Hulp gezocht

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 35.000 MW Laser!
    • Aug 2008
    • 3

Hulp gezocht

Hallo allemaal,

Ik ben Jelle.
    en heb met heel veel toeval een 35000 MW watergekoelde laser gekocht.
    Dit is naar mijn weten 3,5 kilo watt.

Oke nou ben ik opzoek naar mensen die nog meer kennis hebben van lasers en vooral electronica.
    Ik ben zeker wel technisch maar alleen niet zo bekend met schakelliningen en aansluitingen.

Ook heb ik een 300 mw laser en zou graag willen weten of dat ik deze onderdelen kan gebruiken.
    Om deze zeer krachtige laser van 3,5 kw om te bouwen tot een waanzinnige buiten laser.

Verder gaf die man van wie ik hem heb gekocht een beschrijving erbij maareh hier begrijp ik niet zo heel veel van.

Verder heb ik al wel een hele hoop informatie gevonden over de kristallen waar hij het over heeft.
    Dan volgd hier de beschrijving ik denk alleen voor echte techneuten onder ons.

Oke alvast heel erg bedankt en met vriendelijke groeten Jelle

35 000 mW chorent Krachtige laser

Omschrijving: Krachtige laser 35000 mW chorent Krachtige laser .
    Deze werkt bij 24 V DC an ongeveer 17 ampère. Watergekoelde laser op 800nM-810nM.
    Getest door Sam Goldwasser .

Deze veiling is voor een groot 10 pond coherente benadering 808NM 45000mW pols of intermitterende Duty Cycle of 35000 w continu output watergekoeld diode-laser-module.

Dit type laser is geschikt voor DPSS YAG of YVO4 pompen voor de productie van 1064 nm laser-uitgang op 20000-30000 + mw te pompen secundaire niet-lineaire CRYTALS zoals LBO, KTP, BIBO en vele anderen voor de productie van rood blauw groen lasers in de 5000 tot 20000 mw ASSORTIMENT.

Lasers van soortgelijke uitgangsvermogen zijn voor de verkoop van $ 4000 naar $ 15000 sommige zelfs nog veel meer.
    Het voordeel van deze laser over een laser zie je overal op ebay dat zijn 250MW of groter zijn gaan eisen dat een bepaalde vorm van aanzienlijke koelsysteem heeft deze een ingebouwde water-warmtewisselaar.
    Elektronische (Peltier) koeling vereist aparte voedingen en thermo-controllers, lucht COOOLING met lasers in het aantal watt bereik is gewoon niet mogelijk.
    Deze koelsystemen kosten voor honderden tot duizenden dollars en een uitgebreide technische kennis te gebruiken en design.

Deze laser vermindert veel van dat werk is het zeer eenvoudig is afgekoeld.
    Als u koopt een van deze grote lasers en geen gebruik maken van een ernstige koelsysteem POOF! IT'S TOAST.

Als je kijkt naar mijn foto's zie je deze laser heeft water inlaat-en uitlaatpoorten kan je gewoon gebruik maken van een Thermaltake PC koelsysteem en aansluiten van de laser in plaats van een CPU koeling blok, natuurlijk geen koelvloeistof wordt steeds gebruikt in het net gedistilleerd Gedeïoniseerd water, dat zal geen elektriciteit of laat schaal en deposito's.
    OK deze laser draait op 24 + VDC, Deze lasers drempel om te beginnen LASING is ongeveer 10 ampère @ 18VDC continue golf.
    17AMPS@24VDC is een tamelijk veilig CW (constante golf) de huidige, als u meer dan 24 volt en aanpak 30 VDC @ 23 ampère u verbranden deze laser op 45 000 mw continu-uitgang, deze uitgang kan alleen worden geproduceerd met behulp van een Gepulste levering of QCW recht cyclus.
    Ik ben het niet aanbevelen ooit meer dan 17 ampère, dat u zeer zorgvuldig te meten, wordt een klem op elektriciens AMP sonde of inline .
    1 of 1 ohm grote hoog wattage draad wond weerstand kan worden gebruikt om toezicht te houden op de huidige via voltage E = I x R. Deze laser module werd oorspronkelijk verkocht voor meer dan $ 10K.
    Reële marktwaarde van dit zeer moeilijk te vinden en zeer bekendheid maar moeilijk te vinden zeldzaam object, anders dan .
    De laatste 3 foto's tonen een 17 amp 24VDC , OK voor alle u DPSS noten die er deze laser heeft een glazen raam aan de interne bar laser diode-array.
    Aanraken van het venster met de blote vingers zal verlaten olie voor warmte en kan oververhitten en verbranden / crack het venster .
    OK kunt u gebruik maken van een cilindrische lens in de voorkant van het venster aan zijde pomp Een YAG of YVO4 staaf en met enkele YAG spiegels U kunt een laser holte te produceren 1064NM laser-uitgang die kan worden gebruikt voor de pomp Een KTP kristal voor groen, of A LBO kristal voor blauw of rood en dat kan worden uitgevoerd door middel van een filter en de lens. ALS U NIET kopen en WEAR 14-16 OD (extinctie) 808NM, 1064NM, 400NM-650 + NM GOGGLES EN GEEN ENKELE GOEDKOPE euro 30 die je kan direct blinden zelf, als de RAW Infrared FOCUS output van deze LASER MODULE BLIJKT 1 / 10000 zo helder als de aangedreven dezelfde laser op 532NM, omdat je ogen zie niet in IR en dit kan misleide n je te laten denken dat de laserstraal is niet erg helder en je kunt zeggen te streven naar een spiegel of zelfs enige glans wit oppervlak, Oeps te laat U zal onmiddellijk worden blind voor altijd.

