Martin 250 Krypton

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beltzer
    • Mar 2009
    • 20

Martin 250 Krypton

Goedemiddag heren, klein vraagje:

Ik heb in een bar 4 mac 250 krypton en 4 mac 300's. 3 van de 4 250's geven bij de opstart de foutmelding HOT en daarna LERR. Volgens de Martin support site is dit:

"HOT = ...the lamp is too hot to restrike. • Allow lamp to cool (typically for about
    8 minutes).
    "LERR = ...the lamp cannot be struck. • Replace lamp."

Ik heb de lampen al vervangen maar ze doen het nog steeds niet..

Heb ze aleens compleet opengedaan en het stof verwijderd..

Enige tips?

Thx!
  • nielsb
    • Jun 2006
    • 98

Werken alle ventilatoren ook?

Comment

• Beltzer
      • Mar 2009
      • 20

Jep, alle fans werken.

Bij de opstart is alles normaal, vanaf dat ik een scene laad draaien ze ff mee zonder licht en na een half minuutje stoppen ze met eerst HOT als foutmelding en dan na enkele minuten LERR.

Alle lampen zijn vervangen.

Comment

• Lighting Operator
        • Mar 2009
        • 12

Bel even naar de technische dienst van Fairlight. Die hebben je zo geholpen.
        Alex van der Krabben

Light board operator

Comment

• Beltzer
          • Mar 2009
          • 20

Helaas, ik werk in België en denk niet dat ze happig zijn om een Belg te helpen die geen klant is..

Comment

• Lighting Operator
            • Mar 2009
            • 12

Originally posted by Beltzer
            Helaas, ik werk in België en denk niet dat ze happig zijn om een Belg te helpen die geen klant is..
            Niet geschoten is altijd mis...
            Alex van der Krabben

Light board operator

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Lijkt me nogal op een software- danwel sensorprobleem.
              als je nog een oude softwarevariant draait dan zitten er nog heel wat bugs in (helaas...nogal slordig) vanaf 1.5 draait alles echt netjes, maar ik zou er gewoon 1.8 ingooien.

wat ik ook heb meegemaakt is dat ze vrij gevoelig zijn voor een (te) lage spanning.
              Wanneer je netspanning niet hoog genoeg is kan dit problemen opleveren, heb het ooit meegemaakt bij extreem lange kabellengtes, maar wie weet zit het hem hierin.
              Last edited by R. den Ridder; 13-08-09, 14:56.

Comment

• lucken
                • Sep 2002
                • 342

Zou het niet kunnen dat ergens het commando voor Lamp Off mee geprogrammeerd is in u scene ?

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Dan bel je met EVDV in Willebroek...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Beltzer
                    • Mar 2009
                    • 20

Softwareversie is 1.5. Heb het enkel met 3 van de 4 mac 250's. De 300's en die ene 250 doen het perfect. Er zit ook geen lamp off sequence in geprogrammeerd..

Kabellengte is ongeveer 10 meter dus zou de oorzaak niet (mogen) zijn. De spanning is netjes 230V.

Comment

• PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

Degene erover bellen die je het spul geleverd heeft...?
                      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• mustang1
                        • Sep 2006
                        • 94

ALON = off

Hot melding wordt gegeven als de lamp ook maar heel even aan geweest is en de spot opnieuw probeert de lamp te starten, kijk dus even bovenstaande instelling na.

Staat deze op ON dan zal de lamp bij opstarten van de spot vanzelf aangaan. Heb je vervolgens je spot via dmx op je tafel aangesloten en geprogrammeerd met een lamp off commando, dan zal de lamp te warm zijn om meteen weer te starten en krijg je dus een HOT melding.
                        Mooi spul, he?

Comment

• Carpjes
                          • Mar 2007
                          • 35

Hot: Lampen laten koelen en opnieuw starten. Kan idd. ook een programmeer fout zijn. Als je een lamp off commando geeft, dan kan je de spotjes 10 min niet meer gebruiken. Lamp off via DMX is ook uit te zetten in het menu. bij pers -> DLOF (DMX Lamp off). Dit is makkelijk te testen door de test seq. van de mac zelf te laten draaien zonder dat ze op DMX zijn aangesloten.

LERR: Dit geeft weer dat je mac een lampstart gekregen heeft, maar dat de lichtsensor in je head niet voldoende licht opneemt. Dit kan door een defecte lamp of dat na een service beurt de fan connector voor de sensor is gekomen. Of slecht contact, defecte sensor, defecte kabel etc.
                          Op het display gaat er een ledje branden bij lamp wanneer de lichtsensor voldoende licht ontvangt.

Controleer bij de Kryptons ook de High voltage kabels die vanaf de arm naar de starter in de head gaan. Als het een van de eerste series kryptons betreft kunnen ze slecht worden. Hiervoor is een upgrade setje te bestellen.
                          Last edited by Carpjes; 14-08-09, 16:52.

Comment

Working...