juiste kleur nrs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

juiste kleur nrs

Ik ben nog niet zo bekend met de lee nrs
    wie wil en kan mij de kleur nrs geven die ik wil gebruiken voor een optreden van zanger geel geeloranje en deze kleur bruin mooi wit?

ik hoop dat iemand mij wil helpen ik heb nl geen kleuren waaier .

mijn dank is erg groot.
    Last edited by tididi; 02-03-09, 18:02.
    p.j
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

Kleurfilters
    Voortaan even googelen...
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• tididi
      • Aug 2001
      • 352

Originally posted by partydrivein
      Kleurfilters
      Voortaan even googelen...
      je hebt gelijk dank je voor de link.
      p.j

Comment

• partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

voor mooi wit, Frost filters,
        maar geel oranje bruin en alleen daarmee een show maken lijkt mij niet echt super...(persoonlijk)
        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• WouterJM
          • Feb 2009
          • 8

Even inhoudelijk: zou niet alleen al die (bijna gelijke) tinten gebruiken. Beetje paars en blauw voor contrast zorgt wel voor wat meer diepte dan vasthouden aan 1 kleur.

Overigens: wat heb je mee voor die cd presentatie?

Groeten

Comment

• RGB
            • Mar 2008
            • 5

Bruin licht bestaat niet. Wel kunnen bepaalde donkere oranjetinten een bruinachtig effect geven, zeker t.o.v. fellere warme kleuren, kleurtje 156 komt 't dichtst in de buurt, en is ook prima te gebruiken als frontlicht wanneer je een warme, intieme sfeer wilt creeren.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

maar geel oranje bruin en alleen daarmee een show maken lijkt mij niet echt super...(persoonlijk)
              Heb ik een kleine 160 shows heel lelijk licht staan maken ooit

Aan dit soort waardeoordelen heeft niemand wat, het gaat om de juiste setting en daarmee de juiste kleurenkeuzes.

Mooi wit kan ook open wit zijn, licht aan de lichtbron, de andere lichtbronnen.
              Frost filters heb je euh.....ik ken er best een boel en dan ken ik ze ongetwijfed nog lang niet allemaal.

Deelnemen aan het forum is leuk, lezen is soms belangrijker dan informatie geven.
              Wanneer werkelijk alles in een bericht aanleiding is tot gefronste wenkbrauwen dan denk ik dat het niet meer dan redelijk is wanneer daar wat van gezegd wordt.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

heb je al eens op de site van lee filters met de swatchball gewerkt? zo nee..ga maar ff googlen er moet iets overblijven aan zoekwerk he.

Maar verder; beschrijf je setting eens.. jouw tinten kun je gebruiken voor ongeveer 100 sferen, van rokerige kroeg tot zonsondergang boven de provence..

Comment

• Svartrose
                  • Apr 2008
                  • 229

De kleuren die je noemt vind ik persoonlijk een mooie combinatie, maar het is wel gewaagd, er zit weinig contrast in: het kan er toe leiden dat het saai wordt. De lampen origineel stellen is dan geen verkeerde aanvulling op het algehele plaatje.

Aan de andere kant, licht hoeft niet perse op te vallen natuurlijk.

Kijk ook eens op de website van de artiest, daar zie je blauw en paars/roze en zijn muziek beluisteren natuurlijk.

Comment

• tididi
                    • Aug 2001
                    • 352

de zanger heeft dit gevraagt
                    iik ga nog zeker andere kleuren gebruiken voor tegenlicht en erbij
                    anders wordt het erg saai.
                    p.j

Comment

• tididi
                      • Aug 2001
                      • 352

Originally posted by RGB
                      Bruin licht bestaat niet. Wel kunnen bepaalde donkere oranjetinten een bruinachtig effect geven, zeker t.o.v. fellere warme kleuren, kleurtje 156 komt 't dichtst in de buurt, en is ook prima te gebruiken als frontlicht wanneer je een warme, intieme sfeer wilt creeren.
                      ik heb op de site van lee gekeken ne daar staat 746 als bruin
                      voor qoute van lee:To give a murk, dirty feel to tungsten. A darker, less pink chocolate.
                      p.j

Comment

• koentjes
                        • Dec 2007
                        • 333

hetgeen bedoel wordt dat er geen bruin licht bestaat, is dat je geen bruine bundel zult krijgen, het is een correctiefilter...

een 151 geeft ook geen goud licht, maar het heet wel goud

Comment

• RGB
                          • Mar 2008
                          • 5

Het is maar 1 foto, maar dit is een voorbeeld van een lichtshow waarin alleen warme kleuren gebruikt werden, geen blauw, paars etc. Toch zat er een mooie dieptewerking in door de manier waarop de kleuren verdeeld waren.
                          Zelf gebruik ik graag veel blauw, omdat ik dat persoonlijk mooi vind, maar het is geen must om mooi licht te kunnen maken.

En bruin is eigenlijk niet echt een kleur:

The brown and orange disks of color are objectively identical, in identical gray surrounds, in this image; their perceived color categories depend on what white they are compared to.

bron: wikipedia
                          Last edited by RGB; 05-03-09, 15:04.

Comment

Working...