Op zoek naar goede WASH kopjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurens123
    • Jan 2009
    • 27

Op zoek naar goede WASH kopjes

Hoi leden,

In een ander topic had ik het al over de mac 600. Alleen ik weet het nu niet meer zo zeker.

Wat ik wil: 2 goede wash kopjes en dat gecombineerd met nog 2 andere kopjes, dus bijvoorbeeld nog 2x wash, of gewoon spot. Tweedehands.

Ik heb voorheen showtec rommel gehad maar dat wil ik niet meer. Onze showtec explorer's begonnen Letterlijk te roken. (wel gek dat dat was nadat ik de lampen had vervangen).

Dus ik wil kwaliteit, ik wil in ieder geval 2 wash, het gaat mij niet om snelheid, niet om soepelheid, maar wel om degelijkheid. Ik vind het zelfs mooi als de beweging een beetje trillend is wanneer de kop langzaam beweegt.

Budget is niet bekend. Laten we zeggen vanaf 1000 tot MAX 3000.

Dank weer, Laurens
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

ik wou zeggen kijk eens naar de robes...
    wij gaan binnekort de spot 700 eens testen want die hun zoom is groot dus mss kunnen we die als wash en spot inzetten...
    maar overstijgt wel je budget die 700 van robe
    maar robe zou ik aanraden of eventueel coemar's 575
    hebben er een aantal heerlijke dingen
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

tsjah dit kan een hele hoop zijn, waarvoor ga je ze gebruiken?
      zoek je specifiek een wash met een 575 lampje erin of is een 250 pitje ook goed? in dat laatste geval zou ik eens kijken naar Mac250 Wash.
      erg breed geaccepteerd, betrouwbaar, behoorlijke output, en een goedwerkend cmy systeem met een behoorlijke rood.

Comment

• Laurens123
        • Jan 2009
        • 27

Even wat meer informatie: De movingheads wil ik gaan gebruiken voor in de aula/ boven toneel (naargelang de activiteit) op school. Het is een behoorlijke aula waar makkelijk 600 man in gaat tijdens een gala.

Mijn reden om wash te nemen is dat ik het erg mooi vind in combinatie met rook. Zo een dikke beam vind ik gaaf. Ik zal morgen even een foto posten van de aula zodat jullie een idee hebben.

Tot die tijd: Het podium is ongeveer 10 meter breed en 6 meter diep. We hebben daarboven twee trussen hangen die in hoogte verstelbaar zijn. Max hoogte is denk ik 10 tot 15 meter.

Gebruik zal zijn uitvoeringen van leerlingen met muziek, maar ook gala's met DJ's.

Doordat we voorheen de showtec explorer en de showtec minimax hadden met ik geloof ook 250 watt ben ik in de veronderstelling dat dat gewoon erg weinig is. Alleen betrof het toen wel een halogeenlamp, daar zit verschil in zeker?

Als jullie denken dat 250 discharge ruim genoeg is kan ik dus naar kleiner gaan zoeken.

Wat ik wil van de kopjes is dat ze te zien zijn, en goed te zien! Nogmaals langzaam maakt niet uit, schokkerig is ook niet erg (als dat hoort tenminste :P ) En met de prijs mag ook wel rekening gehouden worden.

Ik vraag volgens mij heel veel, maar toch bedankt!

Comment

• Laurens123
          • Jan 2009
          • 27

Al zoekende kom ik dit soort dingen tegen:

Movitec SL250 movinghead - Te koop op 2dehands.be

Is dat iets? Of is dat een zusje van showtec, zoals de naam doet vermoeden...

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Zoek even in dit forum op Movitec... dan zul je zien dat dat absoluut niet vergelijkbaar is met Showtec!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Het zijn wel SL250's dus spot's en geen washen zoals in je toppictitel.
              exit night into LIGHT

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Wanneer het om de degelijkheid gaat wellicht eens kijken naar een setje goede occasion HES studiocolors?
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Nieuwe Wash250 van QMAXZ is ook uitstekend. Goed qua onderhoud, cto: prima spotje.

Staan op demo in Enschede volgens mij. Kun je meteen een mooie GrandMA2 aanschaffen
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

haha die grandma2 zou ik zo voor tekenen ;-)

maar arvid, is het prijsverschil met bijvoorbeeld robe of martin zo groot? Mac 250 Wash is servicetechnisch ook uitstekend.. Moet eerlijk zeggen dat ik ze (qmaxz) nog niet in actie heb gezien behalve bij een niet nader te noemen importeur uit enschede..
                    begrijp me niet verkeerd, zeg niet dat je blind voor de bekende merken moeten gaan, maar wil je voor een relatief onbekend merk kiezen moet dat toch wel significante voordelen bieden, toch?

