avolites theatre stack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj torny
    • Aug 2001
    • 67

avolites theatre stack

Hoi,

Ik werk al een tijdje met de pearl 2004 maar nu ben ik bezig om wegwijs te worden in de theatre stack mode.
    Stackje bouwen lukt wel maar nu zit ik ermee dat als je de patch verwijdert en er opnieuw inzet met andere adressen dat je stack ook leeg is.

Hoe doen jullie dit als je met een reizend showtje op pad bent en steeds in theaters andere dimmer kringen tegen komt?

Hopelijk is de vraag stelling een beetje duidelijk.

Met vriendelijke groet, Martijn
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Het ligt er een beetje aan hoe je de oude patch verwijdert.

Als je dat doet met: DELETE [swop] ENTER, dan verwijder je de hele "handle" en alles wat daarvoor geprogrammeerd is.

Als je alleen het DMX adres delete d.m.v. DELETE [getal] ENTER, dan verwijder je het adres, maar blijft de handle bestaan. Als er op een handle geen DMX-adressen meer gepatched zijn dan word ie "Park"-ed. Alles wat je voor die handle geprogrammeerd hebt blijft dan bestaan, alleen het stuurt geen DMX uit.

Deleten door steeds DMX-adressen in te typen is wel een hoop werk, voornamelijk omdat er geen "thru" knop is!
    Afhankelijk van hoe vaak je wijzigingen in je stack aanbrengt die je de volgende keer weer wilt bewaren, kan je misschien beter een aparte floppy maken waar wel je stack in staat, maar alles parked is. Dan hoef je niet eerst alles weer te deleten.

N.B. Handle is Avolites-handleiding-taal voor een fader waar je een dimmer/fixture onder patcht.

Comment

• dj torny
      • Aug 2001
      • 67

Bedankt voor de tip!
      Hoorde van een hoop mensen dat je de theatre stack beter niet kunt gebruiken maar dit is wel een goede tip!

Comment

• mtouch
        • Feb 2005
        • 58

Hoezo... beter niet kunt gebruiken? Heb er anders aardig wat showtjes van redelijke complexiteit mee gedraaid hoor. Wat zou er mis mee zijn dan?

Comment

• s142918
          • Apr 2006
          • 111

Je kunt op het avo forum ook even een feature request doen. Een "park all handles" of "park all dimmers" functie zou op zich wel handig zijn om bovengenoemde redenen.

Comment

Working...