Presets Pearl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wous
    • Apr 2003
    • 26

Hoi,

Je shapes aanpassen gaat wel maar het is mie wel een gedoe zeg..
    De meeste LD's en LJ's gebruiken meestal maar een paar shapes. Circle pan of tilt swingetje en een dim shape en de cmy shapes.. Waarom pas edit je de circle niet zo dat die voor jouw goed is.. Net zo makkelijk.. Als je toch je eigen shapes wilt bouwen moet je ff kijken op de site van Avo..

Mzzlllsss
    Luchtankers i.p.v. Motortakels

Comment

• cornedure
      • Jul 2002
      • 230

citaat:Je shapes aanpassen gaat wel maar het is mie wel een gedoe zeg..
      De meeste LD's en LJ's gebruiken meestal maar een paar shapes. Circle pan of tilt swingetje en een dim shape en de cmy shapes.. Waarom pas edit je de circle niet zo dat die voor jouw goed is.. Net zo makkelijk.. Als je toch je eigen shapes wilt bouwen moet je ff kijken op de site van Avo..
      Zelf heb ik mijn shape file volledig veranderd, want ik heb geen boodschap aan 3 verschillende shapes voor een cirkel. Daarenboven wordt de shape file in omgekeerde volgorde geladen op de Azure, waardoor de shapes van achter naar voren worden geladen.

Ik heb veel liever een attribuut-gerelateerde indeling, waarbij ik 5 tot 12 patterns gebruik voor elk attribuut (al naargelang de gebruikbaarheid van een bepaalde pattern voor een bepaald attribuut). De patterns zijn vooraf al gedefinieerd in het eerste gedeelte van de shape file, maar je kunt er zelf nog aan toevoegen als je dat wil. Deze gebruikte patterns zijn Saw, Sinus, Pulse Up, Pulse Down, Step Up, Step Down, Flick Up, Flick Down, en een paar randoms.

De shapes hebben allemaal dezelfde grootte, snelheid en spread. Voor de indeling van de shapes maak je best blokken van 5 shapes na mekaar. Wil je een spatie tussen laten, las dan gewoone een lege shape in.

Mijn indeling is als volgt: eerst de 2D-bewegingen (circle, square, diamond, spiral en random), dan de Pan shapes, de Tilt shapes, de dimmer shapes, focus shapes, iris shapes, color shapes, CMY shapes, gobo shapes, prism shapes.

Indien iemand interesse heeft voor mijn shape file, dan zet ik hem wel even op het net. Vermeld vooraf wel welke je nodig hebt (Pearl + Sapphire) of (Azure).

Comment

• snoei
        • Apr 2003
        • 168

Die shape file wil ik wel eens zien cornedure. Het betreft een pearl.

Alvast bedankt voor de moeite.

Comment

• cornedure
          • Jul 2002
          • 230

De files staan op het web:

Voor de Pearl/Sapphire:

Voor de Azure:

Laat me iets weten.

Comment

• ljmartijnw
            • Apr 2004
            • 133

moet je die ook op een bepaalde manier laden?
            Down Under.

Comment

• cornedure
              • Jul 2002
              • 230

citaat:moet je die ook op een bepaalde manier laden?
              De shape file laad je zo:

1. Kopieer de file SG.DAT naar een diskette onder de root (dus niet in een submap).
              2. Draai de sleutel van de Pearl naar SYSTEM
              3. Steek de diskette in de Pearl
              4. Druk op SOFTBUTTON G [Utilities]
              5. Druk op SOFTBUTTON E [Load Shape File]
              6. Druk op ENTER

Voila.

Ik heb trouwens nog een foutje ontdekt in de file. Gelieve dus de laatste versie te gebruiken.

Comment

• Johannez
                • Feb 2005
                • 38

Mijn PF lijst:

1-10 kleuren
                11-20 gobo's + Prisma fast+slow+off
                21-23 Shutter
                24-30 Posities
                Vanaf 31 heb ik nog zo'n 30 palletes nummeriek. denk aan: extra kleuren, iris, frost, zoom, gobo+colorspin, extra posities enz.

ook gebruik ik een aantal "dump" palletes om chases mee te maken.
                Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

thanx ga het strax eens ff proberen
                  Down Under.

Comment

• ljmartijnw
                    • Apr 2004
                    • 133

Weet iemand waar je de originele shape files van de pearl kan vinden?
                    Down Under.

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

citaat:Geplaatst door Jasper-Lichtbron

citaat:Geplaatst door ralph

Pearl is wat mij betreft een onderschatte tafel qua gebruik in theater!

