Een USB interface hoeft bijna niks te kosten. Maar wat helemaal mooi is, is dat bijna elke PC standaard een midi-inerface aanboord heeft! Voor weinig kun je een kabel kopen die van 'midi-stekkers' naar de game-poort gaat, waar je normaal een joystick opaan sluit. Zit meestal naast de aansluitingen voor geluid.
En wat dachten jullie hiervan: www.uCApps.de (en kijk dan meteen ook even naar de mogelijkheid om 10-tallen leds aan te sturen dmx midi!)
Hiermee kun je helemaal een set bouwen die aangepast naar je eigen wensen.
Maar dan blijft de vraag: kan OnPC omgaan met midi-faders? MEEO, ben je nog in de brainstormfase of heb je daadwerkelijk al wat aan de praat?
Zelf kan ik tot nu toe alleen midi-toetsen gebruiken, ik kan er faders mee aansturen maar die reageren alleen op hoe hard je de toets indrukt en vallen weer naar nul op het moment dat je de toets loslaat. Kwesti8e van midi-commando's manipuleren, maar hoe?
En wat dachten jullie hiervan: www.uCApps.de (en kijk dan meteen ook even naar de mogelijkheid om 10-tallen leds aan te sturen dmx midi!)
Hiermee kun je helemaal een set bouwen die aangepast naar je eigen wensen.
Maar dan blijft de vraag: kan OnPC omgaan met midi-faders? MEEO, ben je nog in de brainstormfase of heb je daadwerkelijk al wat aan de praat?
Zelf kan ik tot nu toe alleen midi-toetsen gebruiken, ik kan er faders mee aansturen maar die reageren alleen op hoe hard je de toets indrukt en vallen weer naar nul op het moment dat je de toets loslaat. Kwesti8e van midi-commando's manipuleren, maar hoe?

. Zucht, maar het stimuleerd me weer om van mijn GrandMA iets moois te maken!

Comment