MAC250 Beam: ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mustang1
    • Sep 2006
    • 94

ongeveer 160...
    Mooi spul, he?

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Originally posted by Q-av
      zal ik dan maar niks zeggen over het aantal koppen waarvan de lens met gaffer vastzat omdat ze er anders af flikkerden???

En er waren er veel die zojuist uit de doos waren gekomen

Ik heb ze alleen tijdens show gezien Toen heb ik geen uitval gezien, maar als ik dit nou zo weer lees kan ik mijn mening iets bijschroeven
      There is no substitute for imagination

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Voornamelijk de CMY-mix van de Mac250 Wash in combinatie met de Beam voorzet-lens is in sommige gevallen te walgelijk om aan te zien. Bij de CP Alpha Beam kun je fantastisch mooie effecten maken met de CMY vlaggen en zoals genoemd frosten waardoor je een (bijna) volwaardige wash hebt.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• daanos
          • Jul 2008
          • 12

[FONT=Verdana]Ik ben echter wel erg blij met de beams van Martin. Echter moet je wel een paar dingen ik je achterhoofd houden. Een nadeel is dat je beam lens tegen de onderkant mac aan knalt als je de tilt gebruikt kan je nartuurlijk in je tafel oplosen. (Vervolgens kan je ze met gaffa weer vast plakken xD) De lens is er erg snel op te zetten als je 1 keer heb gedaan. Het geeft de Martin mac 250 een extra mogelijkheid voor weinig geld en daar ben ik erg blij mee.

(Zo meer mensen die op Castlefest waren ik was daar een van de gezellige stage hands)
          [/FONT][FONT=Verdana]tom [/FONT]ik vond je fluit ook erg goed klinken xD

Comment

• Tom van Kameren
            • Oct 2006
            • 57

Originally posted by daanos
            [FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana]tom [/FONT]ik vond je fluit ook erg goed klinken xD
            Dank u... was weer heerlijk feestje, moeten we vaker doen
            Tom Spaan
            StoreQ operating

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Loopt er toch meer licht en geluid rond op die festivals dan ik dacht, kom toch nooit iemand tegen
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

zie nu dat martin precies hetzelfde systeempje heeft voor de mac 2000 wash (XB). jammer, dat ze nu niet eens een echte beam maken, maar alweer een kit...

ik wacht op de kit voor de mac700
                Jeroen van Geffen

Comment

• MrNiceGuy
                  • Sep 2010
                  • 11

De Beamkit voor de 250W is zeker een noodoplossing, maar op zich wel een praktische. Voor de kleine bijdrage die je betaald voor je beamkit heb je wel weer een extra spotje in je schuur staan.

Zeker is de CMY van een CP stukken beter, echter het "niet-mooi-mengen" van de CMY bij een 250W heeft ergens ook zijn charme, kan er effecten mee uithalen die je dus niet kan met een Alpha.

Tuurlijk is een CP stukken beter, maar vind de beamkit op zich wel een mooie oplossing van Martin om toch zo in deze markt te blijven. Voordelen van de CP zijn dan ook de focus, betere en mooiere CMY en meer lichtopbrengst.

btw: Heb er wel eens last van dat de beamkit er gemakkelijk afvalt, dat is wel een groot nadeel, gelukkig nooit tijdens show, maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten.

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

klinkklare onzin... kom ook wel eens trage en slechte cmy systemen tegen en mij maak je echt niet wijs dat je deze als een effect kan toepassen...

[edit] zou de vriendelijke meneer zijn profiel eventjes kunnen invullen? dan weten we tegen wie we het hebben, thanx[/edit]
                    Last edited by Funmaker; 29-09-10, 13:07.
                    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Als ik mij niet vergis hangen er bij The Voice Of Holland ook mac250 beams? Daar zie je dat ze van een slechte eigenschap toch iets bruikbaars maken....

Comment

• FLS
                        • Aug 2008
                        • 72

volgens mij is het gewoon het lijst movingheads wat de vorstin zelf heeft.
                        clay paky 300 spots en washes.

Comment

• Drumvogel
                          • Nov 2004
                          • 175

Aan de dots op de grond te zien zijn dit daadwerkelijk beams. Alleen géén mac 250's. Ik zie namelijk niet de 'bruikbaarheid' van Lala niet terug...

Comment

• FLS
                            • Aug 2008
                            • 72

misschien de 300 beam van clay paky, ik weet niet welk bedrijf de productie doet.
                            Als flash het doet zal het zeker wel de clay paky beam zijn.

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Productie was Dutchview. Hingen Alpha Spot/Wash van Vorstin zelf, aangevuld met Alpha Beams.

Kleurmix die door de lens wat creatief wordt is bij een Clay Paky door de opbouw van de spot juist bruikbaar en mooi. Bij de Mac250 Beam komt die kleurmenging veel minder bruikbaar uit.
                              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Vonkentrekker
                                • Oct 2010
                                • 9

Ik hoor veel mensen zeggen dat de beamkit tegen de base aan klapt. Dit is absolute, ABSOLUTE onzin. Wij hadden er 8 besteld bij alle 8 waren er totaal geen problemen. Kleurmenging is inderdaad wat minder maar vergeet niet dat de Beam kit een optie is op de mac 250. Het is puur en alleen een upgrade. Ik weet zeker dat als Martin een beam uit zou brengen dat daar echt wat beter over nagedacht zou worden.

De mechaniek waarmee je de beamkit monteerd is sterker dan dat ik het had ingeschat. Ik had verwacht dat de boutjes en dan vooral de schroefgaten snel lam zouden worden maar dat valt mij reuze mee.

Ik was wel bang voor de shutterproblemen die de mac 250 krypton eerder had. En dan vooral dat ze veel geluid zouden maken. Dat viel mij honderd procent mee. Ik hoor ze niet tot nauwelijks en daarbij gaan ze netje open en dicht als ikd at wil.

Al met al vind ik de MAC 250 wash met beam optie een heel goed spotje. Als je kijkt hoe het spotje in te zetten is. Ik zie je met een CP Beam nog geen wash maken met fresnell lens. Daarom, het is maar net hoe serieus je de MAC neemt als Beam.

Comment

Working...