Comment

• Laurens123
                      • Jan 2009
                      • 27

Even een update om dit topic actief te houden. Ik heb de verschillende opties bekeken en er zitten goede suggestie bij, daarvoor dank.

Wat we alleen nodig blijken te hebben, nu we een Martin Freekie hebben aangeschaft, zijn moving heads met maximaal 12 kanalen.

Heeft iemand suggesties? Mogen dus ook oudere modellen zijn.

Groet, Laurens

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Da's dan weer een beetje jammer. Nu laat je je keuze erg beperken door een bepaalde stuurtafel. Je zit al snel boven de 12 kanalen met een beetje kop.
                        De Mac 250W heeft er al 13 in basic mode. (Hoewel je het laatste kanaal eigenlijk nooit gebruikt, dus dat kan werken als je slim patched.)
                        Een Coef MP250W heeft er maar 9 nodig heeft, die zou dan kunnen voldoen.
                        Het grote nadeel aan deze spot is het gebrek aan een CMY mengsysteem. In plaats daarvan heb je 2 kleurenwielen. (Ander puntje: Het ding is zo lelijk als de nacht.)
                        Er komt wel een leuke plas licht uit, en het is een betaalbare kop. (Edit: Zie dat showtec ook erg concurrerende kopjes heeft). Voor een school nog niet eens zo'n gek ding.
                        Last edited by Dave; 21-01-09, 20:04.
                        U x I = Boem.

Comment

• btvmaarten
                          • Jun 2004
                          • 56

[FONT=Calibri]Na het lezen van de verschillende topics vraag ik mij af of je op school ook weleens spullen inhuurt bij een extern licht en geluid bedrijf of dat er bij grote evenementen bij jou op school een extern bedrijf word ingeschakeld? En is dit altijd het zelfde bedrijf of wisselt dit? Waarom ik dit vraag,[/FONT]
                          [FONT=Calibri]Wij leveren op verschillende scholen licht en geluid apparatuur voor feesten, gala’s, toneel stukken etc. soms hebben de scholen budget en schaffen spullen aan waardoor ze bij kleine dingen en makkelijke evenementen zelf met hun aangeschafte apparatuur het evenement begeleiden. Wij adviseren aangezien wij vaak samenwerken met deze scholen hun apparatuur af te stemmen op de merken die wij gebruiken als licht en geluid bedrijf. Het voordeel hiervan is dat als het stuk gaat je kan bellen en vervanging kan krijgen van het zelfde apparaat wat op dat moment stuk gegaan is. Bij een wat groter evenement kan je de zelfde kopjes bij huren en weet je wat je in huis haalt omdat je er bekend mee bent! Als je hulp nodig hebt bij het inregelen, besturen of kleine storingen kan men je snel helpen.[/FONT]
                          [FONT=Calibri]wat ik wil zeggen is; kijk naar de mogelijkheden van het bedrijf waar je veel mee samenwerkt, kijk naar hun merken en of je hier mee tevreden mee kan zijn. En kijk naar de service en voordelen die je er mee kunt krijgen![/FONT]
                          [FONT=Calibri]zo niet, [/FONT][FONT=Calibri] Martin is een goed merk en wij werken er al jaren mee en beleven er veel plezier aan![/FONT]
                          [FONT=Calibri][/FONT][FONT=Calibri]Maarten.[/FONT]
                          Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• Laurens123
                            • Jan 2009
                            • 27

We laten ons inderdaad erg leiden door de Freekie met zijn twaalf kanalen. Showtec wil ik absoluut niet meer. De vorige zijn rokend de prullenbak in verdwenen. Dus als Coef een met showtec te vergelijken merk is dan valt die ook af.

Wat betreft het idee van de basic mode op een 250 mac wash; goed idee, nog niet an gedacht.

We werken niet samen met verhuurbedrijven. We zijn een gewone middelbare school, maar hebben behoorlijk eigen apparatuur. Dus het zal kopen worden.

Nog meer suggesties?

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Je wilt sowieso geen Martin aangezien dit pure prul is. Werkt nooit stabiel, geeft een hoop gelazer en je betaalt teveel...

Alternatieven in de budgetrange: Robe & Qmaxz.

Robe is erg goed, inmiddels iets minder voordelig dan voorheen. Qmaxz is upcoming, erg stabiel (mooie washes met CTO), speciaal ontworpen voor goed onderhoud en zeer betaalbaar. Moest laatst advies geven aan een theater en die zijn dolgelukkig met die Qmaxz-en. Veel voor weinig, dus die zou ik zeker even checken.

Over perfecte lampen valt niet te praten met dit budget, dus laten we dat vooral niet doen.
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...