Groen peertje E27 60W

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bart Wilems
    • May 2006
    • 32

Groen peertje E27 60W

Weet er iemand of er ergens in de handel een gewoon peertje te verkrijgen is 60W, E27 socket?
    Dat ongeveer hetzelfde kleur licht geeft als een reflectorlamp GE GE Reflector Bulb 80mm E27 60W Yellow - J&H Licht en Geluid
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Al in de plaatselijke bouwmarkt gekeken?

Comment

• Bart Wilems
      • May 2006
      • 32

In de plaatselijke bouwmarkt zijn enkel peertjes te vinden van 25W en die geven zo goed al geen licht. Deze hebben een soort poeder aan de binnenkant van het glas.
      Ik zoek een peertje met een soort kleurenfilter rondom de lamp€. Zoals een standaard reflectorlamp.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

En dit:
        Velleman Components n.v.
        GROENE SPAARLAMP, E27, 13W/230V

Geeft ongeveer evenveel licht als een 40 Watt lamp en dat is toch al iets?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Martijn de Groot
          • Mar 2005
          • 189

Is dit iets?: OSRAM CONCENTRA 60W E27 E27 GROEN, als je de gegevens op google invult, bv. philips e27 60w groen, komen er genoeg pagina's, wel even doorzoeken, deze kwam ik op plaats 4 al tegen.
          Succes
          wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Da's een reflectorlamp Martijn, er was een gewoon peertje gevraagd.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Norbert
              • Sep 2004
              • 9

Peertje

Hoi Laserguy,

een beetje Googlen op normaallamp 60W en voila kijk maar even hier:

First Light - De gloeilampen en lampen winkel op internet - Leuci gekleurde normaallamp

Norbert
              Stroom blijft spanning

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Wie gaat er in hemelsnaam googelen op normaallamp?

Je krijgt best veel resultaten in Google, ook met Philips lampen, maar op de Philips website krijg je toch echt geen resultaten.
                Bij Philips heet het model 'standard' en is de beschrijving 'klassieke standaard gloeilamp'.

Verder is dit waarschijnlijk weer zo'n ondoorzichtig groen lampje en niet met dezelfde kleur doorzichtige kleur als de topicstarter wil.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Bart Wilems
                  • May 2006
                  • 32

Ik ben inderdaad op zoek naar een doorzichtig peertje

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

"vroegah" deed men zoiets met ecoline.

Men neme een doodsimpele gloeilamp, de juist kleur ecoline, dopen, drogen en klaar! Tevens de meest voordelige oplossing...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Ecoline? Ik dacht het niet! Ecoline is waterverf... dat hecht niet op gladde oppervlakken en dus zeker niet op glas!
                      Als je zelf aan de slag wil gaan: raadpleeg eens een modelbouwwinkel daar had je vroeger verfjes waarmee je lampjes kon schilderen (transparant).
                      Kans is natuurlijk dat dit niet meer te krijgen is omdat dit een product was dat werkte... misschien zat er wel iets in dat giftig was wanneer je er liters van dronk en dan is dat nu zeker verboden door de grote lichten van Europa... maar kom... vraag eens info in een modelbouwwinkel zou ik zeggen...

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Originally posted by laserguy
                        Ecoline? Ik dacht het niet! Ecoline is waterverf... dat hecht niet op gladde oppervlakken en dus zeker niet op glas!
                        En toch zijn op die manier de eerste "matrix-wanden" met gekleurde lampjes gemaakt... Ecoline bevat een verdikkingsmiddel, waarmee het "afdruipen" wordt voorkomen. Daarom hecht het zich zeer dun en subtiel aan het glas van een gloeilamp. Try-out, it'll work!
                        Last edited by AJB; 05-01-09, 20:17.
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Nou niet met de "echte" ecoline (die van Talens). Daar heb ik vroeger genoeg mee geprobeerd. Was het enige waarmee ik enigzins kon werken maar 't bleef helaas nergens ophangen waar ik het nodig had...

Comment

• Bart Wilems
                            • May 2006
                            • 32

Ik ga zaterdag wat ecoline in huis halen eens kijken wat effect het heeft.
                            Ik zal de resultaten in de loop van volgende week posten.

Bart

Comment

• Martijn de Groot
                              • Mar 2005
                              • 189

Rosco heeft hier speciale verf voor ontwikkeld, beter even op hun site kijken.
                              wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

Working...