de Helios zonne- lichttruck - LED

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by laserguy
    Nou, ik weet niet welke factor je hanteert voor lichopbrengst LED t.o.v. gloeidraad maar ik hou het proefondervindelijk bij een factor 8 voor HELE goede LED's, factor 6 voor de consumer LEDs. Met je 24+48+48 kom ik dus op een 1000 Watt gloeidraad en geen 12000 Watt.
    Er staat toch nergens dat dit alle licht is die er op aangesloten kan worden?
    Er wordt gedurende 10 uur 200 Watt opgewekt, dat is dus 2kW/u.
    Ervan uitgaande dat een show 4 uur duurt kun je dus 500 Watt aan LED verlichting continu voeden. Ervan uitgaande dat je niet alle licht 4 uur lang aan hebt staan kun je er een continuïteitsfactor van 0,5 op loslaten waardoor je dus 1000 Watt aan LED verlichting voor je lichtshow kunt gebruiken.
    En dan kom je al heel aardig in de buurt van de 12.000 Watt aan conventioneel licht.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Laat er dan gelijk ook de laad/ontlaadfactor van een accu op los... delen door 1.4 dus...
      sorry maar ik hou mij niet bezig met "politiek" gereken (=zorgen dat het in mijn kraam past door er allerlei nevenfactoren bij te sleuren).
      Het is al erg genoeg dat ik de laatste weken uren heb versleten om een geschikte kandidaat te zoeken die bij een geschikte partij hoort om op te stemmen. Vandaag heb ik mijn kandidaat voor Europa gevonden. Dus nog 50% te gaan... (een politieker zou er er nu om zijn gelijk te halen waarschijnlijk de oppervlakte van Europa gaan vergelijken met die van België en beweren dat er al meer dan 90% van het probleem is opgelost. Zo komen we dus nergens en kun je blijven discussiëren.)
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Dus eigenlijk zou je onderschrift BE-ware! moeten zijn...slechts ff een side kick in reactie op politiek gezever

Vraag over deze mega LED zaklamp: waarmee stuur je die LED's aan? over dmx? iets anders?

Leuke ontwikkelingen!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ludwigvon
          • Jan 2009
          • 97

Nou, ik weet niet welke factor je hanteert voor lichopbrengst LED t.o.v. gloeidraad maar ik hou het proefondervindelijk bij een factor 8 voor HELE goede LED's, factor 6 voor de consumer LEDs. Met je 24+48+48 kom ik dus op een 1000 Watt gloeidraad en geen 12000 Watt.
          Bof, heel erg kort door de bocht, voor jou zou ik al niet stemmen ...

Je vergeet dat het over kleur maken gaat...

Wat is alweer de transmissie van blauw 120 ?

Groet

L.
          We do architectural for a living and theatre for the Art...

Comment

• ludwigvon
            • Jan 2009
            • 97

Laat er dan gelijk ook de laad/ontlaadfactor van een accu op los... delen door 1.4 dus...
            sorry maar ik hou mij niet bezig met "politiek" gereken (=zorgen dat het in mijn kraam past door er allerlei nevenfactoren bij te sleuren).
            Het is al erg genoeg dat ik de laatste weken uren heb versleten om een geschikte kandidaat te zoeken die bij een geschikte partij hoort om op te stemmen. Vandaag heb ik mijn kandidaat voor Europa gevonden. Dus nog 50% te gaan... (een politieker zou er er nu om zijn gelijk te halen waarschijnlijk de oppervlakte van Europa gaan vergelijken met die van België en beweren dat er al meer dan 90% van het probleem is opgelost. Zo komen we dus nergens en kun je blijven discussiëren.)

We laden enkel in slow ( "Charge lente" ) modus, dus we zitten op 1,2.

Weet er hier iemand hoeveel van de energie die de krachtcentrales produceren verloren gaat in het net ?

Niks politiek, pure techniek

Groet

L.

Comment

• ludwigvon
              • Jan 2009
              • 97

Originally posted by moderator
              Dus eigenlijk zou je onderschrift BE-ware! moeten zijn...slechts ff een side kick in reactie op politiek gezever

Vraag over deze mega LED zaklamp: waarmee stuur je die LED's aan? over dmx? iets anders?

Leuke ontwikkelingen!
              Het mega zaklampje wordt DMX, of Dali of Artnet of op eigen programma gestuurd. Of via de i-phone van mijn madam ... ...

