MAC250 Beam: ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Funmaker
    Robe Colorspotten hebben ook een aardige zoom... wel geen 60° maar toch een 51°

wij zetten ze in als wash en als spot...
    Gaat hier om het ACL effect uit een head, 10 graden en minder dunkt mij dan..
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

ind sorry niet nagedacht bij het posten...
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Theo .:TS-JL:.
        • Jun 2010
        • 8

Leuk al die mengelingen van..
        Maar ik dacht dat er gevraagd werd of er mensen waren met ervaring met deze kop en of het wat is..

Ik weet toevallig uit ervaring dat de Mac 250 Beam mij totaal heeft verrast !
        Wat een geweldige oplossing !
        De lichtopbrengst is echt ongelooflijk !
        Mijn eerste ervaring was met 8 Mac 250 Beams op een buiten evenement, en de Macjes waren overdag prima te zien !
        Ik vind de bundel van de beam ook super !

De Mac heeft gewoon als voordeel dat je hem zowel snel als wash en als beam in kan zetten.
        De lichtopbrengst tussen de Mac en Clay Paky is vrijwel identiek.
        Dit is te verwaarlozen als je de prijzen naast elkaar licht..

De Mac 250 Beam past inderdaad in zijn originele kist al moet je dan de Beam kop er wel op en af halen voor gebruik..
        Dit vind ik geen reden om nieuwe kisten aan te schaffen omdat het maar een hele kleine moeite is !
        De kit klik je er zo makkelijk op waarom moeilijk doen ?

Hierbij even een foto van de Mac overdag..

En hierbij 1 savond met een gobo ervoor..(de gele )

Ik heb helaas geen duidelijke foto van een algemene foto met een leuke kleurmenging dan moet ik zoeken :P

*EDIT* Heb nog even gezocht en vond deze nog en is toch duidelijk te zien dat de Mac 250 Beam zn werk goed doet !
        Ik hoorde laatst van een collega dat de 250Beam zelfs een concurrentje is voor zn grote broer de Mac 700 maar of dit zo is weet ik niet omdat ik ze nooit naast elkaar heb gezien helaas...
        Last edited by Theo .:TS-JL:.; 16-08-10, 15:54.
        Geluid is een mening, ieder zijn oor is anders.

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

Originally posted by JeroenVDV
          VL3000?! 10 graden > 60 graden, gobo's, focus, etc.
          Robe Robin 10 graden > 40 graden, uitstekende gobo-projectie op zeer lange afstand!
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

De gobo's in het 'beamkitje' zijn ronduit vreselijk. Je kan niet focussen, dus het lijkt nergens naar.

Het is een oplossing voor mensen die geen extra spot willen aanschaffen puur om het beameffect te krijgen (en dan spreken we over < 10 graden)

Ik vind het zonde om de MAC250 Beam te gebruiken: het is net niks...
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

De Mac250 Beam is ronduit slecht: niets meer, niets minder. Voor een lokale PA-boer zonder budget misschien een oplossing, maar niet voor serieuze lichtklussen. Allereerst kan een Beam300 van CP ook nog eens vrij breed, en is daarmee inzetbaar als wash (zonder hardware matig te gaan schroeven...). De opbrengst is beter, de kleuren VELE malen mooier etc.etc. Los daarvan wil ik elke geïnteresseerde eens vragen om 10 Martins op een rijtje te zetten en tegelijk het zelfde strobe commando te geven. Lachen joh: al die verschillende tempi en startmomenten! (kuch rommel kuch).

Over riders gesproken : Clay Paky staat OVERAL op internationale riders, omdat het simpelweg een prachtige spot is. Op mijn riders staat al jaren lang: GEEN Martin... Daarin ben ik al lang de enige niet meer!
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mustang1
                • Sep 2006
                • 94

Hoe verklaar je dan dat er op grote klussen wel degelijk veel gebruik word gemaakt van deze beam?? Sensation, Guus Meeuwis, Coldplay, So You think you can Dance, de Rode kamer, Hollands got talent en ga zo maar door...

Slecht spotje, dacht het niet, erg betrouwbaar en voor wat ie kost zeer veel waar voor je geld. Ook nog eens in korte tijd weer terug te bouwen naar een gewone wash.

Tuurlijk is het geen echte Beam, maar wel een waardig alternatief voor die te dure en fragiele italiaanse meuk....

Maar ja ieder zijn favoriet zullen we maar zeggen...
                Mooi spul, he?

