Op zoek naar goede WASH kopjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurens123
    • Jan 2009
    • 27

@AJB

Qmaxz lijkt me een zeer goede optie. Het Martin verhaal vind ik ook wel wat voor te zeggen.

Wat me vooral bevalt aan de Qmaxz kopjes, is dat ze allemaal instelbaar zijn als 12 kanaal brede moving heads.

Dus okee, Qmaxz is een betaalbare optie, wat nog meer?

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Het gaat niet alleen om betrouwbaar: ga nou ook even kijken bij de importeur, of vraag om een demo op locatie. Lampen moet je zien, niet in een folder maar in het echt. Daarnaast is het heel erg leerzaam om de verschillen te zien.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Laurens123
        • Jan 2009
        • 27

Ja, duidelijk. KAn je ze trouwens als spiegelbeeld instellen? En dan heb ik het waarschijnlijk over de 250 watts.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Kijk eens naar Briteq BT250W kost 805,00 in BTW en de BT575W kost 1148,00 in BTW

MSD lamp philips MSD2 kost 115,00 in BTW en een MSR575 kost 149,00 in BTW

Briteq is erg in trek heb er heads van gezien en dat werkt prima.

heb zelf de BT36 Wash LEDhead en ben er erg tevreden over veel licht mooie kleuren en weinig stroomverbruik.

Deze heeb ik wel te koop staan. Reden hiervoor is dat ik ze te wei nig gebruik.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

@Arvid: Herinner je je dit nog:

Anyway: QMaxz is niet mijn ding, en ik zal er persoonlijk niet mee gaan werken.

http://www.licht-geluid.nl/forum/464897-post52.html
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Absoluut en dat was in dat stadium ook zeker mijn standpunt Maar als een product verbeterd wordt kijk ik er opnieuw naar. Vandaar ook dit advies.

PS Rolandino: get real! Ga je die kneut nou aanraden boven Showpech????? Ken je dat nummer van Guano Apes? Titel is inderdaad: "Open you eyes"...
              Arvid Buit

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

jazeker,

Heb er een paar aan het werk gezien naast een mac250 en moet zeggen dat het meer resultaat gaf dan de mac

meer licht en sneller !

Plus de aanschafprijs is meer realistischer dan martin !

Service bij Briteq ligt hoger dan bij Martin !!!!!!

Is ook een feit.

Maar goed ieder heeft zijn eigen ding en is fan van een bepaald merk.

Maar als een Showpech lamp altijd heeft gewerkt en bij het verwisselen van lamp rook vertoont ligt dat meer denk ik bij de persoon die hem heeft vervangen ( mss vingers op de lamp gehad )

Als na het verwisselen van lamp de lamp in rook opgaat is toch vreemd ??

Ook de duurdere series van Showpech zijn het geld waard meer als iig Martin !

Service van de grotere merken wordt steeds minder.

Tegenwoordfig kan het apperaat niet kapot ( volgens hun ) en als er iets stuk is valt het buiten de garantie omdat het niet technisch is !!!

Heb zelf 4nwe heads gehad van Martin en binnen een jaar maar weer weggedaan door de ellende ! storingen vielen niet in de garantie enzo Daar in Bemmel geven weinig garantie hoor in het eerste jaar ( voeding kapot binnen een jaar is geen garantie ) heb nog wel meer van dit soort dingen scheuren in glas van kleurenwiel ( geen garantie ) vastlopen van draaiende gobo is geen garantie deze dingen kunnen niet fabriek af kapot gaan alles is door derden gedaan !

nu heb ik Budgetheads en dat werkt al jaren met weinig ellende en als er iets stuk was had ik geen gezeik en was binnen 1 week alles gemaakt zonder extra rekeningen !
                Last edited by Rolandino; 22-01-09, 14:02.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ho maar wacht even: als je stelling is dat Martin rommel aflevert worden we het ook best eens, da's namelijk een feit. Maar slechte alternatieven aanprijzen is weer het andere uiterste...
                  Arvid Buit

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Een feit is ook dat deze heads in mijn ervaring meer prijs kwaliteitsverhouding hebben en dus eerder aan te raden zijn dan bv Martin ( ook de prijs van waar TS om vraagt ligt in deze produkten )

Nogmaals mijn mening is dat deze Briteq headjes beter zijn dan de meeste duurdere zeker qua prijs kwaliteitverhouding.

Ook kwa service is het beter dan bij de meeste grote merken.

De grote merken hebben het verhaal dat hun produkt nooit of bijna niet kapot kunnen gaan mits door derden ! Technisch zijn hun apparaten hufterproof en niet stuk te krijgen.

Deze ervaring heb ik tot op heden met veel b-merken die zich toch goed bewezen hebben.

