Presets Pearl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

Hij bedoelt dat je de tafel ook in theater stack kunt zetten. Daarbij worden uw laatste 4 playbackfaders: master, fade up, fade down en LTP faders.
    Daarbij doorloop je stappen die je vooraf volledig hebt geprogrammeerd. Met fade up-down, wait, LTP wait en al wat je maar wilt. Je kan dan gewoon via "go" naar de wolgende stap gaan met de ingestelde tijden, of handmatig via de 4 faders.
    Werkt inderdaad wel redelijk makkelijk.
    Heb zo ook een theatershow lopen, waarbij ik op de playback faders dan nog extra's heb staan voor speciaaltjes met het conventioneel of de moving heads.

Juce

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Ja dat weet ik dan ook nog wel, ik heb ook een manual gelezen nl.

Ik vind de mogelijkheden van die stack aardig beperkt. Speciaaltjes op playbacks vind ik onhandig, een theater show moet lopen met cue's en drukken op de "go" knop. Als dat met een Frog kan ga ik op een Pearl niet moeilijk lopen doen. De nieuwe frog software (nog niet uit) bevat zelfs tracking en move-on-dark!

Comment

• ruvo
        • Apr 2002
        • 13

nog een ander vraagje over de pearl...

Is er intresse in een nederlands vertaalde versie van de handleiding.
        Er is toestemming gegeven vanuit Avolites om een officiele versie te maken. Deze zal tzt op de site van avolites te downloaden zijn.
        (ik weet dat er nog veel vertaald moet worden, dus kan niet zeggen wanneer deze online gezet zal worden!)

groeten,

Ruud

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door ruvo

nog een ander vraagje over de pearl...

Is er intresse in een nederlands vertaalde versie van de handleiding.
          Er is toestemming gegeven vanuit Avolites om een officiele versie te maken. Deze zal tzt op de site van avolites te downloaden zijn.
          (ik weet dat er nog veel vertaald moet worden, dus kan niet zeggen wanneer deze online gezet zal worden!)
          Snap eigenlijk de bedoeling niet van een Nederlandstalige handleiding voor een desk.
          Alle terminologie is nl in het engels. En met een beetje basiskennis van het engels zou je in staat moeten zijn om een manual te kunnen begrijpen.
          Engels zal naast Duits nog steeds de technische taal bij uitstek zijn en blijven.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Ik vind de Engelse versie prima voldoen. Het gebruikte Engels is echt niet moeilijk, de meeste omschrijvingen zijn duidelijk zo simpel mogelijk gehouden. Hulde aan de persoon die die handleiding geschreven heeft, want het is allemaal kort en bondig verwoord zonder dat het onduidelijk wordt. Zitten ook wel leuke geintjes in overigens, moeten die dan ook vertaald worden?

Comment

• ljmartijnw
              • Apr 2004
              • 133

Voor mensen (zoals ik) die niet zo goed zijn in handleidingen lezen kan het best een uitkomst zijn om een nederlandse handleiding te hebben. De engelse is zeker goed te behappen, maar ik ga er zeker blij mee zijn.
              Down Under.

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door Jasper-Lichtbron

Ik vind de Engelse versie prima voldoen. Het gebruikte Engels is echt niet moeilijk, de meeste omschrijvingen zijn duidelijk zo simpel mogelijk gehouden. Hulde aan de persoon die die handleiding geschreven heeft, want het is allemaal kort en bondig verwoord zonder dat het onduidelijk wordt. Zitten ook wel leuke geintjes in overigens, moeten die dan ook vertaald worden?
                Dat is het voordeel van iemand wiens moedertaal niet het engels is... zal proberen met een simpele bewoording iets duidelijk te maken.
                Maar dat kan eveneens soms een probleem zijn, zodat je Jenglish krijgt
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Als je alleen maar is kijkt naar de nederlandse versie van de LC2412 van behringer, ik snapt er niet veel van. Al die termen worden omgezet in nederlandse termen zoals "looplicht" ipv chase e.d. Dus ik denk dat dat voor elke desk zo geld. Enkel dingen als FAQ en troubleshoot zou wel in nederlands kunnen.
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Of op z'n minst termen zoals chase, cue, aanduidingen en namen op de tafel engels houden, met eventueel een verklarende woordenlijst.
                    exit night into LIGHT

Comment

• ljmartijnw
                      • Apr 2004
                      • 133

De termen moeten hetzelfde blijven! anders snap je d'r helemaal nix meer van omdat de structuur van de tafel ook engels is.
                      Down Under.

Comment

• ruvo
                        • Apr 2002
                        • 13

natuurlijk blijven de termen in het engels.
                        je kan geen nieuwe namen gaan geven, dit wordt alleen onoverzichtelijk.
                        het word ook geen Avolites parel!!!

De orginele handleiding is inderdaad eenvoudig om door te lezen.
                        Maar zoals ik denken er meerdere mensen op deze mannier over de pearl;

80% van de mensen die de tafel bezitten en/of bedienen, kennen maar een zeer klein deel van de tafel. Er zijn zoveel meer mogelijkheden. Als je ooit iemand een show ziet tikken of draaien, komen er alleen de standaard dingen uit.
                        Misschien helpt een nederlandstalige versie om de tafel verder te leren dan alleen standaard gebruik....

zo zal het misschien makkelijker zijn om met visualiser, graphics tablet, unfold, etc te werken...
                        (je kunt ook een cursus volgen bij fairlight, maar de mensen die niet vaak achter de tafel staan, zullen veel info snel vergeten zijn. Of deze niet meer toepassen.)

laat maar weten of er intresse is!

Comment

• ruvo
                          • Apr 2002
                          • 13

ik plaats deze vraag trouwens omdat ik denk dat er wel intresse in is.
                          Ben al geregeld gevraagd naar een nederlandstalige versie. Ik weet ook dat deze vraag al bij fairlight is geweest....

Comment

• SpaceyDeeJ
                            • Sep 2001
                            • 876

Purple haze in Woerden heeft ook een nederlandse handleiding geschreven, maar naar eigen zeggen is men deze handleiding kwijt geraakt....

Ook ik hou me aanbevolen voor de handleiding, maar dat zullen er meerdere zijn denk ik zo Enig idee hoelang het vertalen gaat duren ?
                            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

halo schreef
                              citaat:misschien een hele domme vraag maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het standaard rijtje shapes in de shapegenerator van de pearl zit uit te breiden/aan te vullen, ik bedoel heel leuk die color shapes enzo maar die gebruik ik nauwelijks, wil graag meer bewegingen..............kan dat? het gaat op een pearl 200 met 2004 software
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• axs
                                Moderator
                                • Jun 2002
                                • 2687

Je kan idd eigen shapes maken op de pearl.
                                Je moet dan wel op tekstnivo je SG.dat file op je personality disk editen en aanpassen. Gewoon openen in in tekstverwerker en de verschillende attributen aanpassen. Op die manier maak je zelf bv moves of andere effecten.
                                Het is even zoeken, maar je geraakt er wel uit.
                                Daarna deze file in utilities openen.

Comment

Working...