Kent iemand van jullie dit (LED) product???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Kent iemand van jullie dit (LED) product???

Kent iemand van jullie het volgende (LED) product???

[FONT=Verdana]Het zijn 16x32 balletjes aan dunne draadjes die allemaal apart worden aangestuurd en middels LED worden [/FONT][FONT=Verdana][FONT=Verdana]gekleurd.[/FONT][/FONT]

Gezien op de Cebit in Duitsland
    YouTube - IBM's "clouded computing" presentation on CeBIT '09

Product? Merk? Type? kosten?
    Last edited by LJKEVIN; 06-03-09, 10:09.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Ik kan er naast zitten, maar IBM kennende is dit iets wat ze in eigen beheer hebben gedaan... de kans dat hier een Showtec-product achter zit lijkt me zeer klein.

Het is wel een indrukwekkend showtje wat ze daar even neerzetten!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by 4uss
      Het is wel een indrukwekkend showtje wat ze daar even neerzetten!
      Lijkt me, dat tzt (een van) de grotere merken er wel in springt. Technisch is het op zich natuurlijk niet zo'n probleem. Als er iemand is die er veel geld voor wil neer leggen dan wordt het heus wel (door) ontwikkeld.

Wie weet zit er al wel iets achter, IBM zal dit hoogst waarschijnlijk niet zelf ontwikkelt hebben maar een bedrijf daar opdracht voor hebben gegeven, en dan is het maar de vraag wat de afspraken zijn...

Echter fabrikanten zullen eerst graag nog veel 2D schermen verkopen alvorens hier mee op de markt te komen.
      Indrukwekkend is het al op het filmpje, laat staan in werkelijkheid.

Er moet waarschijnlijk wel iemand hier van het forum dit in werkelijkheid ook gezien hebben. Destijds werkte ik ook wel eens op de cebit en toen liepen er genoeg nederlanders rond voor de techniek.

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Als je een van de anders filmpjes bekijkt (andere hoek) zul je ook een close-uit zien.

Het lijkt er daarbij op dat het allemaal losse RGB-bolletjes zijn is in een koker o.i.d. in hoogte kunnen veranderen. Je ziet bijvoorbeeld nergens 2 pixels boven elkaar.

Is wel een knap staaltje knutsel-werk wat ik graag live gezien had.

Snap trouwens niet echt wat het met clouded computing te maken heeft, maar da's wel vaker op beurzen.... 't gaat om de looks en om het publiek stil te laten staan.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by SoundOfSilence
          Als je een van de anders filmpjes bekijkt (andere hoek) zul je ook een close-uit zien.

Het lijkt er daarbij op dat het allemaal losse RGB-bolletjes zijn is in een koker o.i.d. in hoogte kunnen veranderen. Je ziet bijvoorbeeld nergens 2 pixels boven elkaar.

Is wel een knap staaltje knutsel-werk wat ik graag live gezien had.

Snap trouwens niet echt wat het met clouded computing te maken heeft, maar da's wel vaker op beurzen.... 't gaat om de looks en om het publiek stil te laten staan.
          Dit is wel even op de grootste computer beurs in Europa. Dus het lijkt me sterk dat dit met DMX werd aangestuurd. In iedergeval was een computer de aanleiding om dit aan te steuren.

Aantal oude klasgenoten zijn hier heen gegaan. Jasper en Ik zouden ook gaan maar helaas. Wij mochten alleen naar de beurs in Utrecht.

verder is het wel mooi effect. Maar volgens mij kun je dit alleen maar gebruiken als lokkertje. Ik zie dit niet echt een live omgeving bij bv een consert of wat dan ook.

En indd dit zal niet van showtec zijn, maar als je interessen hebt kun je altijd wel een E-mailte sturen naar IBM. Die ontwikkelen dat wel voor je

Zorg wel dat je een dikke portemonee hebt
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

mijn interpretatie van de beelden:

Een voetstuk met forse overdruk.
            De bovenkant is met cirkelvormige afsluiters op een asje bedekt.
            De draaiing van de stappenmotor bepaalt dus de hoeveelheid luchtdruk naar boven.
            Bovenop dat grid met gaten staat een blok perspex pijpen vertikaal aaneengesloten opgesteld.
            Daarin zitten pingpongballetjes.
            Bovenin de constructie zitten gewoon led elementen die in de perspex pijp naar beneden stralen. (je ziet veel strooilicht)

Door nu meer of minder lucht tot tevoeren kun je het balletje omhoog of omlaag laten gaan in stapjes.

