na 4 minuten kwammen ze aan lopen met een 125A krachtstroom kabel die aangesloten werd op het podium en toen deed alles het weer, behalve de Mh's, die zag je alleen maar met ''HOT'' flitsen (wat ook een erg leuk effect gaf trouwens...) na een aantal minutes gingen ook daar weer de lampies van aan en kon de show door. Blinders en parren deden het natuurlijk wel weer gelijk nadat de krachtstroomkabel was aangesloten.

Maar goed, misschien dat iemand hier op dit forum weet wat er exact gebeurde..
            Event-Light

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by DJ-Jan

Maar goed, misschien dat iemand hier op dit forum weet wat er exact gebeurde..
              ze hebben me nog gebeld om een zakje Ampere-poeder te brengen, daar gaan de electronen wat soepeler mee door de kabels.. vooral bij knup-stroom wil dat nog wel eens helpen..

Comment

• AH
                • Apr 2004
                • 248

Wat ook nog wel eens gebeurt is dat men met zo'n "goedkope" stroom provider werkt, zoals die van Maurice de Hond.
                En ook hier geld goedkoop is duurkoop, je hebt dan inderdaad vaak last van stroom die soms dikker is ( ook wel knupstroom genoemd zoals Mac al aanhaalde).
                Het beste is om te zorgen dat al je kabels recht liggen, dus geen knikken er in en zorgen dat je kabels voldoende dikte hebben.
                Wij nemen hier voor de kleine klussen altijd 2 emmers 220v mee.
                Voor het grotere werk hebben we 3 specie kuipen met 380 (r.s.t.) wel met deksels natuurlijk. Want je moet er natuurlijk niet invallen.

Moet denk ik toch eens wat minder van die morfine slikken
                Anne Homan

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

volgens mij hadden ze gewoon veel blacklights hangen.

Dan wordt het toneel natuurlijk erg donker.
                  lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Originally posted by AH
                    Het beste is om te zorgen dat al je kabels recht liggen, dus geen knikken er in en zorgen dat je kabels voldoende dikte hebben.
                    Denk dat het probleem was dat er een auto over de krachtstroomkabel reed... dat knelt af hè.

Maareh, Hilversum Alive of Hilversum OnAir?
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 326

Originally posted by SoundOfSilence
                      Denk dat het probleem was dat er een auto over de krachtstroomkabel reed... dat knelt af hè.

Maareh, Hilversum Alive of Hilversum OnAir?
                      Hilversum Alive.

99% zeker dat het Hilversum Alive is.
                      Event-Light

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

Is door EML gedaan. Wellicht iemand van hen op het forum?

Comment

• RRRRik
                          • Aug 2006
                          • 27

Heren,

Voor de duidelijkheid over het uitvallen van licht bij VanVelzen op Beatstad;

Het is nog in onderzoek maar tijdens het eerste nummers zit een passage waar ALLE blinders en strobes VOL aangaan en waarschijnlijk heeft het aggregaat deze piek-belasting niet goed kunnen verwerken en is deze uitgevallen. OP de avond van programmeren is een load-test gedaan en dit is goed gegaan

VanVelzen tourt met een set blinders, strobes en Versatubes. Waarschijnlijk was de gezamenlijke piekbelasting teveel voor het aggregaat.

bij deze..

Rik Schoutsen

LD VanVelzen

Petite Fromage • Video & Lichtdesign

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by RRRRik
                            Het is nog in onderzoek maar tijdens het eerste nummers zit een passage waar ALLE blinders en strobes VOL aangaan en waarschijnlijk heeft het aggregaat deze piek-belasting niet goed kunnen verwerken en is deze uitgevallen. OP de avond van programmeren is een load-test gedaan en dit is goed gegaan

VanVelzen tourt met een set blinders, strobes en Versatubes. Waarschijnlijk was de gezamenlijke piekbelasting teveel voor het aggregaat.
                            Gevalletje 'oeps, shit happens, kan gebeuren' dus. Verklaart ook waarom alles tijdens de rest van de show weer heel voorzichtig ingeschakeld wordt.

Misschien dat er tijdens de show meer apparatuur aan het aggregaat hing waar jullie niks van wisten? Ik heb zelf ook slechte ervaringen met horeca-boeren en frietkarren die zo maar even de dichtsbijzijnde 63A plug pakken...
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Funmaker
                              • Jun 2006
                              • 922

Dat lijkt me op zo een event niet echt snel te gebeuren...
                              Hier zijn zelfs meerdere aggregaten aan de slag me dunkt...
                              Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...