Hoe herken ik (oil) hazer vloeistof?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joep
    • Jan 2009
    • 3

Hoe herken ik (oil) hazer vloeistof?

Ik heb een Antari HZ-400 cracker tweedehands gekocht met een volle tank vloeistof. De vorige eigenaar wist niet meer precies wat voor vloeistof er in is gegaan (can kwijt).

Nu kan er bij de HZ-400 een vloeistof op waterbasis en op oliebasis worden gebruikt, en ik zou graag willen weten wat er op dit moment bij mij in zit. Hoe kan ik dit testen? De vloeistof en haze die er uit komt is compleet geurloos en blijft lang hangen, en ruikt in ieder geval zeker niet hetzelfde als vloeistof met glycol (zoals JEM ZR-Mix). Ik weet dat je dat laatste er ook niet in mag gooien ivm compressor ipv heater.

Tweede vraag die ik heb, welke hazer vloeistoffen op oliebasis zijn beschikbaar op de markt? De enige die ik kon vinden is JB-Systems HZL-5. Wordt deze bijv. ook voor de DF-50 gebruikt?
    Last edited by Joep; 20-04-09, 09:58.
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by Joep
    Ik heb een Antari HZ-400 cracker tweedehands gekocht met een volle tank vloeistof. De vorige eigenaar wist niet meer precies wat voor vloeistof er in is gegaan (can kwijt).

Nu kan er bij de HZ-400 een vloeistof op waterbasis en op oliebasis worden gebruikt, en ik zou graag willen weten wat er op dit moment bij mij in zit. Hoe kan ik dit testen? De vloeistof en haze die er uit komt is compleet geurloos en blijft lang hangen, en ruikt in ieder geval zeker niet hetzelfde als vloeistof met glycol (zoals JEM ZR-Mix). Ik weet dat je dat laatste er ook niet in mag gooien ivm compressor ipv heater.

Tweede vraag die ik heb, welke hazer vloeistoffen op oliebasis zijn beschikbaar op de markt? De enige die ik kon vinden is JB-Systems HZL-5. Wordt deze bijv. ook voor de DF-50 gebruikt?
    Simpel... neem een "monster" en probeer dit op te lossen in een bekertje water.
    Lukt het -> waterbasis
    Bolletjes die niet op willen lossen -> oliebasis
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Joep
      • Jan 2009
      • 3

Bedankt voor de tip! bij mij bleef de vloeistof duidelijk boven op het water drijven, dus het is olie.

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by Joep
        Bedankt voor de tip! bij mij bleef de vloeistof duidelijk boven op het water drijven, dus het is olie.
        CSI Joep rapporteert
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• DMiXed
          • Jan 2008
          • 370

Originally posted by SoundOfSilence
          CSI Joep rapporteert
          Mission completed!
          Jeroen van Geffen

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

Nog een mooie om te onthouden:

HAZER herkennen aan: hoeft nooit op te warmen- Hazer Fluid, Olie substantie

FAZER herkennen aan: moet opwarmen en heeft dus een verwarmings element net als een fogger...dus FOGGER FLUID

CRACKER herkennen aan: hoeft nooit op te warmen en heeft geen geforceerde output (ventilator) - Hazer Fluid, Olie substantie

Comment

• Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

...nou bijkt er al een half jaar Hazer fluid in de Martin rookmachine te zijn gegaan. En eigenlijk werk dat prima... mooie dunne rook en weinig verbruik

Is het nu zo dat hazer vloeistof wel in een rook machine kan maar andersom niet?

Dus dan evt ook hazer vloeistof in een fazer mogelijk
              ~Clearsound~

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Wat Martin "hazer" noemt en dus ook hun hazervloeistof is in feite gewone rookvloeistof dus gaat ook in een gewone machine. Hazervloeistof van bijvoorbeeld een ander merk dat zich wel min of meer aan de standaard houdt (dus op basis van minerale olie) die Nitro hierboven uitlegt zal dus zeker NIET goed werken in je machine en ze waarschijnlijk zelfs kapot maken of gevaarlijke situaties veroorzaken!
                Voor alle zekerheid: ga niet op de naam af maar check de ingrediënten!!
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

En hoe noemen we de Martin HZ2500 dan? Die moet opwarmen? Hazer Fazer of iets anders?
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

HZ2500?

Welke is dat?

Hij moet opwarmen dus je het 2 keuze's

Fazer of Fogger.

Grote output, van ondoorzichtige rook = Fogger

Kleine, rustige output van nevelachtige rook = Fazer

Wel een mooi geheugensteuntje, wist ik nog niet
                    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

Dit is hetgene ze schrijven bij Martin voor
                      Magnum 2500 Hz™The Magnum 2500 Hz is a plug-and-play, easy-to-use hazer suitable for DJ’s, smaller venues, bars, and clubs. With a large fluid container and optional DMX the hazer is ideal for installations.
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Svartrose
                        • Apr 2008
                        • 229

Wordt de term Fazer in marketingpraat eigenlijk ooit wel gebruikt?

Comment

• partydrivein
                          • Jul 2008
                          • 389

Als je ergens bent waar het professioneel is, dus niet niet feedback ed
                          dan wel
                          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• badboyscrew
                            • Aug 2000
                            • 304

Wij hebben een mooie swefog op de zaak staan een echte hazer,
                            Maar heeft 8 min opwarm en start tijd nodig is ook wel voor de compressor
                            Maar toch
                            groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by chippie
                              Dit is hetgene ze schrijven bij Martin voor
                              Magnum 2500 Hz™The Magnum 2500 Hz is a plug-and-play, easy-to-use hazer suitable for DJ’s, smaller venues, bars, and clubs. With a large fluid container and optional DMX the hazer is ideal for installations.
                              Ik vind de 2500Hz wat tegen vallen, vooral in wat kleinere zaaltjes is het moeilijk om een lichte haze te creeeren. Hij schakelt dan veel in en uit, en de minimale hoeveelheid is te hoog. De oude technohaze doet het wat dat betreft een stuk beter vind ik.
                              Als je het geld er voor over hebt, is een swefog een betere keus.

Comment

Working...