Robe beam 250 XT probleem help :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rish20
    • Jan 2009
    • 6

Robe beam 250 XT probleem help :)

hee mensen ik heb 2 robe 250 xt beams staan. ik heb ze opgekocht met een aantal andere lampen.

als ik de lampen opstart komt er te staan heat. ze lampen zijn dan nog koud en de fan draaid ook gewoon hard. wie heeft een oplossing voor dit probleem

alvast bedankt
  • rish20
    • Jan 2009
    • 6

aha ik heb er nog 1 bijgepakt en die doet ook hetzelfde. na lamp on slaat hij meteen op heat en na een poosje op LAEr

Comment

• Bart Wilems
      • May 2006
      • 32

Gewoon een paar minuutjes wachten tot de lamp opgewarmd is. Dan zal de heat melding wel verdwijnen van het display.
      Last edited by Bart Wilems; 06-01-09, 21:11.

Comment

• rish20
        • Jan 2009
        • 6

nee het blijft.... gaat vanzelf over in de code LAEr

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Bekend probleem.
          Even een keer grondig schoonmaken --> zeker ventilatie kanalen en zo !! (lamp-socket ook als het kan) en als het aanhoudt evt CTC (laten) vervangen.

Succes ermee!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• rish20
            • Jan 2009
            • 6

heb hem voilledig met de compresor uitgeblazen.. wat bedoel je met de ctc?

Comment

• Ziranos
              • Jul 2006
              • 7

Nieuwe lamp erin werkt vaak ook!
              Meer parren, minder led!

Comment

• rish20
                • Jan 2009
                • 6

zit een hagel nieuwe lamp in

Comment

• Ziranos
                  • Jul 2006
                  • 7

Manual:

LA.Er.
                  The ignition of the lamp is seven times unsuccessful (the "HEAt" message appeared six times before), and the
                  display shows "LA.Er", meaning that the lamp could be damaged or even missed, the fixture is overheating (this
                  can occur if the ambient temperature is 40° C or more) or there could be a failure on the ignitor or ballast.
                  Please place or replace the lamp, check the ambient temperature or contact your dealer if the situation was
                  not caused by the lamp.
                  Caution: The message is disabled if the lamp light sensor (function "En.Sn.") is switched Off.

PErS. ---> En.Sn.(On,Off)
                  Last edited by Ziranos; 06-01-09, 21:35.
                  Meer parren, minder led!

Comment

• JustME125
                    • Jun 2006
                    • 297

Bekend probleem vanuit de Movitec's van een aantal jaren geleden maar met Robe nog niet gehad. Meestal was het bij de Movitec's de warmte sensor die de geest had gegeven. Even dat ding vervangen en dan zal ie t wel weer doen. Heat staat er namelijk niet voor niks (nee niet om aan te geven dat de lamp opgestart is). Wanneer deze meldig niet verdwijnt ligt het 8 van de 10 keer aan de warmte sensor die het brein van de Robe verteld dat ie toch echt te heet is en dus niet kan starten terwijl de fixture koud uit de kist komt. Wanneer de heat melding idd 6x niet verdwijnt zal er een Lamp Error optreden.

Ik verdenk dus echt die sensor.

Mzzls
                    Correct me if I'm wrong

Comment

• rish20
                      • Jan 2009
                      • 6

Rish

het lijkt me sterk dat ze bij alle 3 hetzelfde probleem hebben met de sensor.

inprenciepe moeten ze toch zonder dmx gewoon opstarten. en handmatig te bedienen zijn? dat van dat heat is gewoon zo raar...

Comment

Working...