Beste collega's,
Omdat dit mijn eerste post is zal ik mezelf eerst even kort introduceren.
Mijn naam is Matthijs, 24 jaar oud, en nu een kleine twee jaar actief als lichtjockey bij Disco Zak in Uelsen (De)
(M e g a c l u b - Z A K)
Tot een kleine maand terug heb ik me alleen bezig gehouden met video zaken, en het bedienen van het licht in onze Mainstage.
Pas geleden heeft er een verschuiving plaats gevonden van muziekgenres ten opzichte van de 4 hoofdzalen.
Bij gebrek aan belangstelling is Urban ondergebracht in de kleinste zaal,
en Electro/House in de op een na grootste.
Tot mijn grote vreugde ben ik aangesteld als vaste lichtjock in deze zaal.
Grote vreugde vanwege mijn voorkeur voor deze stijl.
Mijn taken in de main zijn over genomen door een nieuwe leerling.
Nu moest er natuurlijk het een en ander veranderen in deze voormalig-R'nB-zaal.
Het meeste werk heb ik er al opzitten, kleuren wisselen, conventioneel spul omgeprogrammeren, wat voor mij eigenlijk allemaal vrij nieuw is, en daardoor best veel tijd kost.
Nu heb ik vorige week de beschikking gekregen over heads en washers.
Ik krijg deze prima geprogrameerd op de GrandMA Micro ter plaatse, maar aangezien het zo veel tijd kost zou ik graag in GrandMA OnPC i.c.m GrandMA 3D wat dingen willen kunnen uitproberen, omdat ik maar een paar uur in de week programmeer tijd heb.
Dit ook in verband met de LED-panels, waar deze zaal ook vol mee hangt.
Op het moment draait er een simpel programmatje voor de led wanden, maar ik wil deze graag actief inzetten.
En dan nu eindelijk mijn probleem:
Ik krijg in OnPC helemaal niks geregeld.
Ik ben aan de enorme manual begonnen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Een tutorial kan ik niet vinden, zelfs niet hoe ik een parretje aan stuur.
De koppeling tot stand brengen tussen OnPC en 3D lukt.
Fixtures plaatsen in 3d gaat prima, start adres toewijzen, niks aan de hand, maar wat is de volgende stap.
Ik zou zeggen patchen, maar hoe gaat dit met OnPC in zijn werk?
Ik hoop echt dat iemand me wat uitleg of mss een tutorial kan aanrijken over het proces tussen het bouwen van een stage, en het in beeld hebben van de channel faders, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Voor de duidelijkheid, het is niet eens zo zeer de bedoeling om thuis te programmeren voor de micro, maar meer om wat dingen uit te proberen, die ik dan in het weekend in een keer in de micro kan programmeren.
					Omdat dit mijn eerste post is zal ik mezelf eerst even kort introduceren.
Mijn naam is Matthijs, 24 jaar oud, en nu een kleine twee jaar actief als lichtjockey bij Disco Zak in Uelsen (De)
(M e g a c l u b - Z A K)
Tot een kleine maand terug heb ik me alleen bezig gehouden met video zaken, en het bedienen van het licht in onze Mainstage.
Pas geleden heeft er een verschuiving plaats gevonden van muziekgenres ten opzichte van de 4 hoofdzalen.
Bij gebrek aan belangstelling is Urban ondergebracht in de kleinste zaal,
en Electro/House in de op een na grootste.
Tot mijn grote vreugde ben ik aangesteld als vaste lichtjock in deze zaal.
Grote vreugde vanwege mijn voorkeur voor deze stijl.
Mijn taken in de main zijn over genomen door een nieuwe leerling.
Nu moest er natuurlijk het een en ander veranderen in deze voormalig-R'nB-zaal.
Het meeste werk heb ik er al opzitten, kleuren wisselen, conventioneel spul omgeprogrammeren, wat voor mij eigenlijk allemaal vrij nieuw is, en daardoor best veel tijd kost.
Nu heb ik vorige week de beschikking gekregen over heads en washers.
Ik krijg deze prima geprogrameerd op de GrandMA Micro ter plaatse, maar aangezien het zo veel tijd kost zou ik graag in GrandMA OnPC i.c.m GrandMA 3D wat dingen willen kunnen uitproberen, omdat ik maar een paar uur in de week programmeer tijd heb.
Dit ook in verband met de LED-panels, waar deze zaal ook vol mee hangt.
Op het moment draait er een simpel programmatje voor de led wanden, maar ik wil deze graag actief inzetten.
En dan nu eindelijk mijn probleem:
Ik krijg in OnPC helemaal niks geregeld.
Ik ben aan de enorme manual begonnen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Een tutorial kan ik niet vinden, zelfs niet hoe ik een parretje aan stuur.
De koppeling tot stand brengen tussen OnPC en 3D lukt.
Fixtures plaatsen in 3d gaat prima, start adres toewijzen, niks aan de hand, maar wat is de volgende stap.
Ik zou zeggen patchen, maar hoe gaat dit met OnPC in zijn werk?
Ik hoop echt dat iemand me wat uitleg of mss een tutorial kan aanrijken over het proces tussen het bouwen van een stage, en het in beeld hebben van de channel faders, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Voor de duidelijkheid, het is niet eens zo zeer de bedoeling om thuis te programmeren voor de micro, maar meer om wat dingen uit te proberen, die ik dan in het weekend in een keer in de micro kan programmeren.

Comment