Het verschil in Varilite movingheads

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJmalcolm

het is gewoon hoe je ermee omgaat, als je voorzichtig bent met vervoeren en geen standjes oorlog laat draaien dan zal het allemaal een stuk langer meegaan als wanneer het allemaal zo snel mogelijk moet.

Comment

• Q-av
      • Nov 2008
      • 86

Originally posted by Martijn de Groot
      Het verhaal over de motoren is absoluut broodje aap-verhaal.
      Heb je het nu over mijn verhaal? kijkend naar de 300 series? of naar de huidige modellen.

zoieso kan je motoren altijd kapot draaien bij lock's,
      Maar met huidige stappen motoren niet meer tijdens het vrij ronddraaien doormiddel van een verkeerde dmx waarde

Comment

• partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

Ik volgde dit topic een beetje en op de vraag 'zit er een pan/tilt beveiliging op een Var*lite?' is geen antwoord gegeven.

Zelf ben ik hier wel benieuwd naar, ik heb nog nooit met Var*'s gewerkt, en als deze geen beveiliging hebben dan wacht ik daar liever nog even mee todat ik 'live' meer ervaring heb.
        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• LJ Bert
          • Apr 2003
          • 270

het hangt er een beetje vanaf.... ik werk continu met VL lampen (alle types) en inderdaar soms gaan ze stuk bv: een kleuren wiel verliest positie of een beltje springt.... dat kan allemaal....

nu moet ik wel zeggen heb een tour gedaan met 41 VL2500 spot en 25 VL 2500 wash gedurende 3 maanden bijna 70 shows....

de washes hebben we er 2 gehad met problemen ... (nu deze hebben intern een extra fan op het color bulked en denk dat dit wel helpt tegen het slijten van de beltjes) en van de spotten hadden we er 12 mee van de nieuwe reeks en tot mijn grote verbazing is er geen enkele van die 12 geweest met ook maar 1 hapering..... dus naargelang een spotje op de markt is word er ondertussen ook verder aan ontwikkeld bij VL zodat deze ook steed stabieler worden ..... nu moet ik wel zeggen heb wel genoeg werk gehad aan de andere spotjes maar zo heb je ook wat te doen....
          hehe wat een gedoe

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Originally posted by mustang1
            Of is het zo dat als jij met Martin werkt, het dan toevallig altijd kapot gaat? Dan zou ik de fout eerst maar eens bij jezelf zoeken...
            Je zet hoog in vriend... Ik werk niet meer met Martin OMDAT het altijd kapot gaat. De rest van je opmerking zal ik laten voor wat 'ie is, misschien moet je voortaan even heel goed nadenken voordat je iets zegt.

Ik heb ervaren dat het verhaal van Martijn erg overeen komt met de waarheid. Topshows werken met topspullen, maar VRAGEN ook een topprestatie. Daarmee staan de cijfers van de musicals in een nog groter contrast. Als je een sneu bandje bent voldoet Martin omdat je uberhaubt niets verwacht en als de helft uitlazerd of hapert is "paradise by the dashboard light" nog steeds wel grappig voor 30 dronken boeren.

Topshows willen echter perfectie en dan kom je maar met 3 merken voor de dag: Vari*Lite, ClayPaky en voor de specials HighEnd (waarbij de eerste 2 genoemde uitblinken in optiek).

Ik BEWEER deze zaken niet, ik stel ze vast. Dit op basis van gebruik en beoordeling op een zeer divers scala aan producties met inzet van ongeveer elk type lamp die deze merken vertegenwoordigen.
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Lighting
              • Sep 2004
              • 209

Originally posted by partydrivein
              Ik volgde dit topic een beetje en op de vraag 'zit er een pan/tilt beveiliging op een Var*lite?' is geen antwoord gegeven.

Zelf ben ik hier wel benieuwd naar, ik heb nog nooit met Var*'s gewerkt, en als deze geen beveiliging hebben dan wacht ik daar liever nog even mee todat ik 'live' meer ervaring heb.
              Ja VL's hebben een aantal speed modussen ,oa. een normal en high

"Normal" is de "beveiligde" modus: maar dan is het toch zo dat je de lamp "sloopt" als je erg niet netjes mee om gaat .
              Uitleg van een VL tech "Als je met een auto allleen maar op de top rijd gaat hij ook kapot punt"

"High" is de "onbeveiligde" modus: gelijk aan hierboven allleen hij gaat sneller kapot
              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Ik heb ook onderhouds cijfers gezien van onze complete verhuurvoorraad, niet alleen op merk, maar ook op type niveau en Martijn en Arvid hebben op basis van die cijfers gewoon gelijk.

Maar het blijft een feit dat je soms iets van een spotje verwacht wat alleen met een enkel type kan. Als ontwerper zal je dan toch voor een minder betrouwbaar merk kiezen en als tech weet je dat je je dan niet gaat vervelen.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Svartrose
                  • Apr 2008
                  • 229

Een hele discussie dankzij een vraagje van 1 regel Het is nu duidelijk hoe het zit bij verschillende merken. Opvallend vind ik wel dat er dus geen merk is dat "niet kapot te krijgen is". Heeft het te maken met het feit dat MH's compact moeten zijn? Ik kan me zo voorstellen dat het best mogelijk is om er een te maken die zeer degelijk is, maar die zal misschien dan ook heel lomp en zwaar zijn. (weet hoe lomp en zwaar een beetje stappenmotor is) Of....?

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by Svartrose
                    Een hele discussie dankzij een vraagje van 1 regel Het is nu duidelijk hoe het zit bij verschillende merken. Opvallend vind ik wel dat er dus geen merk is dat "niet kapot te krijgen is". Heeft het te maken met het feit dat MH's compact moeten zijn? Ik kan me zo voorstellen dat het best mogelijk is om er een te maken die zeer degelijk is, maar die zal misschien dan ook heel lomp en zwaar zijn. (weet hoe lomp en zwaar een beetje stappenmotor is) Of....?
                    alles wat in beweging is is tegelijkertijd aant slijten, bij het ene materiaal gaat het sneller als t andere maar slijten doet het ook apparatuur die niet beweegt kan slijten natuurlijk maar bewegende onderdelen zullen altijd slijten en gezien een mh er vol mee zit!

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

Originally posted by Svartrose
                      Een hele discussie dankzij een vraagje van 1 regel
                      Volgens mij is dat hier meestal...

Ik ben het met LJmalcolm eens, zeker als je een MH intensief gebruikt zal er snel wat mis mee zijn.
                      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• mustang1
                        • Sep 2006
                        • 94

@AJB: Heb jij enige technische kennis van een movinghead? Nogmaals: kom eerst met cijfers en degelijke argumenten waarom het spul van Vari*Lite en High End dan zo goed is. Wat gaat er dan bij Martin zo vreselijk fout volgens jou? Ja, ik weet het; ik ben geen liefhebber van Vari*lites, maar dat zal mijn zaak zijn. Elke spot kan kapot, het ligt in grote mate aan het onderhoud, leeftijd en waar je het voor gebruikt. Natuurlijk is het zo dat er kwaliteitsverschillen zijn, maar dit komt natuurlijk ook doordat de verschillende producenten met patenten en rechten te maken hebben. Ze kunnen simpelweg niet altijd het beste maken en dit alles moet natuurlijk ook binnen de gestelde budgetten blijven. Ik zeg het dus nog maar een keer: als je niet weet om te gaan met je spullen en als ze daardoor kapot gaan ben je in mijn ogen een slechte operator.
                        Mooi spul, he?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Blijkbaar is het onmogelijk om over het onderwerp te discussiƫren.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...