ervaringen gevraagd met budget static washlights

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ervaringen gevraagd met budget static washlights

Hallo, wij zitten te kijken om tussen de witte frontlichten twee colorchangers te hangen.

die dingen zijn niet zo duur en zouden in principe een behoorlijke plens licht op het toneel moeten kunnen geven in een kleurtje zonder veel sjouwwerk . We hebben voor bruiloftjes twee LED armaturen maar dat licht ziet er niet uit in een conventionele setup.

podia zijn bij ons maximaal 8x6 meter meestal maar 6x4 meter.
    Wij zetten dan normaal elke kant een paaltje met 2x par56 MFL short met 151 erin voor wit front.
    (tegenlicht is wat 4-barren en effecten CX2, pilots op backdropje)

kandidaten zijn:
    Showtec Club Color Wash 250 MKII 299,-
    Showtec Club Color Wash 250 MKII - J&H Licht en Geluid

-Lamp: HSD-250/72, HSD-250/80 Lamp socket: GY9,5
    -DMX Channels: 2
    -Colours: 7 dichroic colours + open
    -Shutter: Flash rate 1-10 Hz

Showtec Club Color Wash 575 MKII 469,-
    Showtec Club Color Wash 575 MKII - J&H Licht en Geluid
    -Lamp: MSR 575/2 - 80923 Lampsocket: Gx9,5
    -DMX channels:
    ch1 = colour 1 Colours: 17 + white + 2 corrections
    ch2 = colour 2 Colours: 29 + white
    ch3 = shutter
    ch4 = dimmer
    Dus meer kleuren, een dimmer en een bijna 2x zo krachtige lamp maar wel 1,5x de prijs
    (is dit aantal kleuren trouwens waar??? bijna 500 combinaties via twee kleurenwielen??)

De laatste is weer duurder dan de
    Futurelight PCC-500F 339,-
    Technische specificaties
    DMX-control-channels 4
    For bright HPL 575 W lamp
    Colour-wheel 1 with 5 different, dichroic colour-filtres and white
    Colour-wheel 2 with 4 different, dichroic colour-filtres, blackout and white Weight 12 kg

vragen:
    -wie heeft deze gebruikt en zijn de kleuren beter dan LED of is dit ook een fletse boel?
    -is het vermogen van de 575 echt duidelijk beter dan de 250W versie?
    -zijn die 500W lampjes niet stukken goedkoper in gebruik dan de 250W? En is daar het prijsverschil niet al door gerechtvaardigd voor de 575W versie?
    -betrouwbaarheid? Ik hoorde dat de eerste model showtec´s nogal problemen hadden.

Ik kan op het web ook nergens foto´s filmpjes van deze dingen in gebruik vinden. Niemand heeft ze in de winkel hangen lijkt het. en een .pdf van de manual... zucht
    Last edited by showband; 07-07-08, 13:20.
    lekker belangrijk!
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Hoi Showband,

Ik heb die Club Color Wash 250 (weet niet of dat ook de MKII was) al eens in de truss gehad. Er komt inderdaad een behoorlijke bak licht uit, maar de kleurenwissel is erg traag en een mooie kleur rood zoek je ook tevergeefs. Dit lijkt namelijk meer op oranje.
    In jouw situatie zou ik voor de 575-versie kiezen. Omdat je ze als frontlicht wilt gaan gebruiken lijkt me de dimmer een zeer nuttige toevoeging. En ook de correctiefilters om van het kille licht een kleur te maken die in de richting van conventionele lampen gaat zijn geen overbodige luxe.

Ik denk dat je met de Club Color Wash 575 geen miskoop doet. Het enige wat bij dat model nog wel eens zou kunnen tegenvallen lijkt me de lichtopbrengst.
    Als je 7 kleuren op een kleurenwiel plaatst zijn de filters (en dus de bundel die erdoorheen schijnt) tamelijk groot. Als je nu op hetzelfde filterwiel ineens 30 filters (29 kleuren + OW) kwijt moet, moeten dus ook de filters kleiner worden. Als gevolg daarvan zal de bundel licht ook smaller gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk in een flinke bak lichtverlies resulteren.

Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• maarten_dever
      • Jun 2002
      • 150

volgens mij.. aantal kleurcombinaties : 20*20 = 400
      ik weet niet hoe zij die 100 extra nog uit hun mouw toveren

Comment

• johan1988
        • May 2006
        • 40

Originally posted by maarten_dever
        volgens mij.. aantal kleurcombinaties : 20*20 = 400
        ik weet niet hoe zij die 100 extra nog uit hun mouw toveren
        ch1 = colour 1 Colours: 17 + white + 2 corrections
        ch2 = colour 2 Colours: 29 + white

17*29=493

Comment

• maarten_dever
          • Jun 2002
          • 150

ha ja, de 29 aanzien als 19 (20*20 = 400)

Comment

Working...