Oke ben jij er wijs uit geworden nou ik niet
    Dus nu hoop ik dat jij mij misschien kan helpen.
    Ik hoop op veel hulp want ik heb namelijk 30000000 extra hersencellen dus hoop veel te kunnen leren.
    Groeten Jelle
    halll
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Op de eerste plaats, van harte welkom op het forum.

Ik heb je hele bericht gelezen en het eerste wat in me op kwam was: http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...de-lasers.html

Zal mn gevoel even samenvatten; je hebt een potentieel levensgevaarlijk apparaat in handen gekregen.
    Niet alleen voor jezelf gevaarlijk, en dan echt gevaarlijk(!) maar ook voor mensen in je verre omgeving.

Kortom: wees extreem voorzichtig!

Gelet op je vragen: blijf er helemaal vanaf en laat montage en gebruik en zeker instructie over aan een gekwalificeerd persoon.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

Dan had je ze eerst moeten gebruiken, alvorens iets te kopen waar men GEEN verstand van heeft

Je vraagt namelijk nu aan iemand die er wel iets van begrijpt, en dat doet een beetje MBO-er elektrotechniek.
      Of we jouw kunnen gaan helpen om iets levensgevaarlijks werkend te helpen, waarna JIJ zonder kunde en kennis, op pad kan gaan en VEEL geld verdienen.
      Met misschien tot gevolg dat op de eerste de beste grote house party waar of dit ding gebruikt wordt, een X aantal mensen voor het leven verblind worden.

Denk toch na voordat je zoiets koopt, en heb je er GEEN verstand van, laat het dan aan iemand over die het wel snapt ( je brengt een auto ook naar de garage als die stuk is )
      your light !

Comment

• 35.000 MW Laser!
        • Aug 2008
        • 3

Oke heel erg bedankt ik had al z'n vermoeden.
        weet je dan misschien een bedrijf waar ik deze laser kan laten ombouwen tot een veilig systeem of buiten laser dus in de lucht natuurlijk en niet zoals die sukkels altijd erin willen kijken.
        halll

Comment

• 35.000 MW Laser!
          • Aug 2008
          • 3

Originally posted by tha_dj
          Dan had je ze eerst moeten gebruiken, alvorens iets te kopen waar men GEEN verstand van heeft

Je vraagt namelijk nu aan iemand die er wel iets van begrijpt, en dat doet een beetje MBO-er elektrotechniek.
          Of we jouw kunnen gaan helpen om iets levensgevaarlijks werkend te helpen, waarna JIJ zonder kunde en kennis, op pad kan gaan en VEEL geld verdienen.
          Met misschien tot gevolg dat op de eerste de beste grote house party waar of dit ding gebruikt wordt, een X aantal mensen voor het leven verblind worden.

Denk toch na voordat je zoiets koopt, en heb je er GEEN verstand van, laat het dan aan iemand over die het wel snapt ( je brengt een auto ook naar de garage als die stuk is )
          ben jij altijd zo aardig tegen vreemde mensen zeker een vette nep dj
          halll

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Je hele houding in deze is vaag.
            Ik wil als moderator en namens de forum host geen levensgevaarlijke zaken promoten.

Google helpt je met de weg naar de erkende laserproducenten en leveranciers voor de entertainment sector in NL.

Dit discussieonderwerp is compleet ongeschikt voor een forum.

Onderwerp afgesloten door moderator, mocht er aanleiding zijn tot vragen: uitsluitend via de mail!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...