Lichttafel school

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Originally posted by AJB
    De beste keuze voor de topic opener is de ETC.
    Waarom ren je elke keer naar die ETC? Ik ben met je eens dat het geen slechte keuze zou zijn, maar ik kan vanaf hier niet uitmaken waarom dat een betere keuze zou zijn dan de Jester voor de OP. Ik denk dat de Op dat noujuist wel interessant zou vinden . Ik zet tot nu toe de ETC smartfade ML en de Zero88 Jester ML op een gedeelde eerste plaats...

De duurdere opties kun je ook bekijken, maar ik vraag me sterk af of het nodig is om zoveel extra geld uit te geven.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Damn, de mod zal het wel verwijderen..maar een uitspraak als:
      "zero88 maakt geen professionele tafels" slaan dus echt als een tang op een varken.
      Zero88 maakt inderdaad geen tafels voor megaproducties, maar kwalitatief zijn ze gewoon een goed en betrouwbaar merk. niet voor niets dat je nog zoveel siriussen rond ziet zwerven. maargoed..degene die het post zegt ook nog steeds dat Martin rommel is..

Aan de topicstarter; als je zin hebt om eens een keer een avondje met een frog te spelen kan dat vast wel geregeld worden, stuur maar een PM. dan kun je daarna een eigen, gefundeerd oordeel vellen.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Had weer een heel verhaal getiept over hoe een forum werkt en op welke manier je geacht wordt deel te nemen.
        Uiteindelijk toch maar de delete knop aangezwengeld, onzin verwijderd.

Mensen die van mening zijn dat ze nogmaals in herhaling moeten vallen en menen dat andere deelnemers lagere levensvormen zijn verzoek ik vriendelijk edoch dringend dit forum in geval van nieuwsgierigheid alleen te lezen maar het reageren over te laten aan de mensen met meer sociale vaardigheden.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Originally posted by R. den Ridder
          Damn, de mod zal het wel verwijderen..maar een uitspraak als:
          "zero88 maakt geen professionele tafels" slaan dus echt als een tang op een varken.
          Zero88 maakt inderdaad geen tafels voor megaproducties, maar kwalitatief zijn ze gewoon een goed en betrouwbaar merk. niet voor niets dat je nog zoveel siriussen rond ziet zwerven.
          Ik kom nog regelmatig Siriussen van een jaar of 15 (en ouder) tegen. Heb zelf ´n Sirius uit 1989 (geloof serienr 189) gehad. Deze heb ik zo´n 2 jaar geleden verkocht en was nog in perfect werkende staat!

Dit was een ex-verhuur tafel en hier is, behalve wat faders en de memory-batterij nooit niks aan vervangen. Dus hoezo geen fatsoenlijke kwaliteit?

Comment

• LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

Beste Martijn,

Als je alle reacties leest zijn er genoeg opties voor jullie, helaas te vroeg overleden, zero 88 xls.

Je kan je keuze laten sturen door de meningen van een ieder die er wel verstand van heeft, of door die enkeling, die denkt er verstand van te hebben.

Helaas ken ik de zero 88 xls niet en weet ook niet exact wat en hoeveel jullie ermee wilt aansturen.
            Dat de tafel niet te simpel hoeft zijn is wel duidelijk, maar het moet ook geen puzzel worden/blijven.

Ik denk dat de ETC smartfade familie een goede optie is als vervanging van jullie zero 88 xls. Maar nu je kans krijgt om eens te gaan testen met andere fabrikanten (SGM, Jands, MA, Zero, Strand, etc) zou ik die kans grijpen. Mijn medewerking heb je bij deze!

Aangezien ik het merk ETC mag vertegenwoordigen in Nederland heb ik met de moderators van dit Forum de afspraak gemaakt om geen commercieel getinte uitspraken te doen in welke Topic dan ook, dus daar houd ik me dan ook aan.
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            ------------------------------------------------
            MvG

Gerrit Schottert
            Controllux

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by LJ Gerrit

Aangezien ik het merk ETC mag vertegenwoordigen in Nederland heb ik met de moderators van dit Forum de afspraak gemaakt om geen commercieel getinte uitspraken te doen in welke Topic dan ook, dus daar houd ik me dan ook aan.
              Maar toch denk je stiekum: kom bij ons, kom bij ons!

Even serieus:
              Ik heb een paar showtjes mogen tikken op de Smartfade, tevens heb ik in Frankfurt (2008) een uitgebreide demo mogen ontvangen van een van de ETC boys. Ik was onder de indruk.. Erg kleine en compacte tafel, welke uitstekende offline editor mogelijkheden heeft, een zeer overzichtelijke schermindeling. Pallets en dergelijke zijn zeer makkelijk te wijzigen...
              Heb ooit een demotafel aangevraagt, maar gecancelled wegens omstandigheden. (Golf van spijt trekt nu naar boven)
              Echt een hele dikke aanrader voor jullie!
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

@Meoo: Is niets stiekems aan. Maar wij geven die ruimte graag!
                Wel met duidelijke afspraken en dat werkt wijst de praktijk uit. Zouden meer leveranciers moeten doen, maar schijnbaar hebben die andere prioriteiten.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

Pearl tiger?

genoeg mogelijkheid tot het gebruik van bewegend licht..

memory cue's en chase cue's heel makkelijk te maken..

ook voor mensen die de aan en uit knop net weten te vinden issie opzich vrij makelijk (qua conventioneel tenminste)

enige waar je om moet denken is dat je op de juiste fixture page zit..

verder is het faders op z'n plek zitten, [memory] knop.. en kiezen waar je m wilt parkeren..

mocht je het zelf van te voren voor hun in programmeren.. geef je ze gewoon 1 roller van de lichttafel en dan pagina roller 3.. en daar programmeer je wat leuks op..

je duwt t sleuteltje op run.. en gaan met die banaan (en deze neem je zelf maar mooi mee op zak?)
                  Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Pearl Tiger kost toch wel 2x zoveel als een ETC SmartFade ML of Jester!

Pearl zou ik niet aanraden in dit geval, SmartFade en dergelijke zijn heerlijk in deze situatie omdat ze zijn gemaakt voor conventioneel licht, met uitbreiding op het intelligente gedeelde. Bij de Pearl range vind ik dat toch wel de nadruk ligt op intelligent, met conventioneel dr bij... (mijn mening!)

En gezien de prijs, tja!
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

klopt.. maar de pearl kun je makkelijk gebruiken en moeilijk..

tenminste.. dat is mijn mening
                      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

Working...