TTL spring v2 weigert te schrijven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KlankOntwerp
    • Jun 2008
    • 130

TTL spring v2 weigert te schrijven

ik werk ruim een jaar met een TTL Spring v2 die het naar behoren doet en voor veel produkties genoeg kan. Nu wilde ik laatst een nieuwe scene wegschrijven, dus ik drukte zoals gewoonlijk op STORE SCENE AS en koos een lege plek uit, schreef weg (busy writing .......) en klaar. Vervolgens wilde ik die scene bekijken maar onder de schuif was er niets te zien. Wederom een aantal keer geprobeerd, ook naar andere geheugenplaatsen, ook proberen te overwriten, maar niets.

De tafel staat gewoon op live, op de juiste page, alles zoals gewoonlijk maar wegschrijven ho maar... Hij zegt dat 'ie wegschrijft maar hij doet het niet.

Iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Resetten heb ik nog niet gedaan omdat ik dat wat rigoureus vond en ik een aantal fijne chasertjes heb ingeprogrammeerd. Als dat de enige optie is tot verbetering dan heb ik het er uiteraard wel voor over; hij moet immers volgend seizoen gewoon weer meedraaien.

Alvast bedankt voor de hulp.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Mijn ervaring: dikke pech als dit gebeurt, ik heb na heel boos kijken gekozen voor kop koffie, reset en alles opnieuw ingeven.
    probleem daarna niet meer gehad gelukkig.

Mocht er een andree manier zijn dan ben ik ook reuze benieuwd!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• KlankOntwerp
      • Jun 2008
      • 130

Bedankt voor je reactie, binnenkort in de zaal toch wat onderhoud doen, dan maar ff resetten... Mocht ik er toch nog achter komen of iets anders helpt dan laat ik dat zeker weten. In de manual stond in ieder geval helemaal niets over dit probleem.

Comment

• Jupilears
        • Dec 2007
        • 35

Neem contact op met de dealer/verkoper of het merk zelf.
        Een mailtje is zo gestuurd..

Ik ben niet bekend met de tafel maar start hij helemaal niet?
        Als je bijv. een movinghead er tussen hebt hangen en hij begint wel te bewegen kan het evnt. intesitie verkeerd geprogd ofzo iets dergelijks.
        Ik noem maar wat.. zit er eventueel een recovery modus in? dat j niet alles kwijt bent? ook al geprobeerd nog een nieuwe scene te maken? Stekkertjes gecheckt?

Veel suc6 er mee!
        Houdoe!
        [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Een movinghead op een spring, je kent het tafeltje dus echt helemaal niet!

Wellicht verstandiog om te reageren wanneer je iets toe te voegen hebt aan een onderwerp. Niet boos worden, ik stel het alleen maar om de reacties inhoudelijk en on-topic te houden.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jupilears
            • Dec 2007
            • 35

moderatorEen movinghead op een spring, je kent het tafeltje dus echt helemaal niet!

Wellicht verstandiog om te reageren wanneer je iets toe te voegen hebt aan een onderwerp. Niet boos worden, ik stel het alleen maar om de reacties inhoudelijk en on-topic te houden.
            ja.. maar.. een heel klein simpel Headje
            Haha ik geef eerlijk toe dat ik de tafel niet ken nee,
            maar ik probeer alleen maar een voorzetje te geven.. no hard feelings!
            [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• KlankOntwerp
              • Jun 2008
              • 130

Van de week gereset en het heeft helaas niet geholpen. Was wel even leuk om handmatig te moeten faden maar met 32 kanalen wel wat onhandig Gelukkig was het sfeerverlichting dus niet veel wisselingen (behalve voor een paar presentaties).

Tijd om met TTL contact op te nemen wellicht...

Comment

• KlankOntwerp
                • Jun 2008
                • 130

Even een update:

Inmiddels contact gehad met TTL, zeer behulpzaam, het probleem is een defecte microcontroller. Dit is een module die vervangen kan worden gelukkig.

Comment

• KlankOntwerp
                  • Jun 2008
                  • 130

Een vraag nog over de controller die ik dien te vervangen: bij de controller die er in zat was pootje 4 linksonder (bovenaanzicht, inkeping links) kromgebogen zodat deze niet in het voetje zit. Nu lijkt het mij stug dat dit zo hoort (gewoon die baan niet etsen) en de nieuwe controller heeft alle pootjes dan ook recht, maar toch ben ik niet zeker van mijn zaak (stel dat het pootje wel expres omgebogen is wegens een etsfout op de printplaat)... Nog maar even wachten op antwoord van TTL of weet hier iemand toevallig hoe het nu hoort

Bedankt alvast!

Comment

Working...