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Antwoord op je "klussen" vraag is eenvoudig: leverancier, endorsement etc. De nieuwe Mac3 was ook meteen op TV: daar zijn simpelweg commerciële deals mee.

Ik vind het bagger, heb een aantal keren gedraaid met de spotjes en als ik aan deze momenten terugdenk springen de tranen me spontaan in de ogen (okay: vooruit, een beetje gechargeerd, maar desalniettemin volkomen bagger)
                  Arvid Buit

Comment

• marciano
                    • Feb 2006
                    • 164

Originally posted by AJB
                    Allereerst kan een Beam300 van CP ook nog eens vrij breed, en is daarmee inzetbaar als wash (zonder hardware matig te gaan schroeven...). De opbrengst is beter, de kleuren VELE malen mooier etc.etc.(kuch rommel kuch).
                    Mag ik vragen hoe je dat doet er zit geen ZOOM in een beam 300 van CP en hij heeft een fixed beam van 8 graden. net zoals de Martin.

Ervaring met de mac 250 Beam heb ik niet maar vind ik niet te vergelijken met een CP 300 beam. Dit omdat de prijsklasse niet te vergelijken is maar ook de lamp is geen vergelijk. (martin = MSD 250, CP = MSR 300 fastfit)

Heb wel de CP 300 beam en de robe robin 300e beam vergeleken en deze zijn aan elkaar gewaagt qwa kleur, snelheid en optique.

Je vergelijkt nu een ford ka met een bentley je kan er allebij mee rijden...... maar als ik de keus heb wordt het ook de mooiere betere en duurdere bentley.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen een beam kit kopen voor een wash omdat je dan eigenlijk 2 "type" movingheads hebt voor de zelfde prijs.

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Originally posted by marciano
                      Mag ik vragen hoe je dat doet er zit geen ZOOM in een beam 300 van CP en hij heeft een fixed beam van 8 graden. net zoals de Martin
                      Klopt, maar hij heeft wel een Frost:

Arvid Buit

Comment

• Drumvogel
                        • Nov 2004
                        • 175

Ik heb nog niemand gehoord over de kleurmenging van de mac250beam. Daar wordt je toch niet vrolijk van. Een opdrachtgever vroeg aan mij of ik geen gobo's wilde gebruiken in de beams. Ik zei dat het geen gobo's waren maar de cmy-wielen. Om nu constant je frost te gebruiken is toch ook maar beperking.

Feedback heeft nu ook een beam in het assortiment. Chauvet Legend 300E Beam. Verdachte kopie van de CP. Maar hij schijnt het goed te doen. En voor een betere prijs vergeleken met CP.

Ik weet niet of het wat is. Ga kijken of ik 'm binnenkort mag misbruiken.

Comment

• mustang1
                          • Sep 2006
                          • 94

Nogmaals: de Mac 250 Beam is eigenlijk geen Beam, maar meer een goedkoper alternatief om van een wash een beam te maken. In de basis blijft het een wash, daardoor heb je te maken met die rare kleurmenging die voor de meeste mensen slecht lijkt. Wil je dit verbeteren of veranderen zul je een ander systeem moeten bedenken wat de spot weer duurder maakt. Ondanks de zwakkere lamp en de beperkingen ten opzichte van de Clay Paky kun je er toch hele leuke dingen mee doen. Ook met de gobo's in deze spot in combinatie met de effecten van die rare kleuren is het "eens een keer iets anders".
                          Mooi spul, he?

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Originally posted by mustang1
                            eens een keer iets anders".
                            In die categorie hebben we ook:

- Het welbekende windlichtje (een gekleurd glaasje met waxinelicht)
                            - De zaklamp (eventueel aangevuld met kleurenfilter)
                            - Kampvuur met salpeter korrels (schitterende kleuren!)

Verder dus dikke vette onzin! Een lamp goedkeuren omdat zijn overduidelijke gebreken en kansloze na-aap pogingen in als zijn lelijkheid een charme bevatten, is in mijn ogen net een stapje te ver...

Anyway: iedereen succes met die Martin's, doe mij maar een echte lamp!
                            Arvid Buit

Comment

• Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

Ah, fijn, weer wat leven op dit forum :-D

Comment

• Tom06
                                • Aug 2009
                                • 161

Originally posted by AJB
                                doe mij maar een echte lamp!
                                Wat zou jij aanbevelen als ik vragen mag?
                                Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

Working...