Beveiliging lichttafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kassie_z
    • Oct 2008
    • 3

Beveiliging lichttafel

Ik heb een vraag

Sinds vandaag heb ik voor ons theater een gloednieuwe Sparktop van Compulite. Erg fijn tafeltje, maar nou wil ik deze beveiligen tegen diefstal. Via een kabel lijkt me het meest praktisch maar de Sparktop heeft alleen maar een handvat waar eventueel de kabel doorheen kan en dat zit in de weg + beschadigd de tafel teveel. het is de bedoeling dat de tafel makkelijk verplaatst kan worden dus dat ie niet volledig vaststaat. Weet iemand toevallig een goeie oplossing?

Owhja, ik weet dat het een beetje uitzonderlijke vraag is aangezien het weinig voorkomt, heel toevallig was laatst wel bij een ander theater in de buurt(De Vest - Alkmaar) een Spark 4D zomaar meegenomen. Dat wil ik voorkomen!

Superbedankt
    Last edited by kassie_z; 04-03-09, 19:38.
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

kensington slot zoals bij laptops? http://www.notebookreview.com/assets/15493.jpg
    ik denk dat de enige manier om ze deftig te beveiligen toch door het handvat zal zijn, en dan rond een tafelpoot van een tafel die niet weg kan...
    ofwel opbergen in een flightcase met hangslot?
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Q-av
      • Nov 2008
      • 86

Een staalkabel met rubber rond de steel.

Het handvat is (naar mijn bevindingen) het enige echt robuuste deel aan de sparktop.
      Als je bijvoorbeeld een ring in de achterkant van het chassis maakt kan je die er zonder veel moeite uit slopen.

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Originally posted by kassie_z
        Via een kabel lijkt me het meest praktisch maar dat zit in de weg + beschadigd de tafel teveel.

Owhja, ik weet dat het een beetje uitzonderlijke vraag is aangezien het weinig voorkomt, heel toevallig was laatst wel bij een ander theater in de buurt(De Vest - Alkmaar) een Spark 4D zomaar meegenomen. Dat wil ik voorkomen!

Superbedankt
        Het komt niet weinig voor. Ik weet in totaal van vier diefstallen van directe collega's en theaters (inclusief mijn spark; overigens uit mijn bus) en nog zo'n vier verhalen uit de tweede hand. Vergis je niet, je neemt een groot risico als je denkt dat het weinig gebeurt!

Leg hem gewoon lekker vast met een soepele maar dikke staalkabel. Daar wordt je op termijn echt gelukkiger van!

Gr, @lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...