Vreemde storing Movitec SL250

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Vreemde storing Movitec SL250

8 movitec SL250 movingheads en een lightjockey pc.
    Via aparte multi naar foh-plek. Werkt prima.

Nu hebben we ook twee 6 kanaals dimmers op hetzelfde (zeer ruim bemeten)aggregaat.
    Op het moment dat we de kanalen 3 en 4 van de dimmers (dus fase2) gebruiken gaan de movingheads geheel een eigen leven leiden,wapperen en knipperen.
    We hebben de lampen van het aggregaat afgehaald en op een groep uit een pand gezet maar nog steeds problemen.
    Ook de lichtsturing op een andere groep hielp niet.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

En als je de movingheads los op een lijntje doet werkt het prima?
    (Of met dmx splitter al geprobeerd?)

Welke dimmers heb je? Display of dipswitch om in te stellen?

Ik heb wel eens meegemaakt dat dipswitches ral waren, waardoor ander licht problemen kreeg....
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Het zijn displays.
      Andere lijn wel geprobeerd, geen resultaat
      DMX splitter nog niet,

Comment

• TomDr
        • Mar 2008
        • 6

Geen rotte kabel die ergens roet in 't eten gooit?

Comment

• josip
          • Nov 2007
          • 12

zijn moving heads die beginnen te knipperen en wapperen, kortom een eigen leven beginnen leiden niet gewoon een probleem van het ontbreken van een dmx signaal.
          ik weet van zodra ik de mijne uittrek dan schieten ze over nr een random programma....dan gaan ze langs hun kleuren, gobos en bewegingen..

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Moet josip bij treden bij kabelbreuk heb je wel eens de kans dat alle MH's een eigen programmaatje aflopen, ergens een slechte kabel. Misschien kabeltester eens proberen. En sluit eerst even een MH aan, probeer even, en dan de tweede, derde en verder.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Nou als de dimmer uitstaat dan doen ze het prima.
              Dus dan lijken de kabels in orde.
              Als ik het dmx signaal eraf haal gaan ze allemaal in dezelfde stand staan.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Herken het probleem. PR pilot MH's verdragen zich ook niet op de zelfde DMXkabel als botex-Tbars. Doen ze exact hetzelfde. (Ja, ik gebruik een terminatorplug!) Die goedkope MH-spullen zullen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde "afhaalchinees" komen.

Omdat ik toch een DMX bufferkastje gebruik Boeit het me niet zo. Ze staan toch op een losse gebufferde uitgang. En dan werken ze prima.
                Prijs-prestatie is ok, dan moet ik maar niet zeuren.
                lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by showband
                  Herken het probleem. PR pilot MH's verdragen zich ook niet op de zelfde DMXkabel als botex-Tbars. Doen ze exact hetzelfde. (Ja, ik gebruik een terminatorplug!) Die goedkope MH-spullen zullen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde "afhaalchinees" komen.

Omdat ik toch een DMX bufferkastje gebruik Boeit het me niet zo. Ze staan toch op een losse gebufferde uitgang. En dan werken ze prima.
                  Prijs-prestatie is ok, dan moet ik maar niet zeuren.
                  Kun je dat nog eens iets duidelijker uitleggen ?
                  Ik ben al wat ouder he..

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Staan de MH's voor de dimmer of de dimmer voor de MH's....al eens een DMX splitter gebruikt?
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Originally posted by Hansound
                      Kun je dat nog eens iets duidelijker uitleggen ?
                      Ik ben al wat ouder he..
                      Normaliter hoor je bij het laatste DMX apparaat in de lege DMX-out een terminatorplugje te stoppen. Dat is een duur woord voor een XLR-plug met een weerstandje erin gesoldeert. Die afsluitweerstand gaat reflecties tegen.

Vrijwel 75% van alle DMX problemen bij bands/DJ's is terug te voeren op het achterwege laten van die dingen.

Helaas, ik gebruik gewoon van die plugjes. En ondanks dat :
                      Ook bij de PR-pilot 150HTI versie van de chinese el-cheapo meuk is het zo dat ze het gewoon aan een scanmaster (o.i.d.) prima doen, maar zodra je in de DMX keten een dimmerpack opneemt de weg kwijtraken.

Ik herken dus jouw probleem.

Waarom heb ik er geen last van?
                      Omdat ik best veel lampjes heb. en ook met computerdongels werk is het veilig en makkelijk om op het toneel een DMX bufferkastje te hebben.
                      1) bij een probleem fikt je lichttafel er niet uit. Wat in mijn geval, worst case, dus een dure Laptop zou kunnen zijn.
                      Dit is geen hypotetisch geval. Een van de zekeringen in het bufferkastje heeft al eens een geplofte triac buiten de rest van de draaiende setup gehouden. Alleen om die reden raad ik iedereen een bufferkastje aan!
                      2) als er iets uitfikt draait de rest van de lichtshow gewoon door.
                      3) Je kan met kortere kabels de boel uitsplitsen naar MH's op de grond en de lampen in de truss.
                      4) Omdat de MH's dus op eigen gebufferde uitgangen zitten krijg je nooit problemen zoals je nu beschrijft... Want ze "zien" de dimmerpacks niet eens.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

oke
                        ik ga het proberen

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

DMX booster aangeschaft.