DMX Presetcontroller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

DMX Presetcontroller

Hallo, mede foragebruikers,

Na veel zoekwerk niet gevonden wat ik zocht.
    Ik ben opzoek naar een DMX Presetcontroller, liefst in te bouwen in een muur of dergelijke.

Het gaat dus om een apparaat met ongeveer 8 knoppen (mogen gerust meer zijn), welke eerst zijn te programmeren (minimaal 32 DMX kanalen)
    Je kunt dus via 1 druk op de knop, een lichtstand aan- of uitzetten.
    Dit moet allemaal zo compact mogelijk...

Ik weet dat Lite-Puter dit ooit had, hebben die dit nog steeds en zo ja, waar is dit leverbaar?

Ook nog leuk: valt dit zelf te fabriceren?

Wie o Wie helpt mij?
    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 17-07-08, 21:59.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

ELC heeft zoiets met 12 toetsen:
    Falco TT bvba.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Het prijskaartje valt me enigsinds tegen voor zoiets simpels.
      Tevens is het apparaat eigenlijk te groot. Mocht er iets kleiners op de markt zijn, ik hoor het graag...

Het wordt overigens gebruikt om een zooi ledparren aan te sturen welke een ruimte kleurrijk gaan verlichten...
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

scanmaster in de muur schroeven
        goedkoper kan niet, als je echt misbruik wil voorkomen, na het proggen ff de rest van de toetsen onbruikbaar maken.

goedkoper gaat niet, beter wel, maar kost knaken!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• CoenCo
          • Feb 2005
          • 230

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
          Tevens is het apparaat eigenlijk te groot. Mocht er iets kleiners op de markt zijn, ik hoor het graag...

Het wordt overigens gebruikt om een zooi ledparren aan te sturen welke een ruimte kleurrijk gaan verlichten...
          De ELC 612XL is absoluut fijn om mee te werken en te programmeren. Ook lekker degelijk, en nederlands fabrikaat. Dat mogen we ook wel eens steunen!

Als je perse iets kleiners wilt, zou je de ACX60 van CLS(Fairlight) kunnen proberen. Die past in een standaard electro-inbouwdoos. Maar de paar keer dat ik hem moest programmeren vond ik het een onding. Als ie het eenmaal doet wel degelijk trouwens, maar het locken en unlocken gebeurt door het indrukken van 2 knoppen tegelijk. Er zijn dus wel eens programma's per ongeluk gewist.

Sinds kort heeft MagicQ ook architectural bedieningspanelen, maar daar heb je alsnog een computer bij nodig, waarschijnlijk niet geschikt dus?

<edit>
          en na even zoeken op de site van liteputer vind ik de ECP103 lijkt echt sprekend op de ACX60 van cls.
          Last edited by CoenCo; 18-07-08, 01:08.

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Originally posted by MEEO Licht en Geluid

Te groot? nauwelijks groter dan een dubbelle wandcontactdoos, geen extra poespas als je wel een keer een tafeltje aan wil sluiten voor een feestje, gewoon erbij prikken en aan de Elc niets veranderen. Een hele sjeike en robuuste oplossing. Hoop alleen dat je niet te lang aan het zoeken bent geweest, stond er namelijk ook 1 in de land van ooit veiling.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

Sinds kort heeft MagicQ ook architectural bedieningspanelen, maar daar heb je alsnog een computer bij nodig, waarschijnlijk niet geschikt dus?
              De ChamSys Architectural controllers zijn gebaseerd op de bekende kassa systemen. Een computer met touchscreen en direct DMX uit of ArtNet uit. Is niet echt wat MEEO zoekt.

