Showtec LED Tube Controllers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harm85
    • Oct 2008
    • 2

Showtec LED Tube Controllers

Goedendag

Ik heb hulp nodig bij de Showtec LED Tube. We hebben een lichtplan gemaakt voor een discotheek, die wil graag LED Tube in zijn discotheek.
    Ik wil graag deze bestellen: Showtec LED Tube, 1 meter RGB - J&H Licht en Geluid
    en er hoort een controller bij: Showtec LED Controller voor Tubes - J&H Licht en Geluid
    Ik weet hoe ik het moet aansluiten maar nu is mijn vraag, de 19"controller: (Showtec 19 inch LED Tube Controller met RGB Function - J&H Licht en Geluid)
    Kan ik die ipv. de andere Showtec LED controller of moet ik het samen aan elkaar knopen? Want aan de 19" controller zitten 4 kabels aan, hetzelfde als de LED controller.
    Nu even over de 4 kabels. Ik kan maximaal 8 LED Tubes voeding geven en doorschakelen, dan gebruik ik maar 1 kabel van de 4 op de controller. Waarom zitten er 4 kabels dan aan?
    Als je er vaker mee hebt gewerkt of je hebt er verstand van reageer dan even.
    Alvast bedankt voor de reactie

Groeten Harm
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Dag Harm,

Als je nou eens goed leest had je het antwoord al kunnen vinden.

Je geeft de linkjes van 2 controllers: 1 gewone, 1tje in een 19" variant. Hierbij geeft de info al aan dat de 19" versie ook RGB mixing d.m.v. DMX aankan. De simpele controller kan slechts programma's afspelen die wel DMX aangestuurd kunnen worden, maar slechts de snelheid en programmakeuze kunnen dan bediend worden.

Vraag beantwoord?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• harm85
      • Oct 2008
      • 2

Oke bedankt voor je reactie, vraag 1 beantwoord.

Mijn volgende vraag was, hoeveel led tubes kan ik aansluiten op een controller 8 of 8 maal 4?
      Want er zitten 4 kabels aan om een led tube te verbinden.

Groeten Harm

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Er zijn blijkbaar van beide controllers (dus de 'gewone' en de 19") 2 versies.
        De eerste versie ondersteunt geen RGB kleurenmenging, de laatste versie (V6 genaamd) ondersteund wel RGB en de RGB functie is te activeren via een extra kanaal. Dit geld voor de 2 versies.

Er zijn 8 tubes per PSU aan te sluiten. De PSU's zijn appart te bestellen.

wat de data betreft kunnen er 1000 tubes per controller output aangesloten worden.

Je hebt dus 2 dingen nodig:
        - een controller voor de data (1000 tubes per output)
        - een PSU voor de voeding (8 tubes per PSU)
        De PSU wordt gewoon mee doorgelust zoals de rest van de tubes.

Meer info kan je in de handleidingen vinden (zoek op 41002 en 41003)

Dus wat het echte verschil is tussen de 19" unit en de 'standaard' unit (buiten de behuizing) lijkt mij erg vaag. De productomschrijving is verschillend en de handleiding voor de V6 controllers is nagenoeg dezelfde.
        Last edited by stekelvarke; 12-10-08, 22:17.
        exit night into LIGHT

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

Uit ervaring is gebleken dat je het beste maximaal 6 tubes aan kan sluiten per voedingsbron. Een mogelijke andere optie voor je is de 220 versie te nemen. Die kun je rustig in grote aantallen op elkaar koppelen. Let wel op dat je misschien wel verschillende lijnen wilt maken. Dit kan niet met de huidige controller. Hiervoor moet je verschillende controllers gebruiken.
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

Resume:

41002 - Led Tube Controller met ingebouwde PSU. 6 tubes in
            totaal dus niet 6 per uitgang! Na deze 6 tubes heb je een PSU
            nodig : 41001
            RGB Functie beschikbaar dmv dmx CH5

41003 - 19" versie van de 41002 met het grote verschil dat hier GEEN
            PSU ingebouwd zit, dus altijd een PSU bijkopen.

Werkt met de bovenste controllers
            41000 - Led Tube
            41005 - Led Cove Tube

Comment

Working...