Comment

• mustang1
                      • Sep 2006
                      • 94

Ja hoor, daar zijn we weer... Lekker een beetje Martin af lopen zeiken kunnen we allemaal. Wat veel belangrijker is: hoe en waarvoor ga je ze gebruiken en wat voor budget heb je ter beschikking. Elk spotje en elk merk heeft wel zijn gebrek. Tilt lock op een Vari*Lite 3500Q zou toch verrekte handig zijn, maar hij zit er niet op. En zo kunnen we nog wel uren doorzeiken........
                      Mooi spul, he?

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Toch is al bekend dat tilt-locks tijdens transport meer schade aanrichten dan ze opleveren aan bescherming. Vandaar ook het ontbreken van dergelijke zaken op de fysiek wat zwaardere modellen.

Martin afzeiken? Dat doen ze zelf wel, met elk nieuwe product dat ze (te vroeg) de markt in werpen. Sommige mensen leren van hun fouten, sommige ook zeker niet. Jammer noemen ze dat of in het Deens: Det er synd!
                        Arvid Buit

Comment

• Laurens123
                          • Jan 2009
                          • 27

Vraagje: Kon je die [FONT=Arial, sans-serif]QMAXZ QS250W WASH en [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]QMAXZ QS250S SPOT ook als spiegelbeeld instellen?

Dan is de MArtin Freekie namelijk een goede Goedkope keuze!
                          [/FONT]

Comment

• Svartrose
                            • Apr 2008
                            • 229

Voor ons poppodium zijn we ook opzoek naar Movingheads. Tot nu toe hebben we regelmatig Martin Mac 250 Entours gehuurd. Automatisch denk je er dan aan om deze aan te schaffen, of de Krypton versie. Maar nu lees ik bij velen negatieve verhalen over Martin. Nou kraken en rammelen de door ons gehuurde Martins altijd behoorlijk, maar dat komt door de ouderdom denk je dan. Nou wil ik best eens met de baas erover praten of het niet verstandig is om een ander merk te nemen, bijvoorbeeld Robe of QMAXZ, maar ik hoor hem nu al zeggen: "Martin heeft het verhuur bedrijf toch niet voor niks gekozen?" Als ik dan zeg: "iedereen rijdt in een opel, maar dat wil nog niet zeggen dat ze super goed zijn?", dan neemt hij daar geen genoegen mee. Wie kan er met een goed verhaal komen? Of Weet iemand waar ik een goed verhaal kan halen? Aan verkooppraatjes heb ik niks

(btw, we gaan niet voor washes, maar voor spots, ze worden nl gebruikt voor dansfeesten)

Comment

• Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

Originally posted by Laurens123
                              Vraagje: Kon je die [FONT=Arial, sans-serif]QMAXZ QS250W WASH en [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]QMAXZ QS250S SPOT ook als spiegelbeeld instellen?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Dan is de MArtin Freekie namelijk een goede Goedkope keuze![/FONT]
                              Staat vast in de handleiding. Kan bijna niet missen dat het kan lijkt mij.

Edit:

Heb het even opgezocht, ja het kan. Zie http://www.qmaxz.com/images/stories/...version304.pdf Pagina 11 ("Pan reverse")
                              Last edited by Svartrose; 16-02-09, 21:57.

Comment

• FLS
                                • Aug 2008
                                • 72

Originally posted by Svartrose
                                Voor ons poppodium zijn we ook opzoek naar Movingheads. Tot nu toe hebben we regelmatig Martin Mac 250 Entours gehuurd. Automatisch denk je er dan aan om deze aan te schaffen, of de Krypton versie. Maar nu lees ik bij velen negatieve verhalen over Martin. Nou kraken en rammelen de door ons gehuurde Martins altijd behoorlijk, maar dat komt door de ouderdom denk je dan. Nou wil ik best eens met de baas erover praten of het niet verstandig is om een ander merk te nemen, bijvoorbeeld Robe of QMAXZ, maar ik hoor hem nu al zeggen: "Martin heeft het verhuur bedrijf toch niet voor niks gekozen?" Als ik dan zeg: "iedereen rijdt in een opel, maar dat wil nog niet zeggen dat ze super goed zijn?", dan neemt hij daar geen genoegen mee. Wie kan er met een goed verhaal komen? Of Weet iemand waar ik een goed verhaal kan halen? Aan verkooppraatjes heb ik niks

(btw, we gaan niet voor washes, maar voor spots, ze worden nl gebruikt voor dansfeesten)

Beste,

Geluid blijf je houden met moving heads, en martin staat niet voor niks zo hoog. deze zijn zeer makkelijk in oderhoud en kwalitatief erg goed.
                                Nu hebben ze wel een erg groot aandeel in de markt, mede omdat ze zich ook hebben bewezen.

Bij natuurlijk extra inhuur als je al iets groter feest heb kom je ook snel op martins.
                                Robe is ook zeker geen slechte keuze, zijn leuk bezig in nederland en willen zeker verkopen.

Wij hebben nu aan een poppodium in hoorn 2 kryptons geleverd. deze zijn er zeer blij mij.

Mvg

Frank

Comment

Working...