GrandMa Arkaos VJ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djbuzz
    • May 2007
    • 29

GrandMa Arkaos VJ

Hey allemaal ik had een vraag,

Ik probeer via Art-Net Arkaos aantesturen via me GrandMa nou is dat wel gelukt alleen probeer ik me Output scherm of preview op me scherm van me desk tekrijgen alleen lukt dat niet en volgens mij kan dat wel alleen hoe?
    weet iemand dat?

alvast bedankt.

Groetjes,

Timo
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

heb je de gebruiks aanwijzing al grondig doorgelezen??

Comment

• Lighting
      • Sep 2004
      • 209

Originally posted by laptop
      heb je de gebruiks aanwijzing al grondig doorgelezen??
      dat is wel het meest slimme antwoord ooit......

ONTOPIC:Nee helaas deze funcie is alleen mogelijk met de MA software,ik heb het bij elke andere mediaserver nog niet werkend gezien

succes Lighting
      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Het terugsturen van een video-output kan op 2 manieren:
        - Netwerkaansluiting (MA accepteert alleen haar eigen MA1 of MA2 net, en geen enkel ander protocol voor terugsturing)
        - Video-aansluiting (VGA o.i.d., en da's op de MA niet mogelijk)

Aangezien je Arkaos NuVJ niet op die manier connect met je desk is terugkoppeling onmogelijk. Er zijn 2 systemen die video kunnen terugsturen naar de desk en dat zijn GrandMA + MAVideo en Martin Maxxyz + Maxedia. Zelfs de wholehog kan geen terugkoppeling krijgen van een catalyst systeem.

Nu is de vraag: heb je die terugkoppeling ook nodig? Het kan tijdens het programmeren/selecteren/indelen van je pallets handig zijn om zo nu en dan een preview te hebben. Over het algemeen programmeer je je video echter voor en zul je niet veel baat hebben bij een preview. Voor live-werk is het fijn om in de pallets een feedback te krijgen van je content, maar ook daarvoor geldt dat het alleen maar "handig" is. Je zult nooit moving-content in een pallet krijgen, dus selecteren en openen is altijd een vereiste handeling.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• maarten_dever
          • Jun 2002
          • 150

volgens mij is chamsys ook in staat die terugkoppeling te doen.
          zelf met arkaos. Maar ik denk dat het probleem hier met een MA opgelost moet worden

Comment

• Djbuzz
            • May 2007
            • 29

oke dank jullie wel voor zover.
            Dus als ik nu met me MA via MA-Net ga werken inplaats van Art-Net zou het moeten werken?
            maar ik kan ook nergens een beeld krijgen preview scherm vinden op de MA waar zou dat dan moeten zitten?
            en hoe zit het dan met Reslolume kan dat wel?

groetjes,

Timo

Comment

• Svartrose
              • Apr 2008
              • 229

Dus als ik nu met me MA via MA-Net ga werken inplaats van Art-Net zou het moeten werken?

Helaas, het gaat om de input. Het programma dat voor de output zorgt moet MA-NET ondersteunen.

Comment

• Djbuzz
                • May 2007
                • 29

Originally posted by Svartrose

Helaas, het gaat om de input. Het programma dat voor de output zorgt moet MA-NET ondersteunen.
                owh oke,

dank je wel! ik ga is kijken wat ik kan doen..
                maar vind het zoizo wel fijn om tezien wat die pc allemaal aan het doen is.. terwel ik in het FOH zit en ik hem niet kan zien en live is het wel fijn als je je preview kan zien...

groetjes,

Comment

• Djbuzz
                  • May 2007
                  • 29

Originally posted by Djbuzz
                  owh oke,

dank je wel! ik ga is kijken wat ik kan doen..
                  maar vind het zoizo wel fijn om tezien wat die pc allemaal aan het doen is.. terwel ik in het FOH zit en ik hem niet kan zien en live is het wel fijn als je je preview kan zien...

groetjes,
                  ik heb er ineens een probleem bij gekregen...
                  Je kan via Magic Q je output zien dus dat is al verholpen dan stuur ik via dmx in uit me MA de pc aan maar nu is er nog een probleem dat is dat ik in Arkaos niet meer voor Art-Net kan kiezen in het dmx setup menu..
                  weet iemand hoe dit kan? en heeft iemand een oplossing?
                  ik hem al opnieuw geinstaleerd en dat hielp ook niet helaas...

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Snap niet waarom je die video-server/PC/laptop niet gewoon op FOH zet of zorgt voor een preview-lijntje vanaf waar hij WEL staat naar de FOH..

Oh, en wat betreft je Art-net niet beschikbaar: Zou het kunnen dat je een ali-illegali Arkaos gebruikt en daarom niet durft aan te kloppen bij Arkaos danwel Highlite danwel elke andere LEGALE leverancier?
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Djbuzz
                      • May 2007
                      • 29

Originally posted by JeroenVDV
                      Snap niet waarom je die video-server/PC/laptop niet gewoon op FOH zet of zorgt voor een preview-lijntje vanaf waar hij WEL staat naar de FOH..

Oh, en wat betreft je Art-net niet beschikbaar: Zou het kunnen dat je een ali-illegali Arkaos gebruikt en daarom niet durft aan te kloppen bij Arkaos danwel Highlite danwel elke andere LEGALE leverancier?
                      Nee ik wil hem juist op me stage hebben staan zodat ik ook geen signaal verlies voor me ledwall/beamer/tv anders hou ik niks over aan de andere kant.
                      maar ik heb al een idee als het werkt met MA dat is het programma Radmin draaien op een laptop bij de FOH en dan kan je je server zien.
                      ik heb de legale software gekocht ik heb arkaos al gemaild maar dat duurt een beetje lang tot ze antwoorden...

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Nee ik wil hem juist op me stage hebben staan zodat ik ook geen signaal verlies voor me ledwall/beamer/tv anders hou ik niks over aan de andere kant.
                        Wat een onzin, heb zo vaak VJ's op FOH staan die gewoon met weet-ik-wat-voor-kabeltje richting stage gaan voor LEDwalls. Kwestie van je spul op orde hebben..
                        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Djbuzz
                          • May 2007
                          • 29

Originally posted by JeroenVDV
                          Wat een onzin, heb zo vaak VJ's op FOH staan die gewoon met weet-ik-wat-voor-kabeltje richting stage gaan voor LEDwalls. Kwestie van je spul op orde hebben..
                          dan vraag ik me toch af hoe ze dat dan doen..
                          mij lukt het niet..
                          weet jij het?
                          ik ben ook pas redelijk nieuw met dit hoor!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Deftig RGB signaaltje met BNC's,

moet werken toch? VGA heeft toch ook ondersteuning tot een metertje of 30 zonder ampjes?
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

Working...