Pangolin versus Mamba

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Profexion
    • Feb 2009
    • 10

Pangolin versus Mamba

Wat is de mening hier op het forum ?

Pangolin of Mamba ....

Moet straks de knoop doorhakken welke ik ga gebruiken (en aankopen).

Groetjes,
    B
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Waar ga je het voor gebruiken?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

Misschien heb je daar wat aan.

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

GrandMA of scanmastertje?

Rare vergelijking. Pangolin LD2000 Intro +- 1500 euro (en als je via lan wilt aansluiten nog +-500 voor de .NET-box erbij), Mamba Black: 600 euro.

Maar, even inhoudelijk: Pangolin is de "standaard", is betrouwbaar, is veilig en is wereldwijd geaccepteerd door professionals en het hardware-platform waar het op draait (QM2000 kaart) is een ingenieus stuk electronica.

Mamba Black is op zich prima om mee te klooien, maar het programmeergemak en de features van LD2000 (zelfs LD2000 Intro) ga je er niet mee halen, betrouwbaarheid ook niet en live ga je er al helemaal niet uithalen wat je met LD2000 + LivePro kunt.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Profexion
          • Feb 2009
          • 10

Originally posted by Svartrose
          Bedankt voor de link...

Inderdaar ben beginnertje, heb net eentje gebouwd om met te leren (100mw 532nm groen) en dan kan ik later units huren om daar de programma's op te gebruiken.

Eerst leren stappen voor men begint te lopen

Een mens moet ergens beginnen...

Dus beginnen met Mamba en dan overschakelen op Pangolin lijkt me verstandig.

Groetjes,
          B

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by Profexion
            Dus beginnen met Mamba en dan overschakelen op Pangolin lijkt me verstandig.
            Zoek eens op google naar Pangolin FB3. Usb-bordje van Pangolin dat minder uitgebreid is qua software en hardware, +- 500 euro. Ben je gelijk bij Pangolin en in de toekomst kan je een license aanschaffen voor livepro (zelfde als bij LD2000) voor live-gebruik.

Comment

• Profexion
              • Feb 2009
              • 10

Gebruikt er iemand of ervaring hiermee. LDS 2008 Professional Software met EasyLase USB desktop unit is de bundle 899 euro...

Inderdaad die Pangolin FB3 is een alternatief

Comment

• seppe30
                • Dec 2007
                • 248

zijn er soms mens die ook met laserworld werken ?
                en die weten hoe je een show van HE kunt omzetten

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Mamba black gehad maar een grote teleurstelling, veel vast lopen van de software. Nu hebben we Phoenix-Showcontroller en dat is mucho beter.

Heeft misschien niet alle mogelijkheden zoals Pangolin maar kan mijn inziens goed mee en doet wat ik er van verwacht en voor veeeeeeel minder geld.

Als je live wil gaan hebben ze al een versie voor een lage prijs en mijn inziens beter dan Mamba.

Ah en als service belangrijk is, een aanrader. Ze zijn niet vies van een woordje uitleg.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by chippie
                    Mamba black gehad maar een grote teleurstelling, veel vast lopen van de software. Nu hebben we Phoenix-Showcontroller en dat is mucho beter.
                    Phoenix zelfde ervaringen mee; veel vastlopers, ontzettend onoverzichtelijke schermen, veel features die overal en nergens neergekwakt zijn (willekeurig) op het scherm.

Als je live wil gaan hebben ze al een versie voor een lage prijs en mijn inziens beter dan Mamba.
                    En het komt niet in de buurt van LivePro.

Ah en als service belangrijk is, een aanrader. Ze zijn niet vies van een woordje uitleg.
                    Pangolin idem.

Houdt verder niemand hier ook rekening met veiligheid en features op het gebied van laserveiligheid IN de sturing.... Verbaast me wederom..

Wat dat betreft kun je gewoonweg niet om Pangolin heen. Een lasersturing is NIET vergelijkbaar met een lichtsturing.

Comment

• Profexion
                      • Feb 2009
                      • 10

Originally posted by JeroenVDV
                      .....En het komt niet in de buurt van LivePro.
                      Pangolin idem.
                      Houdt verder niemand hier ook rekening met veiligheid en features op het gebied van laserveiligheid IN de sturing.... Verbaast me wederom..
                      Wat dat betreft kun je gewoonweg niet om Pangolin heen. Een lasersturing is NIET vergelijkbaar met een lichtsturing.
                      Ben ik VOLLEDIG met eens, en om thuis zelf geschreven shows op een 100mw unit te testen en dan later een unit te huren met 5w of 10w heb je goede software nodig.

Maar om te beginnen is de full Pangolin wel erg duur (uiteindelijk kom je daar toch terecht) daarom denk ik ook dat die FB3 een starter is

Omdat ik veiligheid ook belangrijk vind ga is een veiligheids seminarie volgen in Duitsland begin April, het is nooit verloren een goede voordracht over veiligheid

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Tja als je dan niet de menu's niet uit elkaar kunt houden ligt het misschien niet aan het programma maar aan de man. Nu iedereen heeft zijn voorkeur en die van jullie is duidelijk Pangolin.....dan is er geen discussie meer mogelijk. Ik heb geen vastlopers en alles werkt. Zal dan enkel bij mij zijn.

Comment

• Profexion
                          • Feb 2009
                          • 10

Tja als je dan niet de menu's niet uit elkaar kunt houden ligt het misschien niet aan het programma maar aan de man. Nu iedereen heeft zijn voorkeur en die van jullie is duidelijk Pangolin.....dan is er geen discussie meer mogelijk. Ik heb geen vastlopers en alles werkt. Zal dan enkel bij mij zijn.
                          Hoi Chippie,

Ik heb geen voorkeuren want ik heb ze nog niet vergeleken, zal eens komen kijken bij U ....

Groetjes,
                          B

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Tja als je dan niet de menu's niet uit elkaar kunt houden ligt het misschien niet aan het programma maar aan de man.
                            Rare opmerking. Wil best weer eens in Phoenix duiken om een lijstje op te stellen van achterlijke manieren van werken, onlogische schermindelingen, bugs en gewoon onhandige drama-functies. Maar dan voelt het alsof ik de taak van de ontwerpers/programmeurs overneem en da's vrij nutteloos aangezien er een goed en veilig programma beschikbaar is.

Nu iedereen heeft zijn voorkeur en die van jullie is duidelijk Pangolin.....dan is er geen discussie meer mogelijk. Ik heb geen vastlopers en alles werkt. Zal dan enkel bij mij zijn.
                            Waarom is er geen discussie mogelijk? Hoor graag van je op welke manier Phoenix onveilige situaties met de laser voorkomt en welke features het je biedt camera's en beamers te masken, veiligere audience-scanning situaties te creeren, zones in te stellen, etcetera.

Comment

• chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

Dat is nu hetgene ik dus wil vertellen......hoe ga je iemand overtuigen die altijd mercedes heeft een toyota te kopen die betere service , beter garantie etc etc....Je breekt het programma af met bugs etc maar zal er ook wel zijn in Pangolin??? Of hebben die nooit bugs of onhandige menu's?
                              Pangolin is stukke beter en de rest is gewoon hopeoos. U heeft gelijk.
                              Ik ga het hier bij laten het zou u en mij te ver brengen en daar heb ik geen zin in.

Comment

Working...