@ AJB: ga toch lekker met je vl's en cp's buiten spelen joh, doe je iedereen een plezier mee...
MAC250 Beam: ervaringen?
Collapse
X
-
Comment
-
De afkeer van Arvid gaat wel heel ver. Maar daarentegen. De een is voor Ajax en de andere heeft de voorkeur voor een ander team. Dat betekend in de praktijk dat er af en toe ook fisiek en verbaal geweld aan te pas komt.
Over de Beam ben ik het wel met hem eens. Gobo's die los terug te vinden zijn in de behuizing en zelfs de lens die ik al vaker onder in de kist mocht terugvinden. Jammer.
Maak als gerenomeerd bedrijf een werkelijke beam. Niet een ombouwset voor de Wash.
"Want als de trend weer voorbij is kunnen we hem weer terugwerken naar een wash." Dat mag toch niet de insteek zijn.Comment
-
Niet alleen kleine verhuur bedrijven, ook grote willen snel hun centjes terugzien. Uiteraard kan je voor meer centjes een mooier product maken, maar of je die meerprijs ook terugverdient?It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Ja dat is de praktijk, maar daar is hij niet voor ontworpen.
Arvid heeft nu volgens mij wat meer luxe, heeft ie ook voor gewerkt om in die positie te komen.
Een totale afkeer voor het merk MartÃn Light vind ik overdreven.
Als jij je mac gewoon goed onderhoud dan is er niks mis mee, beetje je vaste verhuuradressen zoeken...
Want elke wapper is bij slecht onderhoud klote, goed onderhouden heb ik nog nooit problemen met een mac gehad!
Groetjes MarkFreelance Light and Video |
Waarom zeggen ze allemaal trusst?Comment
-
Dat is een nogal algemene vraag die enorm afhangt van de specifieke situatie... Gaat het om moving light, gaat mijn voorkeur veelal uit naar Clay Paky, HighEnd, Vari*Lite, soms zelfs wat GLP Led dingetjes, etc.etc. Maar zoals ik al zeg: dit hangt af van de situatie en de klus. Ik kies eerst de toepassing, dan pas de technische materialen.
Feit is dat Martin je vrijwel altijd in de steek laat en niet op een niveau opereert waar ik ook maar enigszins van onder de indruk ben. Wel ben ik mij bewust van het feit dat het voor bepaalde toepassingen goed (genoeg) zal zijn. Desalniettemin blijft de Beam250 een vreselijk ding...If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Het is gewoon een feit dat in een feesttent in de wei of een coverbandje een mac250 beam volstaat. Dan geef je een organisatie een lamp die er spectaculair uit ziet, en waar je best leuke dingen mee kunt doen.
Ga je naar de grotere en betere shows, dan ben ik het volledig met Arvid eens dat je beter gewoon de Clay Paky kunt pakken. Betere kwaliteit, veel mooiere beam, en uiteraard ook mooiere kleuren.
Maar iedere toepassing zijn lamp, en dus in het ene geval volstaat de martin, en de andere keer niet.
Dat Tom de mac250 gebruikt als extra percussie, dat vind ik ook nog wel wat ver gaan, het is niet jouw lamp!Comment
-
Nou heeft Arvid wel een sterk punt! Ik heb bij alle klussen waarbij ik met martin moest werken op 2 na technische storingen gehad..
Maar ontopic.. De Mac250 Beam's zagen er bij Guus top uit
Dus mits ze regelmatig goed onderhoud krijgen is er voor het geld niks te klagen!!
There is no substitute for imaginationComment
-
Castlefest zo te zien?
Arvid, heb ik jou daar niet ontmoet? Stond met de korte kilt bende...
On topic; ik beschouw de beam als een goedkope tussenoplossing.
Niet meer en niet minder. Ziet er prima uit voor de standaard klussen.
Zodra je in de luxe positie zit dat je eisen kunt en mag stellen, kan ik me goed voorstellen geen gebruik te willen maken van de 250beam.Ja, ik weet echt waar alle knopjes voor zijn!Comment
-
Ik kan mij niet herinneren je ontmoet te hebben, ben er op de zaterdag-avond wel geweest voor de hoofdact. But that's it
If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
zal ik dan maar niks zeggen over het aantal koppen waarvan de lens met gaffer vastzat omdat ze er anders af flikkerden???
En er waren er veel die zojuist uit de doos waren gekomenComment

Comment