Er komt wel een wall mount controller versie met een aantal faders en knoppen, maar die zal dan nog wel aan een PC Systeem of MQ10 (19" rackmount console) gekoppeld moeten worden. Je hebt dan alle software functionaliteit en universes en ben je niet beperkt tot alleen die ene zaal. Beide zijn overigens nog niet uit!
              Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Jupilears
                • Dec 2007
                • 35

beste Mark,

Heb ik ben een tijd geleden op deze producten van zero 88 op gebotst

Zero 88 Lighting. Lighting Control Systems for Entertainment, Stage, Film, Television, Theatre, Schools and Drama

Het gaat me dan vooral om de chili controllers. Wat ik van je verhaal begreep precies wat je zocht. Ik weet helaas zo snel geen prijzen. waar ik benieuwd in ben is in welke situatie je ze wilt gebruiken?

Houdoe!
                Last edited by Jupilears; 18-07-08, 19:15. Reason: verkeerde persoon
                [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• Steve89
                  • Dec 2005
                  • 120

Lite-Puter heeft dat ook nog steeds hoor.
                  Kijk maar op de site van een bekend bedrijf uit Enschede.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Originally posted by Jupilears
                    DeMennooos,

Heb ik ben een tijd geleden op deze producten van zero 88 op gebotst

Zero 88 Lighting. Lighting Control Systems for Entertainment, Stage, Film, Television, Theatre, Schools and Drama

Het gaat me dan vooral om de chili controllers. Wat ik van je verhaal begreep precies wat je zocht. Ik weet helaas zo snel geen prijzen. waar ik benieuwd in ben is in welke situatie je ze wilt gebruiken?

Houdoe!
                    Neen, Lite-Puter heeft ook zulke kastjes, maar die werken dan samen met hun dimmersystemen, en sturen dus geen DMX signaal uit. Teminste, zo begrijp ik het van de bijde websites!

Misschien andere insteek: het IS toch mogelijk via MIDI, scenes in te starten uit bijvoorbeeld de scanmaster / LC2412?

Computeridee is trouwens nog niet zo gek. Er staat een 'muziekcomputer' achtig idee. Kost natuurlijk geen drol om daar een enttec dongletje aan te pleuren, en vervolgens met een remote idee Magic Q PC aan te sturen...
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 18-07-08, 11:01.
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Dat is een heel interessante vraag waar ik toevallig ook net tegenaan loop.

Voor een sportschool zoek ik een dmx sturing waarmee de sportleider tijdens een groepsles de hele zaal kan aansturen in een bepaalde kleur. De zaal wordt voorzien van Led-parren en nu moet ik iets moois verzinnen om met 1 druk op de knop de zaal in een bepaalde kleur te laten veranderen.
                      Parren zijn uiteraard DMX en het gaat om een kleur of 6. verder moet er een functie zijn om een chaseje te laten lopen en op audiote laten reageren.

de truc nu, het zijn natuurlijk digibeten die bang zijn van meer dan 10 knopjes..
                      en uiteraard is het budget ook weer niet al te breed.
                      eigelijk het zelfde als hier al besproken wordt in een andere situatie.
                      iemand een idee?
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• JustME125
                        • Jun 2006
                        • 297

Laatst een complete kroeg vol gehangen met nieuwe verlichting. Werkt op sweetlight maar voor overdag een sweetlight stand-alone controller zodat het personeel makkelijk met 12 presetknopjes een standje in het licht kan mikken. Sweetlight kost niet echt veel en volgens mij kun je de presets ook in de stand-alone controller programmeren!

Misschien is dat wel een optie.
                        Mzzls
                        Correct me if I'm wrong

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

Dit misschien wat je zoekt, DMX recorder.

American DJ DMX Duo - J&H Licht en Geluid

groet,
                          erc
                          Last edited by moderator; 25-07-08, 10:46.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Linkje ff aangepast naar NL shop, en er bestaat ook een compacte variant van:
                            American DJ DMX Partner - DMX recorder/player - J&H Licht en Geluid
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• gaffer
                              • Nov 2004
                              • 118

Ik heb zojuist 16 octopod 30 armatuurtjes in mijn woonkamer geinstalleerd en stuur deze aan d.m.v. een scene pilot van showtec.
                              Kan downloaden,is klein,weinig knopjes en kost geen fuck.
                              Anders kom je uit bij systemen als todler van TTL.

Groeten gaffer.

Comment

Working...