Sneeuw effect van licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

Sneeuw effect van licht

Hey
    ik kreeg laatst een vraag of het mogelijk is om een sneeuw effect van licht te maken.

nou ben ik op internet deze site tegen gekomen klik hier
    maar nou was mijn vraag van zijn deze ook in nederland te verkrijgen., of is er een andere manier om z'n effect te maken

gr cris
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Ik vind een gewone witte lichtbundel op een grote spiegelbol ook een sneeuweffect geven.

wat je op het filmpje ziet kun je volgens mij gewoon met een scan creeren, kwestie van fade en tilt...
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Whitefarmer
      wat je op het filmpje ziet kun je volgens mij gewoon met een scan creeren, kwestie van fade en tilt...
      Of een aantal actieve Sunstrips op een rijtje die je laat chasen. Zolang ze niet gelijk lopen ziet het er ook zo uit.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Het lijkt alsof zet led-tubes vertikaal ophangen en als looplichten met intervallen aansturen.

Een paar led tubes huur je overal....
        lekker belangrijk!

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Die cheap ass china dingen kunnen dat soort "speciale" (custom) dingen niet. Check even de Eurolite DMX LED TUBE (16 segmenten LED), kosten geen drol.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• nielsb
            • Jun 2006
            • 98

Originally posted by Whitefarmer
            Ik vind een gewone witte lichtbundel op een grote spiegelbol ook een sneeuweffect geven.

zeker als je de bol van links en rechts aanschijnt en daar een chase van maakt, dan is het net alsof de sneeuwvlokjes vallen, vind ik mooier effect dan het sneeuweffect op het voorbeeld...

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Het lastige van je vraag is dat het voorgestelde linkje een filmpje geeft van wat knipperende lampjes. Mijns inziens ruikt dit niet eens naar sneeuw, laat staan dat het er zo uit ziet!

Wat wil je precies bewerkstelligen? Dit gaat gewoon om kerstboomverlichting met een ander loopje: in mijn ogen een waardeloos effect.
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• chippie
                • Jul 2006
                • 528

Dit zijn snow drops. Led tubes die bestaan uit witte led's. In verschillende winkels in Belgie te koop. bvb Ace Lighting in Antwerpen. (ik kan je vertellen dat het mooi is maar hier aan deze kant heeft iedereen ze en kun je ze in de grote winkels terug vinden, na verloop heb ik het wel gezien.....is dus geen nieuwigheid, al 2 jaar oud)
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Hier kan je mooie dingen mee doen: Gobo Rotators, Gobo Changers, and Motion Effects
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Marco89
                    • Oct 2008
                    • 27

Hmm, bij Wit Licht afgelopen jaar gebruikten ze LEDtubes, ik geloof dat het iets van Raindrops ofzo heette. T idee erachter was een plexi staaf met circa 20 witte LED's erin die je, (hoogstwaarschijnlijk) per ledje aan kan sturen. T zag dr iig wel budget uit, aangezien EML ze daar in kartonnen verpakking had liggen.

Op internet heb ik er nog eens wat over opgezocht, stond ook nog een super-awesome filmpje bij, maar kan het zo snel niet vinden. Iig is de kleurtemp mooi koud, schat 7000k ofzo, daardoor geschikter dan sunstrips. Voordeel is ook dat je t overal aan kan hangen omdat het geen flikker weegt.. T zal me trouwens niet verbazen als dr een eigen controller bij zit.

Als je een paar van die units een beetje random laat hangen waar het nodig is, dimmer erover laten chasen, ben je klaar.

Succes

Comment

• burrnout
                      • Apr 2008
                      • 19

raindrops zijn geen ledtubes, het zijn gewoon letterlijk heleboel ledbolletjes aan een stalen draad, met 20 a 30 cm. ruimte ertussen. die zijn gebruikt bij witlicht, Metam@ all heeft er een heleboel in magazijn staan maar je hebt ze ook idd ook als staven
                      lichttech @ Mezz Breda

Comment

Working...