Verschil tussen ETC par en parnel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schuimer
    • Jan 2009
    • 8

Verschil tussen ETC par en parnel?

Wat is nou het grote verschil tussen een ETC par en een parnel?

en waar of voor welk doel eind zou je juist parnel gebruiken ipv de gewone ETC par?

Wie kan me antwoord geven?
  • WouterJM
    • Feb 2009
    • 8

Wat ik even van wikipedia heb weten te trekken:
    The fusion of PAR and Fresnel is achieved by using a PAR reflector and a wave lens that is adjustable from 25- to 45-degree field angles.

Oftewel een par die verstelbaar wordt en je dus zo de bundel kan verstellen. Naast dus een andere lens zeg maar de optie om een te wisselen tussen spot en flood.

Groeten
    Last edited by WouterJM; 18-03-09, 14:58.

Comment

• LJ Gerrit
      • Apr 2002
      • 479

Wouter heeft gelijk.
      Een ETC Source Four Par EA wordt standard geleverd met 4 lossen lenzen (VNSP, NSP, MFL, WFL) en een XWFL Lens is optioneel los leverbaar.

De ETC Source Four PARNel kan middels een draaiknop aan de buitenzijde van de armatuur de beam variabel maken tussen 25º-45º.
      ------------------------------------------------
      Without colour, there is no perception
      ------------------------------------------------
      MvG

Gerrit Schottert
      Controllux

Comment

• schuimer
        • Jan 2009
        • 8

duidelijk verhaal allemaal, thx voor de info allemaal.

Qua prijs worden het denk ik toch de gewone parren.

Comment

• G.flater
          • Dec 2007
          • 35

En de lichtopbrengst natuurlijk. Blijft een 575w halogeen pitje.. (tenminste, ik ben ze nog niet groter tegengekomen?)

Een PAR64 1000w geeft toch wel een beste emmer licht
          "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• Drumvogel
            • Nov 2004
            • 175

Het rendement van een halogeenlamp is twee maal zo hoog als het rendement van een gloeilamp. Dus het maakt elkaar qua rendement niet zoveel. Officieel is de lichtopbrengst van halogeen dus iets hoger als de gloeilamp.

En er zijn ook 750 Watt HPL lampen...

En een par is minder flexibel. Je moet de hele bulb verwijderen wil je van bundel veranderen. Dat is met losse lenzen wat minder gedoe. Alleen het wisselen van de lenzen vereist wat handigheid, of een serie reserve lenzen uit eigen ervaring. En zonder lenzen brand je filter door.

[FONT=Helvetica-Condensed][FONT=Helvetica-Condensed][FONT=Helvetica-Condensed]Op een enkele 16 Ampere groep kun je 6 x 575W makkelijk kwijt en net geen 4 x 1000W parren. [/FONT][/FONT][/FONT]
            [FONT=Helvetica-Condensed][FONT=Helvetica-Condensed][FONT=Helvetica-Condensed]Voor de minder snelle rekenaars... dat scheelt 2 lampen waar je iets mee kunt
            [/FONT]
            [/FONT]
            [/FONT]

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Het nadeel van parren met losse lenzen is natuurlijk wel dat ze een stuk zwaarder zijn dan normale parren. Een fourbar met Multiparren wil je gewoon NIET hoeven tillen!
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Drumvogel
                • Nov 2004
                • 175

Valt wel mee. Vergeleken met een fourbarretje gewone parren is het zwaar. Maar ik vind het niet zo'n punt een fourbarretje multiparren te tillen. Het is minder zwaar als een mac 550.

Comment

Working...