welke controller voor led buizen (1m)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Needmoresound
    • Apr 2005
    • 170

welke controller voor led buizen (1m)

Ik heb pas geleden 7 led buizen gekocht zonder controller. Ik dacht dat ik het wel aangesloten zou krijgen, maar nee.
    Het probleem, er staat geen type nummer of merk naam op. Er staat slechts op de voeding:

waterproof electronic led driver (18 watt)

Een led buis controller van skytronic of iets dergelijks gaat volgens mij niet werken. Ik dacht op internet te zien dat de data aansluiting 3 draden bevat. Mijn led tubes hebben een aansluiting met 4 draden (zie foto).
    Kan iemand mij op weg helpen, met het vinden van een bijpassende controller?

• laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

In zo een geval is de meest logische weg de vraag te stellen aan de persoon die ze jou verkocht heeft...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

In zo een geval is de meest logische weg de vraag te stellen aan de persoon die ze jou verkocht heeft...
      Ik heb al een e-mail gestuurd, maar ik heb nog geen reactie terug gehad. Vandaar het forum.
      Klopt het wel dat de meeste led tubes de data binnen krijgt via een data kabel met 3 kabeltjes?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ja, de meeste werken via een DMX-achtige sturing (dus geen gewone standaard DMX).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Schroef er eens 1 open, zo kan je er echt niks van maken.

Is het spanningsgestuurde LED of stroomgestuurde LED? Moet er een einddop op de laatste buis? Is het bij spanningsgestuurde LED 12 of 24 volt? Moet je deze adresseren dmv een handtool of doet de controller dat? Wat is de pinbezetting van de stuursignaal ingang?

Die vragen zijn pas te beantwoorden nadat je de buis open hebt gehad, aangezien je geen boekje meer hebt. Deze vragen zijn cruciaal voor het bepalen van een geschikte controller.

Comment

• Needmoresound
            • Apr 2005
            • 170

Schroef er eens 1 open, zo kan je er echt niks van maken.
            Dit is (gelukkig) niet meer nodig. Ik heb een led buis van skytronic gevonden die er verdacht veel op lijkt:

meerkleurige led buis 144leds - multi-colour led-tube voor decoratie- of contourverlichting, 1 meter.
            SkyTronic product: CONTROLLER VOOR LED BUIZEN

Bedankt voor de reacties!

Comment

• Needmoresound
              • Apr 2005
              • 170

Ik had het toch mis, ze zijn niet van Skytronics. Ik heb de led buis open gemaakt, wie o wie kan mij op weg helpen?

Er zitten 4 chips in, dus waarschijnlijk opgedeeld in 4 (of 8) gedeeltes?

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Je data lijkt te lopen via een SPI interface, DATA, KLOK, STROBE.
                Alle bij mij bekende buizen van showtec en jb systems hebben een RS485 interface. Dat betekent een + en - en een massa/ground aansluiting dus inderdaad een 3 pin verbinding.

Deze manier is om nog meer te besparen op electronica, ik denk dat de buizen uit niet meer dan schuifregisters bestaan welke seriele data omzetten naar parallele led aansturing. En dat zouden er goed 4 van ieder 8 uitgangen kunnen zijn. Dus 32/3=10? RGB kanalen.

Nu voor de niet technisch onderlegde, ik denk dat het erg moeilijk zal zijn om hier iets voor te vinden. Je enige goede handvat is de 4 polige (data) en 2 polige (voeding) connectoren.

Comment

• Jan van Duren
                  • May 2004
                  • 204

Neem eens contact op met Nieuwepagina de eigenaar hiervan heeft veel ervaring met LED verlichting. Misschien kan hij je verder helpen.

vr gr

Jan van Duren

Comment

Working...