Presets Pearl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

citaat:Geplaatst door Jasper-Lichtbron

Wie gebruikt die printbare sheets voor op de roller? Ze lijken mij wel handig maar ik zie ze zelden in gebruik, waarom is dat!? Als je van tevoren al een aardige indeling kunt bedenken kun je die op de PC invullen, dat is altijd leesbaar en je kunt je letters wat kleiner houden dan met een stift => meer info op je roller.
    Zijn bijvoorbeeld handig te gebruiken als je een vaste show doet. Op de dagen dat je die show niet doet kan je de pearl gewoon gebruiken, als je wel weer die vaste show doet, diskette erin, show laden, sheet plakken, en je show is klaar.

Comment

• ljmartijnw
      • Apr 2004
      • 133

citaat:Geplaatst door haarie

citaataarnaast sla ik bepaalde posities van scans op als memory!~
      Ik zet ook mijn posities onder de memory faders. Maar is het op deze manier ook mogelijk om een fade time van te voren in te geven, zoals dat bij de preset focussen mogelijk is(en dan bedoel ik niet een vaste fade time, die je vantevoren programmeert)?

Gr.
      Je kan onder edit times een ltp fade meegeven. Ik programmeer ook standaard een halve bank standen en geef deze allemaal een ltp fade van 2 seconden. nadeel hiervan is dat je gebonden bent aan die 2 seconden.

mijn preset dan:
      werk met 6x martin 518 (lekker oud!)
      1 t/m 10 verschillende kleuren
      11 t/m 15 gobo's
      16 t/m 20 strobo snelheden
      21 t/m 30 posities
      probeer meestal ook ergens nog een 100% en 0 % dimmer kwijt te raken.
      Down Under.

Comment

• ljmartijnw
        • Apr 2004
        • 133

ik lees het dus nog een keer goed en zeg er dan nog even bij dat je wel aan die fade tijd vast zit. is voorgeprogrammeerd! helaas
        Down Under.

Comment

• haarie
          • Dec 2003
          • 7

Ja dat is precies wat ik bedoel! Ik wil ze dus elke keer als ik ze aanroep een andere fade time meegeven, maar dat gaat dus niet...

Het nadeel van het gebruik van de presets focussen tijdens een live show, is dat je steeds moet togglen tussen takeover en run mode en dat je elke keer je fixture-group moet selecteren (correct me if i'm wrong). Ik vind de flash functie namelijk wel fijn bij een live show.

Comment

• ljmartijnw
            • Apr 2004
            • 133

Dat toggelen is nergens voor nodig volgens mij. als je 1x een preset focus geeft, kan je gewoon de volgende daar overheen leggen.

ik gebruik ook altijd de runmodus in take over modus. je moet id wel steeds je lampen selecteren.
            Down Under.

Comment

• haarie
              • Dec 2003
              • 7

ja, maar flashen doe je in run modus en een preset focus geef je in take over modus!

Comment

• MT-lighting
                • Jan 2004
                • 24

Je kan je presetfocus live in faden, type je tijd in seconden (bv 5) en daarna de presetfocus die je wilt. Je presetfocus (bv een bepaalde positie) zal nu in 5 seconden faden vanaf de vorige positie.
                Wat ook kan is (tijd)<focus>(presetfocus-nr)<enter>. De focusbutton zit boven in je nummerieke keyboard, dit is vooral handig voor je presetfocussen boven de 30.
                Met de nieuwe software (2004) hoef je niet meer eerst je groepen te selecteren, hier zijn je Q-pallets voor (kan je aanzetten in je user-settings).

Comment

• djdeluxe
                  • Aug 2003
                  • 22

Op 1 gooi ik altijd alles open. Dus zowel kleur, als gobo, als prisma off, als gobo-rot off. Zo kan je altijd snel je attribute slecteren en hem open gooien. Tis altijd hetzelfde knopje.
                  Voor de rest gooi ik wel kleuren en gobo's strobe etc achter elkaar. Als je tijdens een live show telkens je attribute moet switchen dan ben je wel eens telaat.
                  Voor de rest, van mijn strobe maak ik 2 standjes, eigenlijk 3. En die gooi ik op de playback fader op mode 2. Je schuift de strobe erin en hij zal langzaam gaan stroben, schuif je hem verder omhoog, dan gaat ie steeds sneller stroben. Moet de strobe eruit, dan tik je je chase (want dat is het eigenlijk) handmatig een stap verder, en die zegt: strobe off. Zo doe ik dat ook met random shutter, en color-chase.
                  waar een wil is ben ik weg

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Op mode 2 is het toch genoeg om je fader weer omlaag te doen? Dan houdt ie er toch ook mee op?

Even praktisch, bij verschillende fixtures zijn de strobe kanalen andersom... zo zijn macs opgedeeld van snel naar langzaam stroben en movitec is juist anderom. Kun je dat met een mode 2 fader oplossen op de een of andere manier? Zou graag 1 fader hebben om de strobe mee te schuiven, maar op de "normale" manier lukt dat niet?