Bij avolites waren ze ook een beetje huiverig van mijn stelling dat de theatre modus wel erg lekker werkte[8D]

fade in,fade outs zijn middels een handmatige go erg simpel te geven, lekker overzichtelijk geplaatst ook op de tafel zo tussen je faders en toetsenbordje.

Voor shows waar qua budget geen GMA ligth uitkan val ik graag terug op pearl.
                      Kun je me eens een bondige uitleg geven van de truckjes die je daarbij gebruikt, of is het echt niet meer als standje -> standje -> standje en doordrukken?

Ik mis een paar dingen; move on dark, chases tussen de stappen (ok, kan met losse playback faders natuurlijk en is niet heel vaak nodig), heen en weer stappen mocht dat eens nodig zijn (zonder Cut to Live) en nog wat kleine dingetjes... valt daar omheen te werken?
                      sorry gemist...

Bij een showtje werk ik inderdaad alleen maar met van te voren bedachte stappen.
                      Die geef je in in een chase, je geeft je fade in-out tijden netjes in, speciaaltjes neem ik ook op, en voor de zekerheid ook onder een presertje. Kan je altijd ff handmatig toevoegen.

Ik snap de rest van je vragen niet zo goed, volgens mij weet je alles wat je moet weten, of ik lees ergens finaal overheen.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Ok duidelijk, maar ipv een theaterstack gebruik je dus een chase als ik je goed begrijp?

De rest van de vragen gaat over features die een Pearl volgens mij niet bezit:
                        - move on dark: fixtures die uit zijn alvast naar de volgende cue bewegen zodat de LTP fade niet nodig is
                        - chases tussen de stappen: als je alles definieert als stap van een chase kun je daarin geen losse chases meer opnemen neem ik aan, dat wordt dan een losse playback. Wanneer je in een scene bijvoorbeeld een kleurenchase nodig hebt...
                        - heen en weer stappen: vanaf scene 5 naar scene 3 terugstappen...

De manier waarop ik shows programmeerde op de Frog was als volgt (in het geval van een bandje):
                        - ieder nummer een aantal scene's (refrein-couplet-solo's)
                        - bij de nummers waarbij dat gewenst is een chase ipv. een scene
                        - alle scene's netjes een naam geven
                        - aangezien de setlijst altijd anders is m.b.v. het numerieke toetsenbord naar de juiste scene stappen en starten
                        - na het nummer de memoryfader weer dicht en het volgende nummer opzoeken

Wat is de makkelijkste manier om van te voren geprogrammeerde nummers op een Pearl terug te vinden en af te spelen? Excuses als ik niet helemaal helder ben, lastig uitleggen als je een geheel andere manier van programmeren gewend bent.

Comment

• Den Berte
                          • Apr 2003
                          • 147

misschien een stom vraagje maar wat zijn q-pallets en werken.
                          moet binnen kort met een 2004 op stap en ik heb enkel ervaring op de 2000

Comment

• Wouter Verlinden
                            • Dec 2000
                            • 263

Pearl naar je hand zetten

Hey,

hoe zetten jullie de Avolites Pearl naar je hand?

Ik werk zelf als volgt....

Een show met een 8-tal moving head washes, een 8-tal moving head spots, een hoop parren op het podium, een hoop parren op de dansvloer, een deel barverlichting, een setje sunstrips en een aantal decoratielichten (lees led-fixtures)....

Momenteel doe ik dit als volgt:
                            - Submaster 1-2: Chasers en scenes op parren podium
                            - Submaster 3-4: Chasers en scenes op parren dansvloer
                            - Submaster 5-6: Chasers en scenes op sunstrips
                            - Submaster 7: Barverlichting
                            - Submaster 8-9: Decoratielichten (chases op led-fixtures)
                            - Submaster 10-12: Scenes, chasers en shapes op moving-washes
                            - Submaster 13-15: Scenes, chasers en shapes op moving-spots

Daarboven gebruik ik nog de Pearl in takeover mode, zodat ik on the fly dingen kan gaan aanpassen.... meestal door gebruik te maken van de preset/focus buttons onder de kanaalfaders....

Hebben jullie een andere manier van werken? Combineren jullie meerdere soorten lichten onze één submaster? Of werken jullie ook al "plakkend" zoals ik?

Greetz,

W
                            Wouter Verlinden
                            Creative Sound & Light Development

Comment

• Wouter Verlinden
                              • Dec 2000
                              • 263

En hoe delen jullie je submasters is?

Per fixture-type een aantal submasters?

Of Gewoon per submaster een complete chase / scene over zowel spots, washes als pars..?

Greetz,

W
                              Wouter Verlinden
                              Creative Sound & Light Development

Comment

Working...