Enigma vervangen ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Dirk
    • Dec 2008
    • 2

Enigma vervangen ?

Wij werken in onze diskotheek al jaren met een enigma tafel ...
    de enable toetsen zitten vast, enkele flashtoetsen zijn defekt .... geen onderdelen meer te vinden ...

Voor een nieuw project zoek ik een goede lichttafel aan een klein budget (max 7000 euro)
    ik hoor vele goede dingen over chamsys, een maxi pc wing met pc kost minder dan 7000 euro maar is dit vandaag de ideale en toekomstgerichte oplossing ? alle feedback is welkom

groetjes

Dirk
    Last edited by moderator; 26-12-08, 19:35.
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

ik ben zelf reeds 2 jaar in het bezit van een chamsys mq 100 en ben er zeer tevreden over. Zeer goede support en gemakkelijke tafel... als je der vragen over hebt mag je die altijd stellen. wel raad ik bij een maxi wing nog een touchscreen aan maar dat zal de kost wel niet zijn zekers....

Comment

• bogaert-y
      • Nov 2006
      • 53

of een MQ50 met touchscreen, kan je acteraf als je iets extra wilt nog een execute wing aanschaffen...

groeten

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

MQ50 is de maxi wing waar de PC eigenlijk ingebouwd zit. (zou presoonlijk een laptopje kopen en dan maxi wing eraan hangen... en kost je ook minder eurotjes)
        MQ100 is dan weer ander verhaal.

Maar chamsys is zeker een goede optie!
        Kun je ook een scherm in aanmaken waar je niets in de tafel kan veranderen en enkel zelf te bepalen cue's kan afspelen.
        (Leuk idee voor "noob"licht techs...)

Je kan de software gratis downloaden en al eens testen zodat je kan zien hoe het werkt.
        Support vanaf fabrikant is ook super!

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• Robbert Jan de Klerk
          • Jul 2008
          • 27

Heb je toevallig AVL in belgie al geprobeerd. Ik weet dat zij nog onderdelen hebben van de Enigma tafel. De laatste keer ben ik door Output ook al doorverwezen naar hun en hun hebben de tafel waarop ik werk helemaal gereviceerd. Dit is denk ik een stuk goedkoper dan een nieuwe tafel aanschaffen. Audio Visual Lighting
          Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

De vraag is ook even: wat wil je ermee?

In discotheken en andere vaste aangelegenheden kom je toch vaak PC-systemen tegen omdat de hele opstelling niet verandert en dus niet vaak opnieuw geprogrammeerd hoeft te worden. Denk aan Sunlite en Martin Lightjockey, door iedere newbie redelijk eenvoudig te bedienen en goed betaalbaar. Simpele tafels waarbij de cue's redelijk vlot bereikbaar zijn doen het wat dat betreft ook redelijk goed.

Ga je ook echte shows draaien of gaat de tafel af en toe ook wel eens onderweg, dan kun je andere opties zoals een Pearl, Chamsys, SGM of andere tafel overwegen.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• LJ Dirk
              • Dec 2008
              • 2

Ik heb een Chamsys maxiwing besteld ...

Comment

Working...