Mooi bedacht maar niet revolutionair.

Dit doen bedrijven al weer een tijdje met fonteinen.
            lekker belangrijk!

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by showband
              ...Bovenop dat grid met gaten staat een blok perspex pijpen vertikaal aaneengesloten opgesteld.
              Daarin zitten pingpongballetjes.
              Bovenin de constructie zitten gewoon led elementen die in de perspex pijp naar beneden stralen....
              Ik wilde het al niet zeggen, dat het misschien geen ledjes waren. Omdat ik op een filmpje had gezien dat er een pingpong balletje bleef hangen. En dat vond ik nogal raar als het gewoon allemaal LED's waren.

YouTube - Cebit 2009: IBM und Cloud Computing
              Aan het begin links van Martin (die meneer) zie je een balletje hangen. En als je verder door kijkt. Dan zie je steeds tijdens het interview dat er een balletje op het zelfde niveau blijft. Wel gaan de kleuren gewoon door.
              en dan bij 0:31 sec zie je het balletje weer. en dan bij 0:55 sec zie je het balletje weer.

En het lijkt me sterk dat je dit met DMX kunt aansturen? Misschien de LED's wel maar dan heb ik het over de movments van de balletjes
              Last edited by dj-wojcik; 06-03-09, 16:36.
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Q-av
                • Nov 2008
                • 86

Originally posted by dj-wojcik
                verder is het wel mooi effect. Maar volgens mij kun je dit alleen maar gebruiken als lokkertje. Ik zie dit niet echt een live omgeving bij bv een consert of wat dan ook.
                Ik zou niet inzien waarom je dit niet in een conCert setting zou zien?
                Sterker nog ik zie leuke ideeen voor me.
                Als je dit met mooie showtec led bollen (of andere ledbollen) doet en allen aan een takel of lier incombinatie met een lange tijd om te programmeren.
                Vooral voor de xyz posities zal je tijd kwijt zijn. maar hier zal ook binnenkort wel wat op gevonden worden om sneller te kunnen programmeren.

En inderdaad zal het product wat jij aanhaalt niet op dmx draaien, maar op 0-10 volt wat veel mensen buiten de rock en roll nog gewoon gebruiken.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by Q-av
                  Als je dit met mooie showtec led bollen (of andere ledbollen) doet, en allen aan een takel of lier hangt en je neemt de tijd om te programmeren zie ik een RETE dikke show voor me hoor.
                  Vooral voor de xyz posities zal je tijd kwijt zijn. maar hier zal ook binnenkort wel wat op gevonden worden om sneller te kunnen programmeren.
                  bij de led gooi je er simpel een matrix apparaat aan al dan niet een mediaserver.
                  Originally posted by Q-av
                  Als je dit met mooie showtec led bollen (of andere ledbollen) doet en allen aan een takel of lier incombinatie met een lange tijd om te programmeren.

En inderdaad zal het product wat jij aanhaalt niet op dmx draaien, maar op 0-10 volt wat veel mensen buiten de rock en roll nog gewoon gebruiken.
                  ik snapte het de 1e keer al:P Maar ik bedoel te zeggen dat het vooral moeilijk word als je ook gaat programmeren met de Z-as. Want diepte zal toch niet echt in live preformence duidelijk zichtbaar zijn.

Maar om zo moeilijk te doen met deze tubes met LEDballetjes zijn er genoeg andere methodes om het zelfde effect te krijgen. Maar wat wel stukken makkelijker zijn.

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

Alle balletjes liggen op de basis naast elkaar in een plat vlak en zijn daaraan gebonden. Het x- en y-vlak hoef (en kan) je dus niet programmeren! Je hoeft alleen de z-as te programmeren icm een RGB-kleur per balletje. In feite is het aantal parameters dus:

Qballetjes x * Qballetjes y * 4

Dit is met een variant op bestaande technieken om VGA te gebruiken als bron voor het aansturen van ledwalls/beamers/MH's vast relatief eenvoudig te doen.

Kans dat we dit in theater of on-the-road gaan tegenkomen lijkt me vrij klein omdat deze relatief kleine opstelling op het filmpje niet kleiner te maken is door de buizen waarin de bolletjes zitten.

@lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...