Het is een onderzoeksproject, van ons, geen overheden of andere politieke of industriële machten involved.

Het is mijn overtuiging dat, (ik denk wel dat ik recht van spreken heb in deze) , er veel te weinig wordt nagedacht en geëxperimenteerd door de bedrijven die in de bizz. zitten. Evengoed de commerciële als de gesubsidiëerde sector.

Ik ben een leerling van Buckminster Fuller, google maar eens.

Groet

L.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Zo komen we dus nergens en kun je blijven discussiëren.)
                Dit heeft werkelijk niets, maar dan ook niets, met politiek gereken te maken.
                Bij iedere stroomverbruiker wordt er met een continuïteitsfactor gerekend, ik heb nog nooit een lichtshow gezien waarbij de hele show alle lampen voluit staan te branden dus is het reeel dat er hier ook met een dergelijke factor gerekend wordt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ludwigvon
                  • Jan 2009
                  • 97

Originally posted by MusicXtra
                  Dit heeft werkelijk niets, maar dan ook niets, met politiek gereken te maken.
                  Bij iedere stroomverbruiker wordt er met een continuïteitsfactor gerekend, ik heb nog nooit een lichtshow gezien waarbij de hele show alle lampen voluit staan te branden dus is het reeel dat er hier ook met een dergelijke factor gerekend wordt.
                  Goed gezegd.

Er is geen nood aan polemiek maar vooral aan gezond onderzoek en verstand...

L.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

De discussie ging uiteindelijk over vergelijken van lichtopbrengsten. Dan hebben we het over lampen die allebei 100% naast elkaar branden om te kunnen vergelijken. Het erbij gaan sleuren van continuïteitsfactoren is dan TOTAAL naast de kwestie.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ludwigvon
                      • Jan 2009
                      • 97

De discussie ging uiteindelijk over vergelijken van lichtopbrengsten. Dan hebben we het over lampen die allebei 100% naast elkaar branden om te kunnen vergelijken. Het erbij gaan sleuren van continuïteitsfactoren is dan TOTAAL naast de kwestie.
                      We hebben al eens eerder een artikel hierover gepost :

http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...et-podium.html

Over kleur valt nog weinig te discussieren. Output/vermogen ratio loopt tussen 1 en 1000.

Zelfs in wit zitten we nu op 1 tot 5.

Groet

L.

Comment

• ludwigvon
                        • Jan 2009
                        • 97

De "zaklamp" wordt wel erg serieus...

Wat is het ?

Een elektrische truck met aan boord een volledige licht en geluidsinstallatie. Equivalent aan 24 KW halogeen wit en of 72 KW kleur(RGB).

Audio 4 x 800 Watt passive.

Autonomie : rijdt ongeveer 60 Km ver. Er is 12 KwH energie aan boord en een photovoltaïsche energiecentrale van 880 of 1320 WH.

Alles is gericht op maximaal rendement : het hele systeem is lage spanning, gelijkstroom. Dus geen omvorming naar hoge wisselspanning en weer terug.

Er is letterlijk niets extern nodig. Dit systeem fuctioneert volledig onafhankelijk.

artikel en aanvullingen hier :

The Zero CO2 Drive in lighting Sound system. Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com
                        Last edited by ludwigvon; 11-07-09, 19:05.

Comment

• Q-av
                          • Nov 2008
                          • 86

Wat voor leds heb je eigenlijk gebruikt.
                          Ik wil op mijn eigen auto wat ''Werk'' verlichting bouwen.
                          Ben er alleen nog niet uit of ik iets zelf ga bouwen met lumileds ofzo, of dat ik een ledstrip ga kopen.

Comment

• ludwigvon
                            • Jan 2009
                            • 97

Originally posted by Q-av
                            Wat voor leds heb je eigenlijk gebruikt.
                            Ik wil op mijn eigen auto wat ''Werk'' verlichting bouwen.
                            Ben er alleen nog niet uit of ik iets zelf ga bouwen met lumileds ofzo, of dat ik een ledstrip ga kopen.

We gebruiken Seoul Semicon P4 ( 1-3 Watt), P5 RGB (3x1Watt) Luxeon rebel, Luxeon I (Side-emitting) . We hebben onze eigen MCPCB's en koelers en DLMs.

Groet

L.

Comment

Working...