Comment

• cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

citaat:Op 1 gooi ik altijd alles open. Dus zowel kleur, als gobo, als prisma off, als gobo-rot off. Zo kan je altijd snel je attribute slecteren en hem open gooien. Tis altijd hetzelfde knopje.
                      Voor de rest gooi ik wel kleuren en gobo's strobe etc achter elkaar. Als je tijdens een live show telkens je attribute moet switchen dan ben je wel eens telaat.
                      Voor de rest, van mijn strobe maak ik 2 standjes, eigenlijk 3. En die gooi ik op de playback fader op mode 2. Je schuift de strobe erin en hij zal langzaam gaan stroben, schuif je hem verder omhoog, dan gaat ie steeds sneller stroben. Moet de strobe eruit, dan tik je je chase (want dat is het eigenlijk) handmatig een stap verder, en die zegt: strobe off. Zo doe ik dat ook met random shutter, en color-chase.
                      Nu ben ik benieuwd. Waar kun je selecteren welke memory-mode je chase-stap heeft? Ik weet dat bij een memory je op softbutton G in de "Edit Times" menu je dat kan veranderen, maar bij een Chase staat daar enkel "Link".

Ben echt benieuwd.

Comment

• ljmartijnw
                        • Apr 2004
                        • 133

bij een chase kan je de snelheid instellen via je wielen. is dus niet in de edit times te doen. Chase fader zal altijd een dimmer blijven
                        Down Under.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Indeling;
                          1-10 kleurtjes, 1 altijd wit
                          11-16 gobo's, 1 altijd open, volgorde altijd volgens wiel
                          17-18 )prism aan uit
                          19-20 strobe aan uit
                          21- straight pos
                          22- solo pos
                          23- cross pos
                          24- plaatje 1
                          25- plaatje 2
                          26- plaatje 3
                          27- assym 1
                          28- assym 2
                          29- flyout (dak)
                          30- audience

veel step-dingetje onder chase (live te tappen)

gobo's en kleuren onder 1ste tien werkt nooit snel genoeg...

vaste producties doe je doorgaans niet met een pearl...de tafel is bedoelt voor nieuwe dingen waar je weinig tijd voor hebt...

grtz. Arvid
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Pearl is wat mij betreft een onderschatte tafel qua gebruik in theater!

Bij avolites waren ze ook een beetje huiverig van mijn stelling dat de theatre modus wel erg lekker werkte[8D]

fade in,fade outs zijn middels een handmatige go erg simpel te geven, lekker overzichtelijk geplaatst ook op de tafel zo tussen je faders en toetsenbordje.

Voor shows waar qua budget geen GMA ligth uitkan val ik graag terug op pearl.

Comment

• cornedure
                              • Jul 2002
                              • 230

citaat:bij een chase kan je de snelheid instellen via je wielen. is dus niet in de edit times te doen. Chase fader zal altijd een dimmer blijven
                              Dank je voor de les "Basiscursus Pearl 2K/2K4", maar dat ken ik onderhand wel. En over de laatste zin kan ik nog een tijdje discussiƫren, maar daar gaat het hem niet om.

Uit het verhaal van djdeluxe heb ik begrepen dat hij een chase maakt bestaande uit 2 stappen:

1. Strobo On
                              2. Strobo Off (Shutter Open)

en definieert hij de chase stappen als memory mode 2.

Bij mijn weten is het echter niet mogelijk om een chase te definiƫren als memory mode 2, simpelweg omdat memory modes enkel voor memories gelden. Bij een chase kan je enkel de link on-off bepalen.

De enige mogelijkheid die ik voor ogen heb is dat djdeluxe zijn shutter-kanaal heeft gedefinieerd als HTP. Dan kan het wel weer.

Maar ik wacht nog op zijn uitleg.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                                • Jun 2001
                                • 2155

citaat:Geplaatst door ralph

Pearl is wat mij betreft een onderschatte tafel qua gebruik in theater!

Bij avolites waren ze ook een beetje huiverig van mijn stelling dat de theatre modus wel erg lekker werkte[8D]

fade in,fade outs zijn middels een handmatige go erg simpel te geven, lekker overzichtelijk geplaatst ook op de tafel zo tussen je faders en toetsenbordje.

Voor shows waar qua budget geen GMA ligth uitkan val ik graag terug op pearl.
                                Kun je me eens een bondige uitleg geven van de truckjes die je daarbij gebruikt, of is het echt niet meer als standje -> standje -> standje en doordrukken?

Ik mis een paar dingen; move on dark, chases tussen de stappen (ok, kan met losse playback faders natuurlijk en is niet heel vaak nodig), heen en weer stappen mocht dat eens nodig zijn (zonder Cut to Live) en nog wat kleine dingetjes... valt daar omheen te werken?

Comment

Working...